Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bim Juli 2016

corran: Håller med. då provade jag ändå ett annat testa-tdigittest på samma urin och tycker ändå att predictor early var tydligast

• DevilsDaughter

Deni: Du beskrev precis det jag skrev dagen jag plussade: Hade inget tålamod med barnet och var på dåligt hurmör (typiskt min PMS), lätt ömma och svällda bröst. Började till och med få mina mensfinnar som bara infinner sig precis innan mensen ska komma. Alltså jag var så säker på mens, för det känns alltid så dagen för mens för mig. Var som om kroppen ställde in sig på mens men så blev den gravid istället. Kan säga att alla de symptomen är fortfarande kvar och så här har jag inte känt tidigare när jag varit gravid. Vill inte ge dig förhoppningar i onödan, men jag har tänkt precis som du förr och gett upp så fort jag känt av PMSen, men nu har jag ALLA de vanliga PMSsymptomen jag får innan mens och mensen kommer inte, skulle ha kommit igår. 

copycat: testade faktiskt igen nu och nu fick jag ett streck som liknar ditt (efter att tiden gått ut och kanske något svagare). Innan tiden gick ut var det endast en svag skugga. Men alltid något! Imorse var det helt blankt! Känns bra att jag fick något iaf!

• DevilsDaughter

Deni: Jag är också helt torr, har inget trosskydd och blir inte ens en fläck i trosan. Precis som innan mens för mig med. Med tredje barnet så på ÄL+8 så rann det till, kollade och då var det flytningar som kom, det var ju ett gravtecken då ju, men nu är jag verkligen jättetorr så det är verkligen olika från graviditet till graviditet och inte bara från person till person. Lycka till! Är ett tag till tisdag :) Mycket kan hända på de dagarna!

• DevilsDaughter

Fyraa: jag har sett ett enligt mig ganska tydligt streck på alla cb jag tagit gravid som ogravid sedan de ändrade test. Vet inte vad strecket är för något.

• DevilsDaughter

copycat: Tror jag förstår hur du menar och jag har funderat i ungefär liknande banor.
    Om man tex har ägglossning på dag 14 och ägget fäster fem dagar senare, dvs dag 19. 
    Är man då längre gången sen än om man har ägglossning samma dag, dag 19 och ägget fäster 9 dagar efter ÄL istället, dvs dag 23. 
    Tror dock just gällande hcghalten att det kan variera från graviditet till graviditet hur snabbt den ökar oavsett när ägget fäster.
    Jag funderar på att testa med CB, så tråkigt om man inte får det ordentliga plusset :/

• DevilsDaughter

Marängen: Antingen kan det va ÄL på g igen, det kan bli så. Och då har du två ägglossningar, eller så blev det inte av förra gången och kroppen gör ett nytt försök. Tips, ligg igen nu för säkerhetskull. Kan vara så också att du är gravid och ägglossningstestet reagerar på det. Och ibland kan det bara va så att ägglosnsingtestet bli något starkare sådär utan anledning. Men ligg för säkerhetskull skulle jag säga. Men för att vara ägglossningstest är det ju inte positivt, men helt klart ett hyfsat starkt streck.

Svar på tråden Bim Juli 2016