Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bim Juli 2016

Fyraa: Tack, men vågar inte ta emot ett grattis tyvärr då jag testat positivt med clear blue tidigare och då konstaterades det med blodprov att jag inte var gravid. Idag när jag fick plusset med CB så hade jag inte hållt mig alls länge, kanske två timmar ca. Sen höll jag mig 5 timmar utn att dricka och testade med två andra test och de var helt blanka.
    Då jag har använt clear blue och varit gravid så har jag testat positivt på ÄL+10 och en gång ÄL+8. Då hade jag testat svagt positivt på morgonen med ett från billiga tester eller testlagrets, stack direkt iväg och köpte ett CB och testade senare på dagen positivt med det. Idag är jag på ÄL+9, BIM imorgon.

Alexandra: Jag visar min man brösten varje kväll och ber honom kolla efter förändringar Skrattande.

Flikkan: Kul när det känns så! Förstår att myset blir lite mer speciellt/roligt då och så får ni kanske tom till det fler gånger än annars :)

• DevilsDaughter

copycat: Förstår att det är frustrerande, men du kan ju inte få så starka spökstreck på flera test, det vore ju verkligen jättekonstigt. Har du BIM idag?

skyrocket: Även om ni missat de mest fertila dagarna, så har ni kanske fått till det ngn dag innan det? Spermier kan ju överleva flera dagar! Ni kan kanske ha sex idag också? Så tidigt som möjligt.

rödflamma: vad tråkigt! Hoppas det blir plus sen ändå! Har tyvärr ingen erfarenhet av det, men hoppas få erfara det denna gången ;)

• DevilsDaughter

copycat: Ja, det blir ju lite som ett test i sig- att se om mensen kommer den dagen den brukar el ej. 

Kollade tappen igårkväll och den är mycket låg och hård så kroppen är inställd på mens iaf.. Dagarna innan har den varit hård och högt upp.

• DevilsDaughter

bääbis: Tycker också att de är bra, använde de förr. Vet du hur länge stickorna är giltiga efter att testet är utfört? Jag köpte från gravidkollen denna gången för de va lite billigare, men giltighetstiden var bara 5 minuter och det tycker jag är lite för lite. Räcker att något av barnen ropar och man behöver gå ifrån och hjälpa med ngt så är testet ogiltigt sen.

Vilken dryg väntan det blir idag på mensen. Så länge den inte har kommit så kan man ju inte låta bli å tänka tänk om, men så brukar jag oftast få den på em/kväll... Lite grann i bakhuvudet sådär funderar jag på att köpa ett testa tidigt 10mlu.. Det borde ju verkligen visa nu om det är ngt. ÄL+10 idag. Men borde ju egentligen testa ett sådant med morgonurin då.. Men eftersom mensen ska komma idag och antagligen kommer idag så känns det såå onödigt att köpa ännu ett test till! Precis som om man kunde hindra mensen från att komma liksom!

• DevilsDaughter

Copycat: nää det stämmer inte.. då skulle ju typ alla testa svagt positivt. Man testar ju oftast när man är kring bim..

Corran: tack! Känner dock hur tålamod och humör tryter idag så mensen är nog på väg nu..

• DevilsDaughter

Nu ska ni få höra om min galna morgon...

Sa ju igår att jag INTE skulle testa idag. Men så läste jag och mannen igår att om man inte har någon ägglossning (vilket vi misstänkte att jag inte hade haft eftersom jag har haft NOLL flytningar hela månaden) så kan det bli så att mensen kommer något senare än vanligt. Då tänkte ju jag att om jag inte får mens imorgon (idag) så kommer jag ju tro att jag är gravid så därför är det bäst att testa ändå så  jag har svart på vitt liksom. Så jag testade imorse och det var ju såklart blankt negativt och jag har stirrat på testet i princip resten av dan men det är och förblir negativt.. Tänkte över testandet imorse.. Kände att jag har blivit knäpp av testandet, verkligen alltså! Och jag har lovat mig själv dyrt och heligt att nästa månad ska det inte bli såhär! Nästa månad ska jag vänta till BIM och då ta ETT test och thats it.
    Får bekänna testberoendet för mannen så får han ha koll på mig. Men det är först nästa månad det, ja denna månad (idag, alldeles nyss) stack jag iväg till apoteket igen och köpte TVÅ!! Testa tidiga test av olika märken, jag kände mig såååå DUM! Jag visste ju att jag skulle få sitta där sen och va ledsen över testen och alla pengar jag lagt på dem i onödan.. Så jag köpte en cheesecake och marabouchoklad också att trösta mig med efter testningen. 
    Bestämde mig för att testa, inte kolla på testet förens efter 3 minuter gått och efter 10 minuter kasta testet och inte kolla på det mer. Jag gjorde detta, och när jag efter 3 minuter tittar på testet så är det två mycket tydliga streck där!! Kunde fan inte tro det! Slet upp det andra paketet också och det blev också positivt efter några minuter. Tog en sån sticka som jag testade med imorse (allt i samma urin), och den blev extremt svagt positiv, nästan så man inte ser det, men jag ser det, det finns där. HUR kunde det bli ultranegativt imorse? Jag hade ju ens inte behövt köpa dessa testen nu, det jag hade hemma visade ju positivt på mitt andraurin nu ändå! Under natten höll jag mig 9 timmar, nu höll jag mig 3,5 timme. Detta är så sjukt att jag inte kan fatta det! Mannen kommer hem och äter lunch när som och jag vet inte hur jag ska säga detta till honom! Har liksom inte hunnit fatta det själv!

• DevilsDaughter

skyrocket: Ja, kanske är det vädret som påverkar sig lite.. Sen är det omtumlande att gå mellan hopp och förtvivlan varje månad.

• DevilsDaughter

Tack för alla grattis!! Nu vet även mannen!

copycat: japp det ser ut som det! Jag köpte predictor early (rosa paketet) och early pregnancy test (Lloyds apotek). Men skulle föredra predictor early då det var väldigt tydligt på det.
    Jag tycker absolut du ska testa nu! Även om testet är dåligt så är det ju redan köpt nu! 
    marsbebis: Spännande!! Hoppas det blir ngt av det!

• DevilsDaughter

copycat: Har också läst det om RFSU, läste om en som köpte båda rfsu:s tester, dvs testa tidigt och det vanliga. Hon fick positivt på det vanliga och negativt på testa tidigt! Jag tror absolut att du är gravid, jag har använt mig av billiga-testers test och de har aldrig felat för mig! Jag gjorde ett ägglossningstest idag också samtidigt som jag gjorde de positiva testen och det ser ut precis som ditt test. Lite halvstarkt sådär men inte positivt för att vara ÄLtest, gjorde ett för några dagar sedan och det var nästan helt blankt, bara ett jäääättesvagt streck. 

Svar på tråden Bim Juli 2016