Bim Juli 2016
Hur länge har ni försökt? Grattis!!
Hur länge har ni försökt? Grattis!!
Copycat och DevilsDaughter: Åh så glad jag blir för eran skull! Ni som våndats så mycket med testen och allt. Stort stort grattis!! :D
Lillsmultronet: Jag vill gärna berätta på ett annorlunda sätt denna gång så jag har faktiskt köpt ett litet smycke till bebisen med en symbol som vi båda vet är ett tecken för just det, det är inpacketerat så hen ska få öppna! Så jag hoppas hen kopplar när hen öppnar det (när jag väl blir gravid vill säga). Kommer även bli ett litet kort där det kommer stå "Jag är påväg" eller dylikt. Kanske slår jag även in ett positivt test också som hen får öppna sist om hen mot förmodan inte förstått. :D <3
Men just nu ligger det mest och dammar i garderoben. :P ;)
Oj nu var det några dagar sen både plusset och sen jag läste här inne. Semestervädret har verkligen levererat och med en två-åring har det varit mycket spring och bad! :) grattis till de nya plus som kommit, så roligt! Här är jag i v. 5 (4+5) och ska till MVC 26/7. Hur mår ni alla?:)
svindålig bild men eftermiddah äl +11
Bättre bild och morgon äl+12
syns dock tydligare i verkligheten
Bara tårar idag. Det blev samma sak som förra månaden. Det känns som att något är fel på mig när det först blir ett svagt plus och sen börjar jag blöda...
Jag tror det skulle kännas bättre om jag inte fick det där plusset först. Att få plus vid bim för att sen börja blöda och få så ont gör mig bara ledsen. Som tur är så ska jag till kvinnokliniken på tisdag då jag har haft cellförändringar som inte ger sig och kanske dom kan förklara det här för mig.
Vad är det för fel? Är det cellförändringarna, min övervikt, min mans spermier eller endometrios? Jag är 26 och borde kunna få barn.
Så jävla ledsen....
Ser också nåt på alla bilder! Hoppas!:)
Nä känns dumt att jag ens testade nu, det är inte stor chans att plussa 5 dagar innan BIM. Jag får försöka ha is i magen så gott det går.. Men tror ju inte jag är gravid heller. :( Ändå sitter jag här och febrilt vrider runt gravtestet för att se om det inte finns något extra sträck men jag vet inte ser ni något? Ser nästan ut som det bara är en skugga där ett positivt sträck kan sitta (alltså markeringen) om det inte är en synvilla bara... *suck*
Har redigerat bilder för att skapa kontrast och en av dem är orginalet. Ser något nått annat och är det ens nått? Den översta är den oredigerade.
Kanske inte en syns upplagt här heller. Får lägga fokus på annat idag, ska fixa här hemma och möblera om så det är ju kul. Undrar om det ens syns mer om jag skulle testa imorgon igen? Vågar inte tro något, värre att tro att man är gravid på stickan och få mens sen. Eller att det ser helt blankt ut imorgon... X (
Har svårt att hålla mig nu... Men det finns ett sträck på detta test också (ett annat märke). Detta blev tydligare än det andra tyckte jag och det är ju rosa i verkligheten om än väldigt svagt. Dök upp efter 3 minuter.. Åh, kan det verkligen vara? Sprudlar i hela kroppen och jag hoppas hoppas att det blir två tydliga tydliga sträck imorgon på morgonen!
Och här kom en blödning i vecka 5+5....antar att det är missfall:( aldrig haft det innan men det känns ju så. Inga klumpar men färskt mörkrött blod. Började 11.30 igår, är väl inte speciellt riklig, har bara trosskydd som jag bytt tre gånger (2 igår och 1 nu på morgonen). Sitter på Rhodos så kan inte åka in och kolla heller....fy:( nån med erfarenhet?
Tack allihopa <3
Jag har haft som helt vanlig mens/molvärk som kommer och går. Precis som jag hade när jag var gravid med dottern utan konstigheter. I skrivande stund har jag inget ont. Blodet är mörkrött utan klumpar. Känner mig dock så mycket smalare idag. Enda symptom jag haft, och även hade med dottern (dröjde med ömma bröst för mig) är svullen mage. Idag vaknade jag upp verkligen helt platt. Som sagt, kan bara vänta till jag kommer hem på lördag. Typiskt att det händer på Rhodos, eftersom man inte ska ha tampong kan jag inte direkt svalka mig i poolen, så nu hänger jag i skuggan ist. Tur jag har min 2,5åring (+sambo) med, innebär att jag inte kan gräva ner mig totalt.
Nu precis hemkommen från Rhodos. Hann beställa gravtester medan vi var där som låg och väntade på mig i brevlådan nu. Känns SÅ jobbigt. Har ju längtar hem efter att kunna testa och nu när jag sitter här kan jag inte förmå mig att gå in på toa. Har inte blöditbidsg. Blödde alltså 2 1/2 dag, som mens fast lite mindre. Har redan antagit att det är kört, missfall. Men nånstans har jag ju tänkt att det KANSKE kan vara OK ändå, så länge jag inte testar behöver jag ju inte få svart på vitt att det inte är så. Självklart ska jag ju testa. Kan inte gå runt och inte veta. Och ja, det kan ju vara så att det visar positivt men att jag ändå fått missfall. MEN det kan ju också redan vara så att det visar negativt redan. Fyyyyy. ÅNGESTEN.
Tog mod till mig. Har kissat för 45 min sen (klantigt, glömde bort och höll på att pinka ner mig på flygplatsen) och fick ut typ 0,5cm kiss på höjden. Fick vicka glaset för att kunna doppa stickan nog mycket. Men inget av det borde väl ha betydelse? Om jag borde vara gravid i vecka 6+1 så borde jag väl få ett mycket starkare streck än detta? Blä måste ringa 1177....:( blödde som sagt ons, tors och lite fre men NU blir det verkligt att jag förmodligen fått missfall. Trodde jag redan hade "bearbetat" det på dom här dagarna....
Gravid 1-2 imorse. Alltså bekräftat missfall. Helvete:(