• copycat

Bim Juli 2016

Julm skrev 2016-07-09 15:44:34 följande:

Hur länge har ni försökt? Grattis!!

Slutade med P-medel i november men har försökt aktivt med ÄL-test i tre månader:) vilket var tur, för jag har ÄL en hel vecka senare än vad jag har trott, inte konstigt att det inte blivit nåt innan vi började identifiera ägglossningen med tester :)
  • copycat
    Mammaresan skrev 2016-07-09 16:55:59 följande:

Copycat och DevilsDaughter: Åh så glad jag blir för eran skull! Ni som våndats så mycket med testen och allt. Stort stort grattis!! :D

Lillsmultronet: Jag vill gärna berätta på ett annorlunda sätt denna gång så jag har faktiskt köpt ett litet smycke till bebisen med en symbol som vi båda vet är ett tecken för just det, det är inpacketerat så hen ska få öppna! Så jag hoppas hen kopplar när hen öppnar det (när jag väl blir gravid vill säga). Kommer även bli ett litet kort där det kommer stå "Jag är påväg" eller dylikt. Kanske slår jag även in ett positivt test också som hen får öppna sist om hen mot förmodan inte förstått. :D <3

Men just nu ligger det mest och dammar i garderoben. :P ;)

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
    Enormt mycket tack! <3
  • copycat

Oj nu var det några dagar sen både plusset och sen jag läste här inne. Semestervädret har verkligen levererat och med en två-åring har det varit mycket spring och bad! :) grattis till de nya plus som kommit, så roligt! Här är jag i v. 5 (4+5) och ska till MVC 26/7. Hur mår ni alla?:)

• copycat
    finder skrev 2016-07-13 19:18:35 följande:

svindålig bild men eftermiddah äl +11

Bättre bild och morgon äl+12
    syns dock tydligare i verkligheten

Ser på båda!:)
  • copycat
    HäxanSurtant skrev 2016-07-14 13:00:15 följande:
    Grattis igen, jag plussade nyss och är då 4+1! Så vi vi kommer ha Bf nära varandra!
    Kul!:) hur mår du?
  • copycat
    Tra3dockan skrev 2016-07-14 13:51:51 följande:

Bara tårar idag. Det blev samma sak som förra månaden. Det känns som att något är fel på mig när det först blir ett svagt plus och sen börjar jag blöda...

Jag tror det skulle kännas bättre om jag inte fick det där plusset först. Att få plus vid bim för att sen börja blöda och få så ont gör mig bara ledsen. Som tur är så ska jag till kvinnokliniken på tisdag då jag har haft cellförändringar som inte ger sig och kanske dom kan förklara det här för mig.

Vad är det för fel? Är det cellförändringarna, min övervikt, min mans spermier eller endometrios? Jag är 26 och borde kunna få barn.

Så jävla ledsen....

Jättekram! Förstår att det blir ett slag i magen när Mando gärna vill ha plusset och hinner få upp förhoppningarna. Hoppas verkligen du får mer klarhet i vad det kan bero på och att ni får ert plus som stannar! <3
  • copycat
    HäxanSurtant skrev 2016-07-14 18:37:52 följande:
    Jag mår vidrigt. Jag är trött som tusan och mår illa, samma illamående som alltid och min mammas kläder, hus, doft mm är värst. 

Hur mår du?
    Åh fy vad jobbigt :( hoppas det ger med sig snarast! Här är det lite molvärk som gäller samt trötthet, i övrigt inget annat. Än så länge :)
  • copycat

Ser också nåt på alla bilder! Hoppas!:)

Mammaresan skrev 2016-07-15 07:21:49 följande:

Nä känns dumt att jag ens testade nu, det är inte stor chans att plussa 5 dagar innan BIM. Jag får försöka ha is i magen så gott det går.. Men tror ju inte jag är gravid heller. :( Ändå sitter jag här och febrilt vrider runt gravtestet för att se om det inte finns något extra sträck men jag vet inte ser ni något? Ser nästan ut som det bara är en skugga där ett positivt sträck kan sitta (alltså markeringen) om det inte är en synvilla bara... *suck*

Har redigerat bilder för att skapa kontrast och en av dem är orginalet. Ser något nått annat och är det ens nått? Den översta är den oredigerade.

