Loppalisa skrev 2016-06-09 11:39:22 följande:
Jag har tyvärr läst om det och själv hört en barnmorska säga att man inte kan ha en kort lutealfas. Men men alla kan ju inte ha samma allvetande koll som vi på detta forumet ;P Nä men skämt å sido så tror jag inte på henne alls.
Läste att du har din svärisar över på dina fertila dagar. Själv var vi och hälsade på mina föräldrar när jag trodde jag hade min fertila dagar första gången. Otålig som jag är så kunde jag inte låta dem dagarna gå till spillo och vi lyckades få till det ändå. Även om det var långt ifrån optimalt. Men man kände sig som en tonåring på nytt, haha. Ni får helt enkelt försöka ändå, förstår om du inte vill avvakta bara därför.
Haha precis:) nä, men jag HAR inte (å inte du heller) 14 dagar lutealfas, så då spräcker vi ju hål på den myten:D
Jaaa fan vad meckigt att de ska komma just då! För min del känner jag väl att vi kan försöka ändå, känns så surt att behöva vänta. För grejen är att jag blev gravid i juli månad med dottern, och det hade varit lite trist om detta barn kommer samma månad, kanske samma dag?! (Alltid behöva dela på kalas osv) så om det inte tar sig nu kanske vi väntar till augusti. Och då blir ju väntan så lååång om vi ska avvakta nu pga svärisar. Är mer min sambo som tycker det känns lite olustigt att ha de i rummet bredvid så vi får väl se...vi får väl skicka iväg dem på bio eller nåt :P