• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • stellanocte
    Smlan skrev 2016-07-16 08:45:24 följande:

De senaste två försöken har vi haft sex 6 dagar i rad, mest före men också dagen efter ÄL. Tänkte nästan om vi hade för mycket sex för det verkar ju inte ha funkat ändå. Men vi kör all-in den här gången också. Idag blir det dag 3, sen återstår 3 dagar.

Nej, de säger ju att det ska räcka att ha sex varannan dag eftersom spermierna lever kvar något dygn och väntar på ägget. Har mannen friska spermier tror jag dock inte att det gör något att man har sex varje dag
  • josefinenyberg
    mariama skrev 2016-07-17 23:25:53 följande:

Åh så jobbigt men tur att du kunde testa nu :D Och jaaaaa nu blir det riktigt segt! Plus att när jag har väntat klart är nästan min semester över haha, och det vill jag ju inte!! Hur gammalt är ditt första barn? :)

Samma här haha.. 8/8 är det back to reality, men då är iaf mensen slut om det nu inte tar sig o strax efter det kan man påt igen xD

Han fyller 2 i aug<3 har du barn sen innan?
  • Julm

Hoppar in här!

Har bim 4/8 och äl nu i dagarna. Är på tredje försöket. Vågar verkligen inte tro att jag kommer bli gravid "snabbt". Har haft problem med cystor, även opererat bort en stor cysta som satt på äggstocken.

Hur märker ni att ni har äl?

• strösocker
    Julm skrev 2016-07-18 10:31:34 följande:

Hoppar in här!

Har bim 4/8 och äl nu i dagarna. Är på tredje försöket. Vågar verkligen inte tro att jag kommer bli gravid "snabbt". Har haft problem med cystor, även opererat bort en stor cysta som satt på äggstocken.

Hur märker ni att ni har äl?

Jag har också haft en cysta som jag fick operera bort. En dermoid-cysta. Vad hade du? Försöker också bli gravid, fick precis mens efter första försöket tyvärr..
  • Julm
    strösocker skrev 2016-07-18 10:38:51 följande:

Jag har också haft en cysta som jag fick operera bort. En dermoid-cysta. Vad hade du? Försöker också bli gravid, fick precis mens efter första försöket tyvärr..

Jag fick aldrig något svar på vad det var för cysta, men när jag själv analyserat så tror jag det är dermoid. Den var 11,5 cm i diameter och ströp blodflödet till äggstocket, gjorde svinont. Läkarna sa dock att inget hade tagit skada så det var skönt att höra. Har du haft problem med cystor efteråt?

Det är bara att ta nya tag. Vi hejar på varandra!
  • strösocker
    Julm skrev 2016-07-18 11:02:37 följande:
    Jag fick aldrig något svar på vad det var för cysta, men när jag själv analyserat så tror jag det är dermoid. Den var 11,5 cm i diameter och ströp blodflödet till äggstocket, gjorde svinont. Läkarna sa dock att inget hade tagit skada så det var skönt att höra. Har du haft problem med cystor efteråt?

Det är bara att ta nya tag. Vi hejar på varandra!
    Oh fy! Min var mindre men var rädd att den skulle växa sig stor. Dermoidcystor försvinner ju inte av sig själva. :/ Skönt att du fick det beskedet i alla fall! Nej inte vad jag vet i alla fall. Det var första och förhoppningsvis sista :) 

Ja nya tag nu! Ska beställa hem ägglossningsstickor för att testa det denna gången. Hoppas de hjälper :)
  • mariama
    josefinenyberg skrev 2016-07-18 09:20:34 följande:

Samma här haha.. 8/8 är det back to reality, men då är iaf mensen slut om det nu inte tar sig o strax efter det kan man påt igen xD

Han fyller 2 i aug<3 har du barn sen innan?

Samma här men så ska sonen skolas in så det blir några dagar extra, men ändå. Ja men exakt! Så himla spännande att se om det tar sig direkt! Åh jaha :) Vår blir 1,5 i augusti, född i februari -15!
  • FyrAAAA

En dum fråga kanske, men hur tänker/gör ni med kost? Känner att jag skulle vilja äta mer nyttigt/rätt än jag gör nu, tänker att det bör vara positivt när man försöker bli gravid men det är inte lätt nu i semestertider!

• Anonym (Lexi)
    FyrAAAA skrev 2016-07-18 16:37:43 följande:

En dum fråga kanske, men hur tänker/gör ni med kost? Känner att jag skulle vilja äta mer nyttigt/rätt än jag gör nu, tänker att det bör vara positivt när man försöker bli gravid men det är inte lätt nu i semestertider!

Ingen dum fråga alls! Jag försöker samtidigt som jag vill leva som vanligt, tänka på vad jag äter. Sötsaker äter jag inte. Dricker max en kopp kaffe om dagen. Alkohol har jag inga restriktioner med så länge jag inte misstänker att jag är gravid. Röker gör jag inte. Men visst blir det pizza, grillmat osv ibland nu under semestern... Jag tar kosttillskott i form av q10, folsyra, inositol mm.
  • Havregry
    FyrAAAA skrev 2016-07-18 16:37:43 följande:

Nej inte dum fråga :)
    Jag har bestämt att inte dricka alkohol mellan ägglossning och mens, om ifall jag kanske är gravid. Dricker så sällan ändå, så det känns inte som en stor uppoffring. Är vegetarian sedan barn, och senaste året ätit i princip bara veganskt, men har nu börjat återgå till att äta lite ägg och då och då fisk (bra med fettsyror). Tar tillskott av järn, b-vitaminer (där ingår folsyra) och vitamin D de dagar jag inte kommer ut i solen. Blir generellt att jag försöker äta lite nyttigare, för att få i mig allt jag behöver. Blir mycket frukt även utan att jag behöver tänka på det, och det tror jag är bra.
Svar på tråden Bim aug 2016