Kanske inte en syns upplagt här heller. Får lägga fokus på annat idag, ska fixa här hemma och möblera om så det är ju kul. Undrar om det ens syns mer om jag skulle testa imorgon igen? Vågar inte tro något, värre att tro att man är gravid på stickan och få mens sen. Eller att det ser helt blankt ut imorgon... X (

• copycat
    Mammaresan skrev 2016-07-15 15:47:59 följande:

Har svårt att hålla mig nu... Drömmer Men det finns ett sträck på detta test också (ett annat märke). Detta blev tydligare än det andra tyckte jag och det är ju rosa i verkligheten om än väldigt svagt. Dök upp efter 3 minuter.. Åh, kan det verkligen vara? Sprudlar i hela kroppen och jag hoppas hoppas att det blir två tydliga tydliga sträck imorgon på morgonen! Hjärta

Solklart ju! Grattis!:)
  • copycat

Och här kom en blödning i vecka 5+5....antar att det är missfall:( aldrig haft det innan men det känns ju så. Inga klumpar men färskt mörkrött blod. Började 11.30 igår, är väl inte speciellt riklig, har bara trosskydd som jag bytt tre gånger (2 igår och 1 nu på morgonen). Sitter på Rhodos så kan inte åka in och kolla heller....fy:( nån med erfarenhet?

• copycat

Tack allihopa <3
    Jag har haft som helt vanlig mens/molvärk som kommer och går. Precis som jag hade när jag var gravid med dottern utan konstigheter. I skrivande stund har jag inget ont. Blodet är mörkrött utan klumpar. Känner mig dock så mycket smalare idag. Enda symptom jag haft, och även hade med dottern (dröjde med ömma bröst för mig) är svullen mage. Idag vaknade jag upp verkligen helt platt. Som sagt, kan bara vänta till jag kommer hem på lördag. Typiskt att det händer på Rhodos, eftersom man inte ska ha tampong kan jag inte direkt svalka mig i poolen, så nu hänger jag i skuggan ist. Tur jag har min 2,5åring (+sambo) med, innebär att jag inte kan gräva ner mig totalt.

• copycat
    josefinenyberg skrev 2016-07-22 01:01:19 följande:
    Jag blödde runt vecka 5 och var övertygad om missfall o ringde o grät till mamma som frågade om jag hade ont, o det hade jag inte. Men bokade en tid till gyn o fick vag-ul som visade en liten pickande prick haha. Oj vilken lycka! Den pricken fyller 2 i aug <3 med det sagt så håller jag tummar och tår för att det går lika bra för dig!!
    Åh vad härligt att höra <3. Hur mycket blödde du och hur länge? Jag kan inte tänka att detta är nåt annat än missfall. Har förvisso inte ont eller klumpar, men det är färskt blod och mängd ungefär som vanlig mens, lite mindre kanske. Sist, igår, bytte jag binda kl 15 och kl 21 så jag störtblöder ju inte men det är ju inte en liten blödning som avtagit utan det fortsätter ju, och hela tiden färskt. Blir dag tre nu, får se hur det blir idag....kan bara inte förstå vad det är som blöder om inte det..... :(
  • copycat

Nu precis hemkommen från Rhodos. Hann beställa gravtester medan vi var där som låg och väntade på mig i brevlådan nu. Känns SÅ jobbigt. Har ju längtar hem efter att kunna testa och nu när jag sitter här kan jag inte förmå mig att gå in på toa. Har inte blöditbidsg. Blödde alltså 2 1/2 dag, som mens fast lite mindre. Har redan antagit att det är kört, missfall. Men nånstans har jag ju tänkt att det KANSKE kan vara OK ändå, så länge jag inte testar behöver jag ju inte få svart på vitt att det inte är så. Självklart ska jag ju testa. Kan inte gå runt och inte veta. Och ja, det kan ju vara så att det visar positivt men att jag ändå fått missfall. MEN det kan ju också redan vara så att det visar negativt redan. Fyyyyy. ÅNGESTEN.

