Inlägg från: Mammaresan |Visa alla inlägg
  • Mammaresan

Bim Juli 2016

Många här inne har ju testat tidigt och fått positivt med vanliga stickor. Men ni som även provade med CB:s digitala test sen, när testade ni positivt med dem? Hur många dagar innan/efter BIM? Skulle vara så skönt att få den där sista bekräftelsen med orden "gravid". Det är ju Predictor early som gett mig tydliga plus här men alla andra test (lika känsliga/känsligare) visar ingen ökning att tala om trots 1-2 dagar emellan.

Det är lite svårt för mig att ta morgonurin också, är inte så koncentrerat för egen del. Dricker ju så mycket vatten innan jag lägger mig (ibland även under natten i samband med amning) och har fått starkare plus nu i dagarna genom att hålla mig 3 timmar istället utan något vattendrickande. Obestämd Så ja, jag vill gärna prova att ta ett CB-digital men är så jäkla skraj att få ett "Inte gravid". Vill vara säker på att de där strecken som varierar i styrka lite som dem vill mest beror på att det är olika koncentrerat i urin varje gång och inte att det indikerar på att något är fel. Det digitala testet skulle ju bekräfta en fortsatt hormonell ökning i alla fall och också ett på svar "på prent". Jag har bara vågat använda CB:s digitala gravtest efter eller samma dag som BIM under tidigare graviditeter.

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Mammaresan
    Skyrocket skrev 2016-07-17 19:38:39 följande:
    Tack! Det känns helt overkligt, läskigt och fantastiskt samtidigt. Haha.

Tack!!! smile2.gif jag har börjat överanalysera vartenda litet symtom som jag haft den senaste tiden och har nog haft en del ändå. Efter plusset är jag illamående och alldeles hispig men det är nog chocken över att det faktiskt tog sig. Knäpp man är! Vilken bf tråd hänger du i??? smile2.gif
    Hehe, ja jag har haft något illamående någon dag som sen försvunnit men det hade jag ju även som icke gravid så skyller på konstiga omständigheter och inte så mycket graviditet på det. Flört Vilken härlig känsla och så otroligt roligt! Skrattande Jag hänger i två stycken mars trådar, en helt vanlig för alla och en som är för de som väntar syskon i mars 2017. Solig Vilka trådar blir det för dig?
  • Mammaresan
    Blixtpatrullen skrev 2016-07-17 19:40:13 följande:
    Ja, jag vet inte vad jag ska tro. Fick detta på ett annat på äl+8, knappt synligt men likväl där.
    Det här syns tydligare än dina andra. Här kan jag se ett streck!! Skrattande
  • Mammaresan
    Mammaresan skrev 2016-07-17 19:43:29 följande:
    Det här syns tydligare än dina andra. Här kan jag se ett streck!! Skrattande
    Blixtpatrullen skrev 2016-07-17 19:40:13 följande:
    Ja, jag vet inte vad jag ska tro. Fick detta på ett annat på äl+8, knappt synligt men likväl där.
    Fast nä vänta nu, det var nog kanten på testet jag såg.. förlåt! På den andra bilden du redigerat ser jag ju att det är något men tycker det är svårt att avgöra vad det är man ser. Men det kan ju vara början till ett plus. Det är ju väldigt tidigt än men hoppas det börjar bli tydligare snart!
  • Mammaresan
    Skyrocket skrev 2016-07-17 19:47:30 följande:
    Haha ja det är nog inte pga graviditeten utan snarare chocken faktiskt. Jag hittade en tråd för syskon som jag hoppade in i. Får se om jag tar mig in i någon mer tråd. smile1.gif Tycker att det är lättare med Facebook grupper men fl fungerar också. smile1.gif
    Ja, jag hade en väldigt mysig FB grupp när jag väntade barn 2014 men nu för tiden har jag inte facebook längre. Tungan ute
  • Mammaresan
    finder skrev 2016-07-17 20:56:19 följande:
    i eftermiddag fick man svart på vitt!
    Så skönt! Jag kunde inte hålla mig och sprang och gjorde ett för någon timme sedan också, otroligt skönt att få det svart på vitt! Studsar här hemma och vågar tro på att HCG:n ökar nu i alla fall! Hoppas det går fortsatt bra för oss båda! Skrattande

