• FyrAAAA

Bim aug 2016

Halloj!
    Hoppar också över hit från julitråden!
    Vi har en tjej född -07 och en pojke -09, båda efter ivf. Sedan dess har jag blivit spontant gravid tre ggr, två mf och en lite tjej född -15. Så utan att ha planerat för det blev det lite att "börja om", och tur var det att vi fick den äran för det är ju det bästa! Vi har tyckt att det varit perfekt med syskon tätt i ålder och har bestämt oss för att försöka med en fyra så det blir ett syskon tätt på vår minsta som alltså är 9 mån nu! Vi är båda 34 nu För tio år sedan var makens spermiekvalité (antal) väldigt låg men efter nytt lämnat test nu visade sig alla värden helt normala nu så det gav oss hopp! Denna månad kör vi försök 2, bim 6/8! Håller tummarna för alla här!

• FyrAAAA
    Ice Age skrev 2016-06-30 18:06:02 följande:

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

Vet inte om det kanske bara är du som trådstartare som kan lägga en länk som tilläggskommentar till en bim-lista? Vore väl kanon om vi fick till en sån!
  • FyrAAAA
    Anonym (Lexi) skrev 2016-07-14 19:35:57 följande:
    Jag har använt cb dubbelindikator, men förra månaden var de slut på apoteket, så köpte vanliga cb digital istället. Och tänker nog fortsätta med de... Cb med dubbelindikator visade ibland blinkande smiley flera dagar, och ibland gick det direkt från låg till max fertilitet på bara ett dygn. Jag använder app också, plus att min cykel är regelbunden, så det känns onödigt för mig att få veta vilka ca 5 dagar innan som är fertila, känner jag. .. Men det är såklart olika från person till person!
    Vad är dubbelindikator?... Jag hade cb digital förra månaden där det kom upp en smiley, är det den? Fick glad gubbe både på lördagen o söndagen, men man kanske ska sluta testa vid första glada gubben?! Hade så ont på söndagkvällen så tror det var då äl var iaf ???? Tar gärna emot tips om någon har på vad som är "bäst"
  • FyrAAAA
    Ememem skrev 2016-07-15 00:11:09 följande:
    Cb har två digitala, deras vanliga rosa som först visar rund ring och sen en smiley, den mäter bara lh tror jag. Sen har de även den med dubbel som är lila som visar rund ring, sen blinkande smiley när fertiliteten är hög och sen en fast smiley när äl sker och fertiliteten är som högst. Den mäter både lh och östrogen tror jag.

Jag har bara testat deras lila med dubbel och med den kan man inte testa dagen efter första fasta smileyn då den sen låser sig i två dygn.
    Jaha ok, va bra! Men när den har blinkat kan man göra igen men sen från att smileyn blivit fast låser den sig? Om jag förstod dig rätt! Ska testas!
  • FyrAAAA
    Smlan skrev 2016-07-15 23:37:35 följande:

En allmän fråga. Hur ofta har ni sex kring ÄL?

Sist hade jag utslag på cb digital lördag och söndag. Hade sex ons och fred innan, lördagen o söndagen då vi fick utslag, samt tis morgon efter. Svårt att veta om man ska satsa på varje eller varannan dag!
  • FyrAAAA
    josefinenyberg skrev 2016-07-16 08:52:17 följande:

Äl-känningar som fasen men inget positivt test ännu. Denna väntan :P bara o ligga i haha..

Spännande! Hehe ja bara att ligga i!
  • FyrAAAA
    Smlan skrev 2016-07-16 08:45:24 följande:

De senaste två försöken har vi haft sex 6 dagar i rad, mest före men också dagen efter ÄL. Tänkte nästan om vi hade för mycket sex för det verkar ju inte ha funkat ändå. Men vi kör all-in den här gången också. Idag blir det dag 3, sen återstår 3 dagar.

Jag vet inte alls heller, svårt att låta bli när man har äl eftersom man så gärna vill att det ska bli något ju! Men när maken skulle lämna ett spermatest sa de att han inte skulle haft utlösning 2-3 dagar innan för bästa resultat, så kanske är "lagom" bäst, man får testa lite olika olika månader typ
  • FyrAAAA
    Julie92 skrev 2016-07-16 10:09:54 följande:

Är det någon som har koll på när ni fick äl efter ni slutat amma? Jag tempar eller testar inget men har inte märkt av att jag haft äl och jag slutade amma två månader sen. Får börja med tester nästa cykel för att kolla så jag iaf kan bli gravid just nu.

Jag skuttade amma jan/feb helt och fick tillbaka äl i slutet av mars!
  • FyrAAAA
    BabyJ skrev 2016-07-16 16:56:46 följande:
    Har försökt sen december, jag har tre barn sen tidigare och detta blir vårt första gemensamma.

Vi har verkligen samma utgångsläge! Har ni barn sen tidigare?
    Samma här! Missfall i v.8 i april! Men mens 9/7 och sen äl så det kommer nog bli sön nästa helg! Kul med någon mer som försöker med barn nr 4!
  • FyrAAAA

En dum fråga kanske, men hur tänker/gör ni med kost? Känner att jag skulle vilja äta mer nyttigt/rätt än jag gör nu, tänker att det bör vara positivt när man försöker bli gravid men det är inte lätt nu i semestertider!

Svar på tråden Bim aug 2016