• misslina

Bim aug 2016

Hej!

Hoppar in här:)

Bim 10/8. Går och väntar på äl. Andra försöket, tredje barnet. Fick missfall i mars, då hade vi försökt i 7 månader. Men nu verkar kroppen ha kommit igång! Men den här tiden när man försöker gillar jag inte. Är sååå låååång väntan ;)

• misslina
    mammaA93 skrev 2016-07-19 21:09:45 följande:

Hej! Jag hoppar in här BIM 1/8!

Provat ÄL-test och behöver hjälp! Igår var det en svag stegring och idag är båda sträcker lika starka, min pojkvän är inte hemma idag men vi hade sex två gånger natten till idag. Tror ni att jag lyckas pricka in då? Vi lär ha sex imorgon när han kommer hem med.

Absolut! Låter som ni prickat in bara fint! Dels lever spermierna kvar i ett antal dagar samt att det tar 24-36 timmar efter positivt test för ägget att släppa.
  • misslina
    prinsessan15 skrev 2016-07-20 08:14:32 följande:

Hej hoppar in här, har bim 9/8 alt 11/8 då min cykel alltid sträcker sig mellan 28-30 dagar. Är första försöket till syskon men jag är så sugen och vill så gärna att det tar sig på första försöket!
    Dock är kg osäker på när ägglossningen sker, kan vara allt mellan 24-28 juli enligt diverse äl-uträknare! Hur hade ni gjort med sexandet? När ska man börja och hur ofta?
    Mitt första barn var en överraskning så detta är första gången jag försöker...

Egentligen så ska det räcka med varannan dag i och med att spermierna lever kvar.
    Men om jag ser till hur vi hade sex när det tog sig sist så hade vi två dagar innan och själva äl-dagen.
    Finns inget givet svar. Men vi försöker inte ha sex för många dagar i sträck för att öka spermiemängden. Men vi försöker också tänka på att inte göra det till ett projekt ) även fast det är svårt) att känner man för att ha sex! Ha sex ;)
  • misslina

Jag kör med äl-test och tempmetoden för att se att äl äger rum. Och det funkar finfint! :)

I morgon ska jag börja köra testen för nu börjar äl närma sig! Äntligen :)

• misslina
    1315 skrev 2016-07-21 14:34:19 följande:
    Så spännande! Jag hade äl samtidigt som dig och har även bim samtidigt :) Dessa dagar mellan äl och bim är ju så jobbiga.. Det går så långsamt! När har du tänkt att testa? Vi hade också sex alla dagar från torsdag till måndag.. Vi är på första försöker med barn nr 3. De andra 2 barnen har tagit sig på 3e försöket, så har egebtligen inte några större förhoppningar denna gång..
    Vi försöker också med tredje barnet:)
    Jag har äl på tisdag:)
  • misslina

Ska också ha äl den 26 :)

Bim den 9/8... Själv?

Då får vi följas åt:)

Vad är ni på för försök?

Sobika skrev 2016-07-21 15:13:26 följande:

Spännande! När har du bim? Jag började idag med ältest men skulle egentligen ha börjat imorgon haha :) jag ska troligtvis ha äl den 26.

• misslina
    Sobika skrev 2016-07-21 17:02:55 följande:

Haha vad kul! Jag har också bim den 9e. Kul att ha samma som nån annan :) det får vi absolut göra.

Vi är på försök 4, men är väldigt tveksam om vi ens träffa rätt första två gångerna nu när jag tagit ältest förra gången. Det va två första när jag fått igång mensen efter första barnet.

Vad är ni på för försök? Har ni barn sen innan?

Vad tajmat! :) då är
    Det liggdags snart ;)
    Vi försöker få vårt tredje barn, andra försöket efter missfallet.

Vi fick missfall i mars, och då hade vi försökt 7 månader. Hoppas det går snabbare denna gång ;)

Med våra andra två så gick det på första försöket. Men det loppet är ju kört.
  • misslina

Har fått positivt test på cb-ältest. Trodde det inte skulle bli idag men nu blir det att ligga haha :)

• misslina

Jag hade positivt på ägglossningtestet igår och i natt. I morse var det en rund ring. Så gissar på ägglossning under dagen! :) har legat, torsdag, lördag EM och nu söndag morgon! Får se om det räcker...
    Nu hoppas jag bara på att tempen ska visa att ägglossning verkligen har skett!
    Men konstigt att ägglossningen kom två dagar tidigare... Jaja tajmingen var bättre för oss att den kom nu!

• misslina

Här har äl precis varit och bekräftats med temphöjning! Men nu är det den långa väntan till bim!

Jag förstår er frustration allihopa! Jag har den själv! Och man får vara ledsen och arg! Det är inte alltid roligt att skaffa barn! Våra två första tog sig på första försöket. Men tredje... Det tar lite längre tid! Först tog det sju månader.. Missfall i vecka 10, sen blev det skrapning och hela den karusellen. Och nu är vi på vårt andra försök.

Men ni som försökt längre än ett år! Ta kontakt med vården och få hjälp! Det har ni rätt till! Och även om man inte försökt längre än ett år ta kontakt med vården ändå! Det gjorde jag! Då hade vi försökt i ett halvår ungefär! Fick komma in på en undersökning i alla fall och fick höra att allt såg bra ut. Fick åka in kring äl.

Svar på tråden Bim aug 2016