• Mammaresan

Åh stort stort grattis till alla fina plus! Starka som svaga! :D

Kynisen skrev 2016-07-19 16:34:25 följande:

Meeeeen hur kan jag va så klantig att glömma bort att kolla testet inom rätta tiden???? Suck!!!! Så nu vet jag ju inte om det svaga men tydliga rosa strecket är ett "gravid streck" eller inte.... Ghaaa!!!! Nu vet jag inte om jag ska testa i morgon eller vänta till torsdag.... Suck suck!!!

Iiih så spännande! Hoppas hoppas! Jag hadr testat redan imorgon. Haha! ;) Är det ett plus bör det synas redan imorgon med! :D
  • Mammaresan
    Kynisen skrev 2016-07-19 17:59:34 följande:

Haha ja jag kommer inte kunna hålla mig ju, tjuvstartade en dag, hade planerat att testa första i morgon.... Hoppas hoppas att det är på riktigt!!!!!

Hehe precis som jag då. ;) Hur lång tid gick det med testet och hur lång tid ska inte passeras? :) Hoppas också! Men jag tror allt det blir ett plus imorgon med! :D
    Videungen skrev 2016-07-19 18:59:08 följande:

Tack fina ni! Kan inte fatta det?! Vet inte vad jag ska ta mig till! Nu finns inte så mycket mer att göra än att vänta och se hur allt ter sig liksom... Känns som en evighet till mars!! :D

Grattis!! :D När är beräknad förlossning?
  • Mammaresan
    josefinenyberg skrev 2016-07-19 21:10:12 följande:

Vad rekommenderar ni för "testa tidigt test"? Finns det nån bra som är känsligare än 25 vad det nu heter? Precis haft äl så inte riktigt aktuellt ännu men tror inte jag kommer kunna hålla mig när det närmar sig bim :P

Predictor early som finns på apoteken är superbra. ^_^
  • Mammaresan
    Kynisen skrev 2016-07-20 06:11:54 följande:
    OMG!!!! Det var ett plus!!! Svagt men det syns tydligt!!!! Helt galet!!! Min känsla var rätt!!! Ska köpa ett ppredictor erly på Apoteket i dag och ta i morgon... Eller hålla mig massor och ta senare.... Är det okej att väcka sambon nu kl.6 på semestern??? JAAAAAAAA!!! Hahaha
    Försöker lägga upp bild men det vill inte :(
    Jeiii! Jag tänkte väl det! Stort grattis!! SkrattandeHjärta När blir BF? Hoppas vi kommer kunna följas åt i någon av de andra BF-trådarna snart då! Solig Vilket otroligt mysigt och fint sätt du fick berättat också. STORT grattis till er båda! Skrattande
    Julie92 skrev 2016-07-20 07:06:25 följande:
    Här var det också en bebis! Över bim-7, under bim-5!
    :D
    Härligt och skönt att strecket blivit starkare! Grattis grattis! Solig

• Mammaresan
    copycat skrev 2016-07-21 09:03:51 följande:

Och här kom en dning i vecka 5+5....antar att det är missfall:( aldrig haft det innan men det känns ju så. Inga klumpar men färskt mörkrött blod. Började 11.30 igår, är väl inte speciellt riklig, har bara trosskydd som jag bytt tre gånger (2 igår och 1 nu på morgonen). Sitter på Rhodos så kan inte åka in och kolla heller....fy:( nån med erfarenhet?

