• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • FyrAAAA

Funderar på när vi ska ha sex... Hade senast i tisdags. Testade med cb digitala äl-test första gången för den här månaden nu imorse, det visade ingen smiley men strecket var bra starkt så skulle tro att smileyn dyker upp ikväll eller inorgonbitti, var så pass starkt att det förvånade mig att det inte visade positivt nu (vet att man inte ska titta på det egentligen men det brukar stämma). Enligt mina egna beräkningar borde äl vara på söndag. Frågan är nu om vi ska ha sex fredag, lördag och söndag. Eller hade ni "sparat på krutet" tills smileyn dök upp imorgon och bara haft lördag och söndag? Eller då lördag, söndag och måndag? Guuud så svårt att veta hur man ska tänka!

• 1315
    FyrAAAA skrev 2016-07-22 07:33:18 följande:

Funderar på när vi ska ha sex... Hade senast i tisdags. Testade med cb digitala äl-test första gången för den här månaden nu imorse, det visade ingen smiley men strecket var bra starkt så skulle tro att smileyn dyker upp ikväll eller inorgonbitti, var så pass starkt att det förvånade mig att det inte visade positivt nu (vet att man inte ska titta på det egentligen men det brukar stämma). Enligt mina egna beräkningar borde äl vara på söndag. Frågan är nu om vi ska ha sex fredag, lördag och söndag. Eller hade ni "sparat på krutet" tills smileyn dök upp imorgon och bara haft lördag och söndag? Eller då lördag, söndag och måndag? Guuud så svårt att veta hur man ska tänka!

Hm! Det är svårt haha.. Jagvjade förmodligen haft sex fredag-måndag ???? Men i med sperman överlever så pass länge (kan göra) så hade jah nog startat idag.. Fast det hade känts fel att inte ha sex på måndag i led ägget släpper 12-36(?!) timmar efter positivt test plus att det då lever i 1 dygn..

Haha jag var nog inte till nån större hjälp märker jag!!
  • Monsan

Hoppar in här.. Fick mens i onsdag efter mitt mf för 4 veckor sedan.. Äl borde vara den 3 augusti och bim 17 augusti.. vi försöker få ett syskon till lilleman som är 5.5 månad.. :).. ska bli roligt att följas åt.

• LadySatisfied

Oj, så spännande! Håller tummar och tår för att det stämmer!

Själv letar jag tecken hela tiden och fick för mig att brösten blivit ömma. Tills jag insåg att det var träningsvärk.

Har troligtvis ÄL idag, stämmer enligt kalendern och kändes som det, tycker mig ha hyfsad koll på kroppens signaler. Myset i måndags och tisdags kan ju vara nog för att bli gravid, om inte så får vi vänta eftersom maken är på annan ort under helgen.

1315 skrev 2016-07-22 07:23:22 följande:

Inbillar mig att ägget fäste igår och att det var därför jag hade molande värk i mage och rygg under kvällen.. Magkänslan säger att det är så!

Idag vaknar jag med illamående som inte går att vifta bort av tankarna utan det är verkligen påtagligt!

Känns väldigt märkligt att illamåendet ska komma så tidigt om det nu tagit sig.. Äl+5 idag :/

Eller så har jag gått och blivit sjuk!! Men i med mina två andra graviditeter så känner jag igen illamåendet..

• prinsessan15

Okej så trodde jag skulle ha äl på söndag alternativt måndag men så tog jag ett äl test nu och det var toknegativt, borde det inte ha någon antydning på äl?

Sen stod det att man inte skulle testa på morgonen, hur gör ni som tar?

• Emmissara

Hej, har följt den här tråden ett tag men inte vågat skriva något. Min cykel är oregelbunden så kände att jag inte ville gå in i den här gruppen fören NC har satt ut min ÄL, men idag satte NC ut min ÄL som skedde för 2 dagar sedan. 

Lite kort om mig, blev gravid i maj 2014 men fick ett tidigt missfall, efter det förändrades min cykel och den blev extremt oregelbunden (har en cykel på mellan 34-62 dagar). I Februari 2015 fick jag konstaterat att p.g.a. detta skulle jag ha svårt att bli gravid. I Mars 2016 blev jag gravid igen och fick konstaterat MA i v.13, fostret hade dött i v.9. 

Nu väntar jag spänt på att se om jag blir gravid den här cykeln, jag ska om några dagar börja smörja in med progesteronkräm, jag vill bara se så att min temp håller sig uppe så min ÄL verkligen har skett. Första cykeln jag testar på progesteronkräm men eftersom att jag har haft 2 MF/MA och varit utan skydd i snart 3 år utan att få något barn så känner jag att jag vill testa iaf.

Har sett att ni skrivit lite om hur man lever och om man äter något speciellt, jag äter apotekets tillskott för kvinnor. Sen har jag lagt av med alkohol helt sedan nyår, samt så försöker jag att äta nyttigare och inte stressa utan att ta det lugnt, röra på mig och njuta av livet. 

• Sobika

Jag gör det :)

mariama skrev 2016-07-22 18:32:15 följande:

Äter ni folsyra? :)

• Anonym (Skogstroll)

Jag hoppar med här!

Gjorde första försöket till ett + i början av juli men fick min mens för en vecka sedan.

Tror inte att jag hade äl den gången men fick nog en släng av skengraviditet. Hade en massa känslor till jag tog ett tidigt test som visade negativt... Hokus pokus så försvann ömmande bröst mm. Kroppen är knäpp ;)

Nu håller vi tummarna här!

• Madfih072

Hej! Vet inte om jag skrivit i denna tråd någon gång men försöker skaffa ett syskon til min 2-åring här hemma. Fick första äl efter ppillerstop i sön/mån då jag testade fullt utslag på stickor. Har liksom du Emmissara lång cykel på ca 40 dagar och det tar ju så lång tid mellan varje försök!! Hade så med första barnet med... Idag var första gången jag kände mig irriterad på sambon så antar att det var PMS-symtom och tror med detta att det ej tagit sig. Med första barnet förstod jag då jag fick en nidblödning.

Känner ingenting alls, någon som varit gravid utan att känt något innan? Vill bara att Bim ska komma 1/8 så jag vet med säkert att det ej tagit sig så jag kan börja om igen.....

Svar på tråden Bim aug 2016