Inlägg från: Mammaresan |Visa alla inlägg
  • Mammaresan

Bim Juli 2016

Nu har jag testat och höll mig i 3 timmar utan att dricka mycket vatten. Resultatet blev detta:

Här är även en jämförelse, den nedersta är från idag och den översta är gårdagens test.

Kan inte fatta det. Jag ÄR faktiskt gravid! Hoppas hoppas detta går fortsatt väl nu! <3

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Mammaresan
    dstrl skrev 2016-07-16 11:55:41 följande:

Stort grattis! :) Vilken dag är du på +ÄL? Och hur många dagar från BIM?

Min sambo har precis köpt ett test till mig men vet inte om jag vågar ta det idag eller om jag ska vänta till imorgonbitti. Är på ÄL+9 och BIM -4 :)

Tack! :D Idag är jag på ÄL+11 och BIM -4. Är sjukt glad! Jag väntade med att börja testa till ÄL+10. Men vad är det för test du provar? Hoppas det blir ett plus!
    lisohl skrev 2016-07-16 12:49:05 följande:

Grattis!!!

Ullis02 skrev 2016-07-16 12:51:50 följande:

Grattis! ???

Tack så jättemycket! :D
    MissJL skrev 2016-07-16 12:55:35 följande:

Kunde inte hålla mig!! Tredje försöket o tredje barnet <3 Så obeskrivligt glad!

Åh men så roligt stort grattis! :D Tredje barnet här med! ^_^
  • Mammaresan
    Ememem skrev 2016-07-16 16:11:29 följande:
    Åh grattis!
    livias skrev 2016-07-16 17:37:33 följande:
    Stort grattis!!:)
    Kynisen skrev 2016-07-16 18:27:12 följande:
    Stort grattis!!! Kom några glädjetårar här... Känslorna lever bergodalbana med mig.. Haha!! Så roligt!!! Hur ska du berätta för dun älskling?

Tack så jättemycket allihopa! Solig

Kynisen: Du är så fin!! Hjärta Jag berättade för ett par timmar sedan genom att hen fick öppna en liten ask med en liten smycketrollslända i, något som för oss är ett tecken och en association till en kommande bebis. Tillsammans fick hen ett kort där det stod "Jag är på väg..". Hen sa att hen misstänkt att något kanske var på G och att hen fick den sista bekräftelsen genom att läsa kortet. Sist men inte minst hade jag slagit in graviditetstestet som han fick öppna också. Hade garderat mig ifall att hen inte skulle förstå också. Haha! Sedan blir det mer tydligt att få se de där två strecken! Jag gick all in den här gången. SkrattandeFlört

Jag väntar spänt och otåligt även på när det blir din tur att testa Kynisen! Håller verkligen alla tummar och tår att det blir ett plus på stickan!

• Mammaresan
    Kynisen skrev 2016-07-16 19:49:21 följande:
    Å va mysigt!!! Längtar efter att få plus men att få berätta det för sambon längtar jag ännu ner efter och hans mormor som står oss båda väldigt nära. Min mormor har ju vart gammelmormor i 12 år. Men sambon är hennes första barnbarn och att vi får det första barnbarnsbarnet till henne vore fantastiskt.
    Jag har köpt två små bodys från hans favvo lag som han ska få... Längtar såååå!! Hoppas hoppas på plus denna gång, vi ska på bim ner till Göteborg bara vi två i 4 dagar vore underbart att ha något extra att fira och glädjas åt då. Vill ju inte ha mens på vår semester ju ;)
    Låter som en riktigt mysig liten miniresa för er två, var evigheter sedan vi fick chans att göra något bara jag och R här hemma som är utan barn och utanför hemmet då vill säga. Haha! Flört Vilken fin present det blir för han att öppna sedan då! Hoppas du får användning för det och att det blir dubbelt firande vid Göteborgsresan. Drömmer
  • Mammaresan
    Skyrocket skrev 2016-07-17 08:49:26 följande:

Hej allihopa! Jag har inte varit inne på ett par dagar men försökt att läsa ikapp lite nu. STORT grattis till de fina plusen! Blev så glad när jag såg de. et

I eftermiddag kommer jag hem efter några dagar bortrest. Är det helt idiotiskt att ta ett test då? Bim -2 idag.. har varit jätte skönt att släppa testhetsen ett par dagar men nu börjar den redan komma tillbaka. Har inga direkta känningar och tror att mensen kommer dyka upp inom kort men hoppet är det sista som överger människan..

Hade heller inga känningar innan plus! Om det är värt att testa beror på vilka test du har hemma. ;) Men däremot så är det större chans att få ett tydligare svar imorgon. :D Håller tummarna!
  • Mammaresan
    Guffy78 skrev 2016-07-17 14:09:08 följande:

Såg att det syntes inget på bilden men väldigt tydligt irl. Här är testa tidigt test:

Grattis! Håller tummarna hårt att det går vägen denna gång! ^_^
  • Mammaresan
    Blixtpatrullen skrev 2016-07-17 14:40:43 följande:

Hej på er! För vår del så försöker vi med barn nummer 2 nu, har en dotter född i mars 2014. Det är vårt allra första försök efter uttag av spiral. Har därför ingen säker sista mens att gå på. Vet att jag hade ägglossning ca den 5/7, så är på äl+12. Troligen bim på tisdag 19/7 (vilket för övrigt är exakt samma bim som med min dotter fast tre år senare:) ). Testade med ett clearblue idag. Vad tror vi om detta?

Jag tycker det ser negativt ut tyvärr. Du har större chans att få veta om du är gravid om du testar med mer känsliga test än clearblue också. Jag har plussat och jag tror inte jag har kommit upp i tillräckligt höga nivåer än för att plussa på ett test som ligger på 25miu/ml. Ska dock göra ett försök imorgon (min BIM är 20/7) men jag har plussat på "Predictor early" där det syns väldigt tydligt. Beror lite från test till test hur känsliga (och tydliga!) de är.
  • Mammaresan
    Skyrocket skrev 2016-07-17 14:46:04 följande:

Plussade just..... är i chock. Strecket är för svagt för att få med på bild men det är där. Klart och tydligt. :-O testade med ett vanligt test från billigatester.

Iiiiih!! :D <3 Så sjukt kul STORT grattis! Då var inga känningar ett bra tecken även för dig. ;)
Svar på tråden Bim Juli 2016