Inlägg från: stellanocte |Visa alla inlägg
  • stellanocte

Bim aug 2016

1315 skrev 2016-07-23 17:16:15 följande:

Mitt humör idag :s !!! Fy! PMS gånger tusen ungefär.. Så fruktansvärt irriterad över allt och ingenting blir som jag vill.. Började precis böla över att vi hade stökigt hemma.. Min sambo sa "är du inte gravid nu så är jag förvånad, för detta humör har du bara när du är gravid.. Gå nu in och ta ett varmt bad och lugna dig lite"

Någon som känner igen sig,

Känner mig också helt ur balans i dag. Vill bara gråta och känner mig irriterat på allt och alla. Vet inte vad det beror på heller. Gravid är jag absolut inte för min ÄL är beräknad till den 26:e. Har dock ÄL-flytningar i dag och brösten har börjat ömma. 
  • stellanocte
    FyrAAAA skrev 2016-07-23 23:00:23 följande:
    Kul att vi är flera med äl runt samma dag!
    Ja, roligt att kunna följas åt lite. När har du BIM?
    prinsessan15 skrev 2016-07-23 21:33:17 följande:
    Jag har exakt likadant och min äl ska vara 25/7, kör du med ältester?
    Nej, vi har sagt att vi ska avvakta med ÄL-tester och köra på som vanligt i åtminstone 5-6 månader. Jag känner mig dock väldigt sugen på att prova, ska erkännas
  • stellanocte

I dag känner jag mig lite ledsen och nere. Ni som också försöker bli gravida, ni måste ju ha hört det här mantrat man konstant får höra: "Det är helt normalt att det tar upp till ett år för ett fullt friskt par att bli gravida" och "Det tar i genomsnitt 6-7 månader för ett en kvinna att bli gravid". 

Detta har jag trott blint på och därför känt mig ganska lugn nu när vi är inne på vårt tredje försök. Här om dagen började jag dock läsa på lite mer ingående kring fertilitet och även på sidor utanför Sverige. Där skrivs det på flera sidor att om både parter är fullt friska, har regelbundet sex och vet på ett ungefär när ägglossning sker bör man kunna förvänta sig en graviditet inom fyra månader. Har det gått över sex månader och ovan nämnda kriterier är uppfyllda bör man söka hjälp.

Detta har jag, lite smådeppigt, suttit och tänkt på i dag. Vi är ju snart där, på fyramånadersförsöket. 

• stellanocte
    Anonym (Hoppas på en nummer trea.) skrev 2016-07-25 09:49:57 följande:

Stor kram till dig vännen ????????????

Julm skrev 2016-07-25 09:23:15 följande:

Jag tycker ett år är alldeles för lång tid (såvida man inte är kanske 30+ då fertiliteten faktiskt sjunkit) och känner man sig orolig efter låt säga 6 månader så tycker jag absolut man ska söka hjälp, jag tror inte jag hade haft några problem med att dra en vit lögn och säga att vi försökt ett år. Jag betalar massa skatt som går till bra saker, men jag själv måste också kunna få nyttja skattepengarna. Är fullt frisk i övrigt och "belastar" inte samhället.

YaYa skrev 2016-07-25 09:21:50 följande:

Jag håller verkligen tummarna för dig vet att det är svårt att hålla humöret uppe när man är inne i detta barnbakande och det inte funkar. Kämpa på, snart kommer ditt efterlängtade plus :)

Tack snälla ni för era ord. Det känns skönt att ha den här platsen på Familjeliv att kunna skriva av sig på ibland och både kunna ge och få stöd  De flesta här känner ju igen många av de känslor som kan dyka upp när man försöker att skaffa barn. Särskilt när det har gått några försök och ingenting händer. 

I dag är en ny dag och det är bara att ta nya tag

• stellanocte
    lillagumman85 skrev 2016-07-27 16:57:07 följande:

Då var mensen slut.. wiii! Mannen och jag har längtat efter att ligga lite! Hehe

Varade i knappt 3 dagar denna gång och kom inte mycket blir alls.. funderar på om det ens var något ägg som släppte sist. Nån som var om sparsam mens är ett tecken på utebliven ägglossning?

Ja, sparsam mens kan vara ett symptom för utebliven ägglossning. Dock är det ganska vanligt att man någon gång om året inte har någon ägglossning, så att det hoppar över en cykel behöver inte betyda något särskilt. Hållarna tummarna att det tar sig nästa försök
  • stellanocte
    Rosenblad skrev 2016-07-28 21:33:04 följande:

Om det ska ta 10 mån för att få ett missfall, ska de ta 10 till då till nästa gång? Och kanske inte få behålla de då heller. Hopplöst..var 100% säker på att nu jävlar men nej min kropp verkar va åt helvete.

Jag beklagar verkligen. Många kramar till dig. 
    mosterJenny skrev 2016-07-28 22:40:12 följande:

Jag är på ÄL +7 BIM -7 och sedan igår har jag ganska ont i magen till o från. Allt ifrån molande värk till mer magknip och strålning i magen. Något gasig också men jag tycker aptiten finns där som vanligt. Det känns både upptill och nertill i magen och allt började som mer likt mensvärk. Någon som känner igen dessa symptom? Vaknade tidigt imorse av detta också...