• copycat

Tog mod till mig. Har kissat för 45 min sen (klantigt, glömde bort och höll på att pinka ner mig på flygplatsen) och fick ut typ 0,5cm kiss på höjden. Fick vicka glaset för att kunna doppa stickan nog mycket. Men inget av det borde väl ha betydelse? Om jag borde vara gravid i vecka 6+1 så borde jag väl få ett mycket starkare streck än detta? Blä måste ringa 1177....:( blödde som sagt ons, tors och lite fre men NU blir det verkligt att jag förmodligen fått missfall. Trodde jag redan hade "bearbetat" det på dom här dagarna....

• copycat
    emzerus skrev 2016-07-23 20:22:08 följande:
    Tycker väl också att testet borde visa starkare MEN det finns ju undantagsfall till allt... dels att du kissat nyligen o sen kanske inte testet fick tillräckligt med urin. Jag hoppas så att det faktiskt inte varit missfall du haft o jag tycker du ska kontakta en barnmorska imorgon o få vul o kanske tom ta blodprov för att mäta hcg. Då får du iaf reda på vad som gäller, för ovissheten är iaf vad jag tyckt varit värst nästan. Har haft flera missfall o självklart är det oerhört jobbigt o ledsamt, men de gånger då testen fortsatt visat positivt efter blödning o tom ökat i styrka o det enda jag kunnat göra var att vänta...det var det värsta i mitt tycke. När man sedan vet kan man iaf sörja o sedan gå vidare. Och hur lång tid det tar, att gå vidare är individuellt men jag tror att det är oerhört viktigt att tillåta sig att sörja ordentligt för att orka gå vidare sen! <3

Stor kram! 
    Jag har varit in till akuten nyss, satt i väntrummet en timme vara för att få veta att jag ska ringa på måndag istället. De hade fullt och mena på att dom ändå inte gör nåt om det är ett missfall. Nä jag vet det men jag vill ju veta OM/ATT det är ett missfall. Pust. Så nu är jag hemma igen. Inge klokare :(
  • copycat
    Mammaresan skrev 2016-07-23 19:46:11 följande:
    Har du tagit något test innan detta som du kan jämföra med? Ta ett test på morgonurin istället också, imorgon på morgonen.
    Nej, senaste testet jag tog var cb digital med veckoindikator som visade gravid 2-3. Detta var 15/7. Sen åkte jag till Grekland 16e och kom hem nu. Ska ta imorgonbitti också...
  • copycat
    corran skrev 2016-07-23 20:55:04 följande:
    Kram <3 ta ett till digitalt om du har något hemma? Tycker stickorna är dåliga ibland...:/
    Köpte digitalt efter att jag blivit hemskickad från akuten. Tar det imorgonbitti tänker jag. Är noll kissnödig nu. Från att ha varit helt blodfri idag kom det såklart mer blod nu när jag kom hem från akuten. Blä. Så ledsen! Och nervös. Aldrig haft missfall. Googlar man finns det ju helt galna skräckhistorier om smärtor och miniförlossningar. Hoppas att ett MF i 5+4 ska vara lindrigt. Har ännu inte haft ont iaf. Fyyy vilken plåga. Så glada vi var....
  • copycat
    emzerus skrev 2016-07-23 20:56:15 följande:
    Din stackare! Tycker att de har sånt kallt bemötande vid missfall...inte alla men många. Såklart att det inte går att höra nåt rent fysiskt om det är missfall men det psykiska är viktigt det med. Förstår att de har fullt upp o inte tycker att ett ev missfall är så viktigt men för DIG är det livsviktigt!

Testa med cb digitalt imorgon eller övermorgon o se vilka veckor de visar.

Styrkekramar <3
    Precis, jag är helt disträ och kan inte fokusera på nåt! Tur jag har min dotter. Hade det här varit första graviditeten hade jag nog varit helt knäckt. Nu måste jag finnas för hennes skull och det är nog svårt när detta är det enda jag tänker på nu. Jo ska testa digitalt imorgon. Testade senast 15/7 och gick gravid 2-3...
Svar på tråden Bim Juli 2016