Bim aug 2016
Hej på er,
Hoppar in här från julitråden. Mannens och mitt tredje försök med första barnet. Hoppas på tredje gången gillt och ett litet aprilbarn
BIM 8:e augusti.
Hej på er,
Hoppar in här från julitråden. Mannens och mitt tredje försök med första barnet. Hoppas på tredje gången gillt och ett litet aprilbarn
BIM 8:e augusti.
Hej,
Jag är gärna med också då jag och min man skall börjar försöka. Är 31år senare i år och vi är nu klara med studier båda två så kännde att nu är det rätt tid ?? Jag är jätte nervös och orolig att det inte skall gå. Detta försöker jag släppa då det inte är bra med onödig stress eller oro. Så försöker att vara lugn så jag inte blir tokig ????
Ska bli kul att följa denna tråd och kunna hjälpas åt ???????? Har inga barn sedan innan så allt är nytt.
//Madeleine
josefinenyberg: helt otroligt hur kroppen kan luras, har också haft symtom. Framförallt molvärken nästan från äl som du säger, den här gången ordentlig mensvärk som kommit och gått över en vecka före bim. Är det för att man känner efter så väldigt mycket mer och är så uppmärksam? Vanligtvis känner jag dagen innan mens och that's it. Skitjobbigt ju! När man liksom väntar sig att det ska ta sig direkt också.. Hur ska man klara varje cykel på det här sättet?
En allmän fråga. Hur ofta har ni sex kring ÄL?
De senaste två försöken har vi haft sex 6 dagar i rad, mest före men också dagen efter ÄL. Tänkte nästan om vi hade för mycket sex för det verkar ju inte ha funkat ändå. Men vi kör all-in den här gången också. Idag blir det dag 3, sen återstår 3 dagar.
En dum fråga kanske, men hur tänker/gör ni med kost? Känner att jag skulle vilja äta mer nyttigt/rätt än jag gör nu, tänker att det bör vara positivt när man försöker bli gravid men det är inte lätt nu i semestertider!
Hej hoppar in här, har bim 9/8 alt 11/8 då min cykel alltid sträcker sig mellan 28-30 dagar. Är första försöket till syskon men jag är så sugen och vill så gärna att det tar sig på första försöket!
Dock är kg osäker på när ägglossningen sker, kan vara allt mellan 24-28 juli enligt diverse äl-uträknare! Hur hade ni gjort med sexandet? När ska man börja och hur ofta?
Mitt första barn var en överraskning så detta är första gången jag försöker...
Vet ni om man kan ha pms innan eller i samband med ägglossning? Mitt humör är åt skogarna och jag har haft en sån huvudvärk hela morgonen, men hade mens den 11 juli så det är ju ett tag kvar tills nästa bim..
Enligt min app ska jag ha ägglossning på tisdag men jag har ägglossningsflytningar i dag. Är det inte lite väl tidigt? Mensen slutade i måndags.
Suck. Om man förstod sig på alla dessa symptom. Vi sexade i onsdags, torsdags och i dag, lördag, så vi bör väl inte ha missat ägglossningen i alla fall.
Äl+5 idag här och inga känningar alls... Vet inte om det är bra eller dåligt men förväntar mig inte att det tagit sig eftersom jag inte fått några tecken på att det skulle gjort det :/