Bim Juli 2016
Det där är så intressant, hur olika människor plussar och att de allra flesta faktiskt inte plussar förrän dagarna runt BIM eller t.o.m. flera dagar efter de passerat BIM! Häftigt att du väntade tvillingar happylife och ändå plussade efteråt, det behöver ju inte vara högre hormoner som gör att man plussar tidigare eller mår sämre som många säger även om det är fler i magen.
Många testar väldigt tidigt här inne och det är ju det som är så dumt med att testa tidigt om man nu blir besviken när det är negativt bara någon vecka efter ägglossningen. En vecka efter BIM har inte ägget ens fäst för vissa! I mina tidigare graviditeter har jag inte ens plussat på dag 26 i cykeln (ca 12 dagar efter ÄL) men har däremot fått tydliga plus på dag 28 i cykeln.
Förra månaden var jag väldigt skengravid och jag var så otålig och började testa där 8-9 dagar efter ägglossningen. Totalnegativa test, jättemycket stress över alla negativa test, massor av känningar och en mens som dök upp på dag 31 av menscykeln och alltså startade upp dag 1 för denna cykel jag är på nu. Jag mådde väldigt dåligt av just allt testandet, sedan är man ju så olika. Men om man mår dåligt av att testa och få negativt så tidigt i cykeln kanske det är bättre att spara testandet till 2-3 dagar innan BIM i alla fall? Då är det ju större chans att få ett plus och man slipper så lång tid av smärta med negativa test plus mensen upp på det...
Hoppet är ju det sista som lämnar en oftast och det är många gånger man hoppas trots negativa test, oroar sig eller stressar upp för de negativa testen och sedan blir ännu mer nerstämd när hoppet dör ut helt när mensen kommer. Jag har aldrig varit en person som testat bara någon vecka efter ÄL förutom förra månaden då och det var nog det värsta jag har gjort... När jag väl började testa kunde jag ju inte sluta heller. Jag är envis och ville verkligen att testen skulle ha fel... Tog mig lång tid att verkligen tro och inse att jag inte var gravid när mensen kom då jag även var otroligt skengravid. Känslan i kroppen gick liksom inte att ta miste men det var ju inte så i det fallet. Förmodligen var det snarare en kombination av många olika saker och framförallt stressen jag själv skapade kring testandet..