Men fy så jobbigt... :( Stor kram! Det bästa är att ta ett test igen efter blödningen passerat för att se om plusset är kvar. Det beror mycket på mängd av blod också, är det rikligt och fått plus eftet dey avtagit hade jag tagit ett gravtest en vecka efter avslutad blödning för att säkerställa att det fortfarande är ett starkt plus på stickan.
  • Mammaresan
    lillagumman85 skrev 2016-07-21 16:30:52 följande:

Skit också! Mannen säger att mina tester ej har kommit i brevlådan idag. Hmm... jag som hade ställt mig in på test ikväll. Nu blir det ju inte fören tidigast imorgon kväll efter jobbet. Sugen på att sticka till affären å handla att iaf. *kluven*

Jag hade nog köpt ett i alla fall. Vart ifrån har du beställt?
  • Mammaresan
    lillagumman85 skrev 2016-07-23 07:43:47 följande:
    Ny dag! Dessutom första semesterdagen! Wiiii..
    Och ingen mens.. smile1.gif på väg i bil till västkusten med mannen. Ska bli sol och bad och god mat är tanken. Mår lite lätt illa (brukar inte vara åksjuk) och har förmodligen fått en envis svampinfektion. smile4.gif
    Någon som haft svampinfektion tidigt i graviditeten?kan det vara ett tecken? Tror att jag lätt fick sånt när jag väntade sonen men mins inte riktigt.
    Nytt test blir iaf på måndag.
    Hur går det för er andra?
    Svampinfektion har för mig kommit som ett brev på posten under båda mina graviditeter så.. Tungan ute
  • Mammaresan
    copycat skrev 2016-07-23 17:46:43 följande:
    Tog mod till mig. Har kissat för 45 min sen (klantigt, glömde bort och höll på att pinka ner mig på flygplatsen) och fick ut typ 0,5cm kiss på höjden. Fick vicka glaset för att kunna doppa stickan nog mycket. Men inget av det borde väl ha betydelse? Om jag borde vara gravid i vecka 6+1 så borde jag väl få ett mycket starkare streck än detta? Blä måste ringa 1177....:( blödde som sagt ons, tors och lite fre men NU blir det verkligt att jag förmodligen fått missfall. Trodde jag redan hade "bearbetat" det på dom här dagarna....
    Har du tagit något test innan detta som du kan jämföra med? Ta ett test på morgonurin istället också, imorgon på morgonen.
  • Mammaresan
    copycat skrev 2016-07-24 06:55:24 följande:

Gravid 1-2 imorse. Alltså bekräftat missfall. Helvete:(

Så ledsen för er skull. :( Stor kram!
  • Mammaresan
    Guffy78 skrev 2016-07-24 12:47:52 följande:
    Själv har jag aldrig längtat till Mens som nu. Det är som att kroppen inte fattat än att graviditeten har avstannat och fortsätter tillverka Progesteron i enorma mängder och tempen är fortfarande skyhög på 37.23 idag. Kan ske ta ett par dagar innan kroppen fattar och sätter igång med mens... Igår trodde jag att jag skulle få Mens idag då jag fick enorm mensvärk med ont vid äggstockar alltså typisk värk som man har på mensens första dag och frossa på kvällen.
    Har du fått konstaterat missfall nu? Rynkar på näsan
  • Mammaresan
    Guffy78 skrev 2016-07-28 12:51:58 följande:
    Gjorde test nyss och den är positiv ???? Fattar inget. Svag men starkare än alla andra gånger. Har ont i svanken och idag ömmar lite i bröstet. Dessutom är yr hela tiden och trött. Men jag var inställd på tidig missfall ju! Fattar inget. Jag vägrar att tro på detta tills jag har gjort en digital där det står svart på vitt. Men då måste jag vänta ett par dagar till. Natural Cyckles satte testdatum till lördag då utgår jag ifrån det. Ställer mig in på Mens i alla fall för att inte bli besviken:) Får dessutom konstiga värkar på sidorna i magen som när man har gjort många sittups.
    Folk kan man testa positivt, sen negativt i en vecka och sedan positivt igen? Är det dubbel ägglossning eller vad är det?
    Vilken vecka är du i om du är gravid? Är det värt att betala för ett privat ultraljud för att kunna se vad som händer för dig? Om det är missfall, bebis, ägglossning eller vad nu kroppen kan ha för sig. Glad
Svar på tråden Bim Juli 2016