Hej alla
Igår fick jag äntligen positivt ÄL-test så nu tänkte jag bli mer aktiv i tråden igen:) vi hade sex i måndags och har vi tur har vi en chans med dom simmarna. Igår, när ÄL-testet var positivt blev det ju "verkstad" men då gick det inte:( min sambo känner press och prestationsångest just runt ÄL, att han måste leverera, och då slaknar han. Superfrustrerande men jag försöker verkligen bara säga att det inte gör något, att jag förstår att det är en jättepress att man MÅSTE leverera. Skulle själv tycka det var jobbigt. Vi tjejer kan ju bara ligga där medan killarna verkligen måste. Han blir deppig för han vill ju verkligen! Så fort han slaknar vill han att vi ska göra olika grejer för att han ska hårdna igen, han vill verkligen inte ge upp. Handlar ju om att när han inte är kåt egentligen utan bara "måste" ligga. Vi har en dotter född april 2014 och vill så gärna få ett syskon till henne. Han är helt fast besluten att vi ska försöka idag igen när hon vilar på dagen. Jag känner mer att det känns så jobbigt! För hans skull. Även om jag såklart gärna vill att vi försöker alla månader, känns ju drygt att veta att man missar en månad, så tycker jag det känns så sjukt hetsigt för hans skull. Så vi får se. Om han verkligen verkligen vill är det klart jag är med på det, men tycker så synd om honom när det inte går, han känner sig verkligen värdelös. Och även om det går idag är ju chanserna små. Som sagt, måndagens lyckade försök har kanske inte så stora chanser och även om vi får till det idag, en gång dagen, efter positivt ÄL-test, är ju chanserna små. Skulle ju önska att vi bara kunde ligga en vecka i sträck för att öka chanserna men det är ju omöjligt med denna press. Plus att jag fan inte orkar det med en två-åring hemma:/ så vi får se hur det blir...blää..