Inlägg från: prinsessan15 |Visa alla inlägg
  • prinsessan15

Bim aug 2016

Dina1 skrev 2016-08-05 20:12:45 följande:
    Jag undrar samma.. vilket test tog du? Jag tog ett med 10mlu känslighet.. när testet hade legat i nästan 2 timmar kom det plötsligt upp ett streck. Tydligt, man ser kanterna,tjockleken och allt men är mer grått än rosa.. vet att det inte är tillförlitligt efter 10 min men ändå skumt att det blir sådär.
    Jag har bara vanligt från testlagret, tänkte att jag ska vänta tills bim nu faktiskt!
    Jag har hört att grått ej är giltigt, har du fler tester kanske du ska ta ett imorgon igen, hcg fördubblas ju varannan dag :)
  • prinsessan15
    Anonym (L) skrev 2016-08-07 19:15:35 följande:

Är så trött att jag baxnar idag. Vill bara lägg mig och sova.. Igår hade jag mer dov smärta i nedre delen av magen och på sidan av magen (känns som äggstockarna ) min syster frågade mig om jag var gravid när jag en kort sekund klagade på smärtan. " I wish", tänkte jag. ÄL + 14 idag (räknar sedan glad smiley på digitalt ÄL test) håller tummarna

Hur känns det för er med BIM tisdag-onsdag?

Jag har ont i magen till och från men det känns som om det är mensvärk så jag tror vi bommade denna gång :(
  • prinsessan15
    livias skrev 2016-08-08 07:40:58 följande:
    Ser!!:) Vilken äl+ dag är du på?
    Är på äl+11 så då är det väl inte konstigt att det är svagt heller va?
  • prinsessan15
    FrökenE1985 skrev 2016-08-08 10:19:19 följande:
    Grattis!!! Glad
    Tack! Måste ta ett imorgon också för att de om det verkligen är sant! :)
  • prinsessan15
    Dina1 skrev 2016-08-08 14:57:55 följande:
    Citerar mitt eget inlägg från igår. Tog ett CB digitalt och är gravid! 1-2 veckor :) första försöket! Detta känns mycket märkligt.
    Grattis!! Har du några symtom?
  • prinsessan15

Tog detta imorse :) men kan ni hjälpa mig lite? På CB menar dem att jag är i vecka 3-4 men på en app stod det vecka 5 alltså idag 4+1 stämmer det? Eller är den före testet?

• prinsessan15
    Ememem skrev 2016-08-09 09:38:04 följande:
    prinsessan15 skrev 2016-08-09 07:14:28 följande:

Tog detta imorse :) men kan ni hjälpa mig lite? På CB menar dem att jag är i vecka 3-4 men på en app stod det vecka 5 alltså idag 4+1 stämmer det? Eller är den före testet?

När hade du äl eller mens senast? Jag tyckte det stämde bäst att ange äl i uträknaren på familjeliv. Det skiljde en dag mot vad läkaren sen sa vid vul i v 9 med sonen.
    Jag hade äl den 28/7 och senaste mensens första dag var 11/7.
    Kollade dem nu och när man räknade med lutealfas så ska jag vara i vecka 4 (3+5) vilket känns mer logiskt. Så det är väääldigt tidigt!
  • prinsessan15
    SamsonS skrev 2016-08-09 12:03:59 följande:

Nu är jag ju osäker på om jag ha bim nu på fredag eller nästa helg eftersom jag har svårt att tyda mina äl test.

Tog ett gravtest i söndags där jag tyckte mig se ett knappt synbart streck. Har inte vågat testa efter det, är rädd att jag bara blir besviken.

Nu idag har jag börjat få ont i magen. När jag är stilla känns magen öm och jag har molvärk, när jag rör mig så ilar det och drar.
    Så, ägget som fäster nu, eller "växtvärk"...

Vad tror ni? Ni som har plussat eller varit gravida tidigare, hur har ni känt i magen mellan äl och bim?

Jag är gravid i vecka 3+5 och känner av magsäck till och från. Tycker du ska ta ett test imorgon FM, hcg fördubblas ju varannan dag så tyckte du dig se ett sträck i söndags borde det ju vara tydligare nu!
  • prinsessan15
    Sobika skrev 2016-08-09 14:43:51 följande:

Är också i vecka 3+5 :) är du med i någon annan grupp?

Vad roligt! Ja jag är med i syskon 2017 och BF april 2017 :)
    Du då?
  • prinsessan15
    Sobika skrev 2016-08-09 20:41:55 följande:

Nuuu hänger jag med haha!! Där är jag med som du märkt :)

Kul så kan vi följas åt! :)
  • prinsessan15
    Dina1 skrev 2016-08-10 18:59:45 följande:

Jag behöver verkligen er hjälp så snälla svara om ni har egna erfarenheter. Är så orolig och ledsen. Ni som haft utomkvedshavandeskap, vad hade ni för symtom? Jag har inga andra symtom än vanliga graviditetssymtom men mina test blir bara svagare och svagare.. har endometrios som ökar risken för utomkveds.Jag orkar inte genomgå en operation till och har jag utomkvedshavandeskap nu tänker jag acceptera att min kropp inte är gjord för barn och ge upp. Det är inte alls kul att få positivt på CB digital måndag för att sedan få negativa test onsdag. När hcg sjunker ÄR det ju nåt fel! Jag har inte fått blödning eller något annat som tyder på MF. .

Har du testat med CB digital igen? Eller vilka tester har du kört?
  • prinsessan15
    AnnieLii skrev 2016-08-13 18:16:29 följande:

Tack va o köpte nu ett tvåpack, men på lokala Ica fanns bara RFSU:s stickor tunna stickor är dom ens bra haha? :)

De ska vara lika tillförlitliga som andra kan man tycka! Ta ett nu och sen om det blir negativt så ta ett imorgon med morgonurinen och är du gravid borde det verkligen bli plus. Jag fick plus på RFSU
  • prinsessan15
    Sally8585 skrev 2016-08-15 18:45:34 följande:

Hoppar in här om det är ok! BiM på torsdag. Testade idag men det var negativt. Finns det chans att det tagit sig ändå?

Jag skulle haft mens en tisdag, testade negativt på fredagen innan men fick svagt plus på måndagen, så det är möjligt att det blir positivt närmare bim!
Svar på tråden Bim aug 2016