• Sobika

Bim aug 2016

Hej, jag hoppar också in hit från julitråden, mensen kom idag på bim. Det blir vårt fjärde försök. Har en son som är född -15 och blev till när vi hade börjat prata om att skaffa barn men inga direkta försök så trodde det skulle bli lika "lätt" nu.

Körde äl-test denna månad så blir det nog nu med för att få bättre koll. Vad har ni använt för äl-test? Något som rekommenderas? Hade cb dubbelindikator.

Har bim runt 9 augusti.

• Sobika

Jaa jag är rädd för att det inte ska visa tydligt nog på såna vanliga älstickor. Använder också en app som brukar stämma ganska bra så skulle kanske kunna ta såna med två olika gubbar. Får se hur det blir.. Känns ju bra den med tre olika gubbar, för mig blinkade den i tre dar innan den blev fast.

Anonym (Lexi) skrev 2016-07-14 19:35:57 följande:

Jag har använt cb dubbelindikator, men förra månaden var de slut på apoteket, så köpte vanliga cb digital istället. Och tänker nog fortsätta med de... Cb med dubbelindikator visade ibland blinkande smiley flera dagar, och ibland gick det direkt från låg till max fertilitet på bara ett dygn. Jag använder app också, plus att min cykel är regelbunden, så det känns onödigt för mig att få veta vilka ca 5 dagar innan som är fertila, känner jag. .. Men det är såklart olika från person till person!

Ememem skrev 2016-07-14 19:55:21 följande:

Jag har äl stickor från billiga-tester, tycker deras funkar bra men jag har ibland svårt att avläsa när det bara är streck så har köpt cb med dubbelhormonindikator men det blir ju tyvärr dyrt i längden.

• Sobika

Smart att köra dubbelt, så får det nog bli. Vart köpte du dina?

Ememem skrev 2016-07-14 20:21:09 följande:

Jag körde de billiga stickorna parallellt med cb första gången jag testade när jag försökte bli gravid med sonen. Tyckte det hjälpte mig förstå när de visar positivt. Nu tycker jag de visar rätt tydliga resultat ändå. Kan bifoga bild på senaste cykeln jag testade.

• Sobika

Tack, det ska kollas upp! :)

Ememem skrev 2016-07-14 23:00:04 följande:

www.billiga-tester.se gillar både deras äl- och graviditetsstickor, plussade på äl+9 med sonen.

• Sobika

Det här blir vårt 4e försök och vi har gjort lite olika. Första var det senast var tredje dag andra gången varannan och sista varannan till strax innan äl och sen varje dag. Kommer nog köra som sist, det passade oss bäst :) jag är nästan säker på att ägget blev befruktat sista gången men att det kom ut, fick ut en genomskinlig slemklump med massa blodstrimmor i på äl+10.

prinsessan15 skrev 2016-07-20 08:14:32 följande:

Hej hoppar in här, har bim 9/8 alt 11/8 då min cykel alltid sträcker sig mellan 28-30 dagar. Är första försöket till syskon men jag är så sugen och vill så gärna att det tar sig på första försöket!

Dock är kg osäker på när ägglossningen sker, kan vara allt mellan 24-28 juli enligt diverse äl-uträknare! Hur hade ni gjort med sexandet? När ska man börja och hur ofta?

Mitt första barn var en överraskning så detta är första gången jag försöker...

• Sobika

Jag har den appen och körde ältest förra månaden och då stämde den. Ska bli kul och se om den gör det denna månad med :)

YaYa skrev 2016-07-21 00:40:50 följande:

Mitt BIM hoppar fram och tillbaka. Trodde jag hade en mycket kort mens den 13/7 men nu idag, den 20/7 kom mensen, utan tvekan. Måste ha varit någon skum mellanblödning, aldrig haft sån förut,

Jag kör med P Tracker-appen (tror den heter "menskoll" på svenska) nu för att få koll. Är det någon som testat den i kombination med ÄL-tester och vet om den brukar stämma? 

• Sobika

Spännande! När har du bim? Jag började idag med ältest men skulle egentligen ha börjat imorgon haha :) jag ska troligtvis ha äl den 26.

misslina skrev 2016-07-21 09:39:21 följande:

Jag kör med äl-test och tempmetoden för att se att äl äger rum. Och det funkar finfint! :)

I morgon ska jag börja köra testen för nu börjar äl närma sig! Äntligen :)

• Sobika

Haha vad kul! Jag har också bim den 9e. Kul att ha samma som nån annan :) det får vi absolut göra.

Vi är på försök 4, men är väldigt tveksam om vi ens träffa rätt första två gångerna nu när jag tagit ältest förra gången. Det va två första när jag fått igång mensen efter första barnet.

Vad är ni på för försök? Har ni barn sen innan?

misslina skrev 2016-07-21 15:54:51 följande:

Ska också ha äl den 26 :)

Bim den 9/8... Själv?

Då får vi följas åt:)

Vad är ni på för försök?

• Sobika

Håller tummarna :) det betyder beräknad ickemens. Så den dagen man egentligen borde få mens på.

detvar skrev 2016-07-21 16:30:37 följande:

Hejsan tjejer

Tog ut min kopparspiral i måndags 18/7 .min barnmorska sa att jag troligen hade ägglossning så vi håller tummarna för ett syskon till vår 2 åriga son. Vad menas med BIM hunnit glömma de sedan jag va gravid sist

• Sobika

Verkligen! Jajamensan ;) vi tänkte köra igång redan ikväll, kan ju inte skada haha.

Beklagar, vad tråkigt! Hoppas det tar sig nu!

Första tog sig innan vi hade börjat försöka på allvar, vi hade bara pratat om att vi skulle börja försöka, så känns lite segt nu att det inte händer nått. Men det kommer väl snart hoppas vi.

misslina skrev 2016-07-21 17:07:21 följande:

Vad tajmat! :) då är

Det liggdags snart ;)

Vi försöker få vårt tredje barn, andra försöket efter missfallet.

Vi fick missfall i mars, och då hade vi försökt 7 månader. Hoppas det går snabbare denna gång ;)

Med våra andra två så gick det på första försöket. Men det loppet är ju kört.

Svar på tråden Bim aug 2016