Inlägg från: prinsessan15 |Visa alla inlägg
  • prinsessan15

Bim aug 2016

Hej hoppar in här, har bim 9/8 alt 11/8 då min cykel alltid sträcker sig mellan 28-30 dagar. Är första försöket till syskon men jag är så sugen och vill så gärna att det tar sig på första försöket!
    Dock är kg osäker på när ägglossningen sker, kan vara allt mellan 24-28 juli enligt diverse äl-uträknare! Hur hade ni gjort med sexandet? När ska man börja och hur ofta?
    Mitt första barn var en överraskning så detta är första gången jag försöker...

• prinsessan15
    stellanocte skrev 2016-07-20 08:29:20 följande:
    Välkommen! Under ägglossningen samt 3 dagar före och 3 dagar efter kör vi en gång om dagen. 
    Okej, hjälp vad mycket sex det blir ???? just eftersom jag är osäker på äl så vill jag ju säkra upp alla alternativ ???? vill helst ha äl nu så jag blir gravid, längtar så!
  • prinsessan15
    1315 skrev 2016-07-20 12:34:17 följande:

Alltså.. Jag hade glad gubbe på äl testerna 16 och 17 juli, kände även äl smärta då vilket kag gör väldigt tydligt.

Men idag, äl+3, har jag ägglossningssekret ?!

Äl testerna har visat negativt sen i måndags morse och även smärtan från äl är borta..

Kan man få såt sekret flera dagar efter äl?0

Jag har läst att positivt på ältester inte behöver innebära att ägget släpper just då utan att allt liksom "förbereder" sig för det. Så det kan ju vara så att ägglossningen sker nu?
  • prinsessan15
    1315 skrev 2016-07-20 13:17:54 följande:
    Det skulle kanske kunna vara så! Men jag känner av äl så tydligt också och kände nu detta i samband med att det visade positivt. Plus att jag har en väldigt regelbunden cykel så jag måste haft äl i helgen om inte något är väldigt galet just denna månad ????

Jaja.. Vi får se helt enkelt! Skadar ju inte att sexa till det lite nu också för säkerhets skull????
    Nej precis, jag skulle sexa på för att känna mig säker liksom! När hade du bim?
  • prinsessan15

Vet ni om man kan ha pms innan eller i samband med ägglossning? Mitt humör är åt skogarna och jag har haft en sån huvudvärk hela morgonen, men hade mens den 11 juli så det är ju ett tag kvar tills nästa bim..

• prinsessan15

Okej så trodde jag skulle ha äl på söndag alternativt måndag men så tog jag ett äl test nu och det var toknegativt, borde det inte ha någon antydning på äl?

Sen stod det att man inte skulle testa på morgonen, hur gör ni som tar?

• prinsessan15
    FyrAAAA skrev 2016-07-22 22:52:21 följande:
    Fortfarande ingen smiley på digitala äl-testet så kanske väntar med mys till imorgon...
    Har du då helt negativt på ältestet eller får du lite streck i alla fall? Jag blev riktigt ledsen när det inte påvisade äl igår.. Blir orolig att kroppen ska börja agera konstigt nu bara för att man vill att det ska bli en liten.
  • prinsessan15
    FyrAAAA skrev 2016-07-23 07:35:48 följande:
    Det syns ett streck men ännu är det inte jättestarkt! Fick neg på digitala nu på morgonen också! Har ju bim 6/7.... Vet att jag har sen äl men vill inte ha för sen så att tiden mellan äl o mens ska bli så kort så ett ev befruktat ägg inte hinner signalera graviditet till kroppen innan det blöder ut! Håller tummarna hårt för positivt resultat imorgon nu! Hoppas du också får utslag då! Använder du digitalt test?
    Nej inget digitalt utan köpte hem såna där billiga stickor. Igår testade jag kl 18 så nu sitter jag och typ väntar på att klockan ska bli 10 och se om det ändrar mitt resultat.. Tycker det är svårt att veta när man ska testa, med gravtest är det ju ganska uppenbart.. Dessa tester känns mer komplicerade :(
  • prinsessan15

Negativt äl test idag igen, kommer antagligen inte få äl denna månad bara för vi har bestämt oss för att försöka :(

• prinsessan15
    1315 skrev 2016-07-23 17:16:15 följande:

Mitt humör idag :s !!! Fy! PMS gånger tusen ungefär.. Så fruktansvärt irriterad över allt och ingenting blir som jag vill.. Började precis böla över att vi hade stökigt hemma.. Min sambo sa "är du inte gravid nu så är jag förvånad, för detta humör har du bara när du är gravid.. Gå nu in och ta ett varmt bad och lugna dig lite"

Någon som känner igen sig,

När har du bim?
    Jag har också sånt humör idag, inget är bra och har börjat böla 15 gånger typ men jag väntar på äl och inte mens så jag kanske bara är deprimerad men jag känner inte alls igen mig själv :(
Svar på tråden Bim aug 2016