Ja, jag känner igen det något. Jag är på ÄL+3 (ÄL+6 om den kom tidigt som jag misstänkte) och den där ägglossningssmärtan som brukar försvinna efteråt har stannat kvar. Den känns i nedre ryggen och ibland hugger det till på vänster sida av magen, ungefär där äggstockarna sitter. Mysko. 
  • stellanocte
    Ememem skrev 2016-07-29 10:29:55 följande:
    Om äl kommer sent kommer även mensen komma senare. Tiden fram till äl kan variera men tiden mellan äl och mens brukar vara samma varje månad.
    Så om jag misstänker att min ÄL kom tidigt denna månad bör även mensen komma tidigare än beräknat?
  • stellanocte
    Emmissara skrev 2016-07-29 20:58:04 följande:
    Varför måste tiden gå så sakta? 
    Sedan i måndags har jag haft molande värk i tjejmagen till och från, ibland känns det som mensvärk. Idag har jag känt det i stort sätt hela dagen, samt ont i korsryggen som jag hade i början av förra graviditeten. Även fast jag har dessa symtom + att tempen håller sig stadigt på en högre nivå än normalt, så fick jag en känsla idag av att de inte har tagit sig. hmm ska bli spännande att se hur tempen håller sig de närmaste dagarna. Troligtvis så kommer jag att testa på onsdag, är då på ÄL+14 BIM-3, så 4 hela dagar kvar innan jag kommer testa, hoppas att tiden kommer gå fort
    Har något liknande.

Har den typ av molvärk som jag brukar ha timmarna innan mensen sätter i gång. Ni vet, när man bara känner att nu kommer mensen inom de närmaste timmarna. Möjligtvis att denna smärta är lite mer "svidande" än den som brukar vara innan mensen kommer. Men de påminner mycket om varandra.

Det gör också ont vid ländryggen och strålar ut mot sidorna. I går högg det till i nedre magen också. Väldigt tydligt, som om någon stack mig med något vasst. 

Samtidigt har jag symptom som påminner lite om magsjuka. Magen känns öm och "tung" och jag är lite lätt illamående. Aptiten finns inte riktigt där. 

Vill gärna tro att det är något där inne på gång men tänker jag logiskt är det troligtvis något jag har ätit. Kanske har jag druckit lite dåligt också. 
  • stellanocte

Alla mina symptom från tidigare i veckan har nu försvunnit, så troligtvis var det bara vanliga ÄL-hormoner, sjukdom eller liknade. Tänker från och med nu sluta analysera symptom för de kan bero på allt och inget har jag insett. 

Tänker också sluta ta tester innan BIM. Orkar inte med förväntan och tveksamheten och besvikelsen och hoppet att jag kanske, förmodligen, tog testet för tidigt ändå, bara för att sedan bli dubbelt besviken när mensen kommer ändå. 

Ledsen för ett litet negativt inlägg. Hoppas att det går bättre för er andra

• stellanocte
    Lovisens skrev 2016-08-04 17:55:35 följande:

Bim på tisdag den 9/8. Något mer som är kring BIM -5?

Har ni några symtom? Jag har under eftermiddagen haft ömma bröstvårtor annars har jag ingenting som tyder på att jag skulle kunna vara gravid denna månaden :(

Jag har BIM samma dag. 

Ja, har ganska många symptom som jag inte brukar ha. Dels har jag haft lätt mensvärk ända sedan ÄL som kommit och gått och dels har det "svidit" och "dragits" i nedre delen av magen. Har ibland undrat om jag varit på väg att bli magsjuk, men det har aldrig blivit något. 

Har också ömma bröst men det brukar jag ha innan mens. 

Jag vet inte. Allting skulle lika gärna kunna bero på vanliga menshormoner, men man hoppas ju så innerligt att de beror på en graviditet
  • stellanocte
    Lovisens skrev 2016-08-05 07:34:30 följande:

Vad spännande. Uppdatera mig hur det går :) Håller tummarna. Låter ju lovande iallafall.

Tack och detsamma :)
    lillagumman85 skrev 2016-08-05 08:45:07 följande:

Blir lite nojig då jag haft sparsam mens nästan sedan jag slutade med mina ppiller i april/maj.

Men vi får se.. hoppas att jag har äl trotts allt.

Sparsam mens kan säkert ha många olika orsaker. Ring gynmottagningen/vårdcentralen och hör med dem. Hoppas att det ordnar sig i vilket fall som helst :)
  • stellanocte

I dag kom mensen så jag hoppar över till septembertråden. Så ledsen. Hade verkligen hoppats på denna månad, innerst inne. 

Den kom dessutom fyra dagar tidigt så jag hade en cykel på 24 dagar. Har hört att när den är så kort har man ofta inte haft någon ägglossning. Stämmer det?

• stellanocte
    FyrAAAA skrev 2016-08-06 01:41:21 följande:
    Då följs vi åt igen! Också bim igen i aug, 30/8! Hoppas hoppas!
    Själv har jag BIM 1:a september. Lycka till, båda två
  • stellanocte

Nu lämnar jag tråden men önskar stort lycka till till alla som väntar på BIM. Hoppas innerligt att ni får era plus

Svar på tråden Bim aug 2016