• copycat

Bim Juli 2016

Nä och spök 3 dagar i rad känns inte schysst:/ kan inte annat göra än invänta mens eller testa om nån dag igen. Nu har det ju gått en timme men Jagger ju till toan var 10e minut och tittar, strecket är ju verkligen där. Klart att det också har ökat eftersom tiden går (och den ökningen gäller väl inte) men det är SÅ frustrerande!

corran skrev 2016-07-06 08:48:54 följande:

Men :( tycker inte heller att det ser ut som spök. Bilderna du har lagt upp så tycker jag det ser rosa ut?

• copycat

Är det så? Hade för mig att hcg ökar var 48h i början. Och eftersom jag tycker det ser ut som i förrgår, tänker jag att det är kört:/ däremot, nu vet jag att man inte ska avläsa efteråt, men mitt streck idag är ju mycket tydligare idag 1h efter testet än vad det i förrgår var efter 1h. Haha...alltså...man blir jävlart galen!

Anonym (Mamu) skrev 2016-07-06 09:27:52 följande:

Är det inte så att hcg ökar var tredje dag i början? För att sen öka varje dag, men att under de första dagarna kan det vara ungefär samma halt i 2-3 dagar som en dubbleras osv... och min erfarenhet säger att finns det ett streck oavsett styrka i rätt färg så är det ett plus! Hoppas!!

• copycat

Njae, det ösregnar ute, inte så sugen på att dra ut två-åringen i regnet;) plus att med henne testade jag ju positivt med de stickor jag har nu (billigatester.se) på ÄL +14. Kanske avvaktar till fredag. Fast.....lär ju testa imorrn igen om inte mensen kommit :/

corran skrev 2016-07-06 09:32:40 följande:

Du ska inte köpa ett sånt där testa tidigt då?

• copycat

Åh tack för pepp <3. Var så himla säker på att jag skulle få starkare sticka och plus på digitala att jag plötsligt blev SÅ osäker och känner mig livrädd för att hoppas nu. Vill nästan anta att mensen kommer idag (fast jag vet att jag blir superbesviken ändå om den gör det). Pust. Många tankar nu.

corran skrev 2016-07-06 09:42:26 följande:

Tror att du är gravid ändå. Du borde intr få flera positvia test annars.

Svaga men helt klsrt positiva i mina ögon :)

Hoppas du får en fin stegring snart

• copycat

Börjar såklart googla "svagt positivt på sticka men negativt på digitala"....där skriver nån att man kan få svagt positivt när mensen närmar sig?! Whatever?! Aldrig hänt mig förr. Hänt nån av er? Är det detta det varit hela tiden, att mensen är på g?! GOOGLE I HATE U.

• copycat
    corran skrev 2016-07-06 09:32:40 följande:
    Du ska inte köpa ett sånt där testa tidigt då?
    Haha man är ju hopplös. Slängde in dottern i bilen och åkte till Pressbyrån och köpte rfsu testa tidigt. Säkrast är väl att jag använder det imorgonbitti, även om jag vill veta NU. Har hunnit kissa två ggr idag.
    Fast det cb digitala jag tog imorse stod ju också att det mätte från 4 dagar innan förväntad mens, det står det ju på detta rfsu också?
  • copycat
    FyrAAAA skrev 2016-07-06 10:32:07 följande:
    Ett plus är ett plus säger jag! Har varit gravid 5ggr (3 barn o 2 missfall) och alltid har det börjat med suuuupersvaga plus som efter ett par dagar börjat ta sig. Tror absolut du är gravid!

Själv testade jag dessvärre helt negativt med billiga testers stickor idag på äl+10. Tillåter mig hoppas lite till eftersom det är ganska tidigt än iaf och testat med clearblue imorgon på äl+11!
    Hoppas verkligen du har rätt! Vi vill sååå gärna! Vi har också alltid sagt att det vore roligt med ett syskon innan dottern är tre år. Om jag är gravid nu är det BF i mars och dottern blir tre i april, hehe, snacka om att vi isåfall kom i mål i sista sekund!:P annars är det såklart bara att fortsätta försöka. Men svaga positiva resultat tre dagar i rad gjorde att jag verklige hoppades och nu är jag bara SÅ förvirrad.

Hoppas du får glada besked imorgon då, håller tummarna:)
  • copycat
    corran skrev 2016-07-06 11:42:36 följande:
    Ja man blir inte klok på sig själv ibland ;) va du säker på när din äl va förresten? Om du är på +12 med säkerhet idag?
    Fick positivt ÄL-test 23 juni. Alltså på torsdagen. Och vi låg bara på måndagen (hade superfertila flytningar då) samt 24e på natten. Tänker att ägglossningen borde ha varit 24e eftersom vi fick utslag 23e. Testade däremot inget efter det så jag har inte kunnat se när ÄL-testet började bli svagare igen:/

Men hur länge höll du dig när du testade med testa tidigt? Hade du också RFSU? Tänkte om jag kan testa idag ifall jag bara håller mig nog länge. Men ja, det är väl bäst att vänta till imorgon men det är ju så segt!
  • copycat

Ahh rackarns är ett sånt jag borde köpt då! Haha onödigt, RFSU verkar ju testa på samma halt som cb...ska googla i och dubbelkolla. Har hållt mig 3h nu och inte druckit sen 9.00. Håller på att kissa ner mig. Funderar på att ta det....dock precis läst mycket skit om RFSU testa tidigt, många som tycker det inte funkar. Att det visar neg eller jättesvagt trots att de fått tydligt på andra. Så då känns det ju som att man ändå inte kan vara säker, om man får neg:/

corran skrev 2016-07-06 12:09:19 följande:

Jag fick positvt den 24e och hade troligtvis äl den 25e.

Hm typ 5 h och hade inte druckit på typ 6 h. Va sjukt törstig, men envis som man är så trotsade jag det bara för att kunna testa ???? det va ju på äl+9 också. Så trycker ju att du borde få positivt med ert testa tidigt nu!ö oavsett om det är morgonurin eller inte. Men va vet man..

Nä jag hade ett som hette predictor early.

Svar på tråden Bim Juli 2016