Inlägg från: stellanocte |Visa alla inlägg
  • stellanocte

Bim aug 2016

Hej på er,

Hoppar in här från julitråden. Mannens och mitt tredje försök med första barnet. Hoppas på tredje gången gillt och ett litet aprilbarn

BIM 8:e augusti. 

• stellanocte
    MadeleineD skrev 2016-07-08 08:32:18 följande:

Hej,

Jag är gärna med också då jag och min man skall börjar försöka. Är 31år senare i år och vi är nu klara med studier båda två så kännde att nu är det rätt tid ?? Jag är jätte nervös och orolig att det inte skall gå. Detta försöker jag släppa då det inte är bra med onödig stress eller oro. Så försöker att vara lugn så jag inte blir tokig ????

Ska bli kul att följa denna tråd och kunna hjälpas åt ???????? Har inga barn sedan innan så allt är nytt.

//Madeleine

Mannen och jag är i samma ålder som du och försöker också med första barnet. Vi ska börja med tredje försöket nu i augusti.Hittills har det varit mer spänd förväntan är nervositet men man hoppas just såklart att det inte ska dra ut allt för långt på tiden. 

Vi har dessutom hållit tummarna för en vår/tidig sommar-bebis, kanske mest av praktiska skäl (skönt att slippa vara höggravid under de allra varmaste månaderna) men i slutändan spelar ju sådant verkligen ingen roll. 

Hoppas på många plus i augusti

/"Stella"
  • stellanocte
    Rödflamma skrev 2016-07-08 00:07:28 följande:

josefinenyberg: helt otroligt hur kroppen kan luras, har också haft symtom. Framförallt molvärken nästan från äl som du säger, den här gången ordentlig mensvärk som kommit och gått över en vecka före bim. Är det för att man känner efter så väldigt mycket mer och är så uppmärksam? Vanligtvis känner jag dagen innan mens och that's it. Skitjobbigt ju! När man liksom väntar sig att det ska ta sig direkt också.. Hur ska man klara varje cykel på det här sättet?

Jag har ofta liknande symptom från ÄL fram till mens, även innan vi började försöka skaffa barn. Molvärk som liknar mensvärk, ömma, knöliga bröst, ibland lite lätt illamående. 

Min läkare säger att jag är överkänslig mot gulkroppshormon (progesteron) som ökar efter ägglossning och minskar sedan igen när mensen startar (vid en graviditet stiger nivåerna ännu mer istället). 
  • stellanocte
    Smlan skrev 2016-07-15 23:37:35 följande:

En allmän fråga. Hur ofta har ni sex kring ÄL?

Första försöket hade vi sex ungefär varannan dag. Andra försöket hade vi sex varje dag under ÄL-veckan men hade tyvärr inte möjlighet att ha sex den dagen vi misstänkte ÄL. 

Vi tänkte fortsätta ha sex varje dag under ÄL-veckan och detta försök finns det inget hinder på ÄL-dagen heller
  • stellanocte
    Smlan skrev 2016-07-16 08:45:24 följande:

De senaste två försöken har vi haft sex 6 dagar i rad, mest före men också dagen efter ÄL. Tänkte nästan om vi hade för mycket sex för det verkar ju inte ha funkat ändå. Men vi kör all-in den här gången också. Idag blir det dag 3, sen återstår 3 dagar.

Nej, de säger ju att det ska räcka att ha sex varannan dag eftersom spermierna lever kvar något dygn och väntar på ägget. Har mannen friska spermier tror jag dock inte att det gör något att man har sex varje dag
  • stellanocte
    FyrAAAA skrev 2016-07-18 16:37:43 följande:

En dum fråga kanske, men hur tänker/gör ni med kost? Känner att jag skulle vilja äta mer nyttigt/rätt än jag gör nu, tänker att det bör vara positivt när man försöker bli gravid men det är inte lätt nu i semestertider!

Ingen dum fråga.

Jag avstår alkohol mellan min fertila period och mens, röker och snusar inte (gjorde inte det innan heller), samt äter kosttillskott (apotekets vitaminer för gravida - mest för folsyrans skull). 

Annars lever jag ungefär som vanligt. Försöker i allmänhet att tänka på att motionera någon gång i veckan, äta mycket grönsaker och dra ned på socker men som du säger, allt sånt fungerar sämre nu under sommaren  
  • stellanocte
    prinsessan15 skrev 2016-07-20 08:14:32 följande:

Hej hoppar in här, har bim 9/8 alt 11/8 då min cykel alltid sträcker sig mellan 28-30 dagar. Är första försöket till syskon men jag är så sugen och vill så gärna att det tar sig på första försöket!
    Dock är kg osäker på när ägglossningen sker, kan vara allt mellan 24-28 juli enligt diverse äl-uträknare! Hur hade ni gjort med sexandet? När ska man börja och hur ofta?
    Mitt första barn var en överraskning så detta är första gången jag försöker...

Välkommen! Under ägglossningen samt 3 dagar före och 3 dagar efter kör vi en gång om dagen. 
  • stellanocte
    prinsessan15 skrev 2016-07-21 07:17:10 följande:

Vet ni om man kan ha pms innan eller i samband med ägglossning? Mitt humör är åt skogarna och jag har haft en sån huvudvärk hela morgonen, men hade mens den 11 juli så det är ju ett tag kvar tills nästa bim..

Ja, så har jag alltid numera, sedan två-tre år tillbaka. Mensvärk och huvudvärk i synnerhet men även lite lättirriterad och sockersug, etc. 
  • stellanocte

Enligt min app ska jag ha ägglossning på tisdag men jag har ägglossningsflytningar i dag. Är det inte lite väl tidigt? Mensen slutade i måndags. 

Suck. Om man förstod sig på alla dessa symptom. Vi sexade i onsdags, torsdags och i dag, lördag, så vi bör väl inte ha missat ägglossningen i alla fall. 

• stellanocte
    Madfih072 skrev 2016-07-23 08:21:45 följande:

Äl+5 idag här och inga känningar alls... Vet inte om det är bra eller dåligt men förväntar mig inte att det tagit sig eftersom jag inte fått några tecken på att det skulle gjort det :/

Menar du på ägglossning eller befruktning? Det är nog många som inte har några särskilda symptom på ägglossning så den kan ju absolut ha skett. På befruktning är det nog extremt ovanligt att ha symptom så tidigt, då ägget kanske inte ens har fäst. 

Håller tummarna för er
Svar på tråden Bim aug 2016