Bim Juli 2016
Så gjorde jag med igår, när mensen skulle komma, jag ville också ha ett markant streck och inga otydligheter!
Har du några symptom?
Så gjorde jag med igår, när mensen skulle komma, jag ville också ha ett markant streck och inga otydligheter!
Har du några symptom?
Dag 32 i cykeln. ÄL+13 och vita flytningar (borde fått mens igår). Det plus symptom gör att jag verkligen tänker att jag är gravid, plus de svaga positivs testen såklart. Ändå kan jag inte låta bli att vara osäker eftersom jag fick negativt på digitala igår samt att jag tycker det går segt för stickorna att öka. Sambon ska köpa med sig cb digital med veckoindikator idag. Ska försöka hålla mig till lördag och hoppas på att det bara är att ägget har fäst senare denna gång och att hcg kommer att öka...
Funderar på en sak. När jag plussade med dottern vad jag på ÄL+14. Fick "gravid 2-3" med cb digital (hade en helt annan cykel med ÄL dag 14 istället för 19 som nu) Nu undrar jag, säg att med dottern så fäste ägget på dag 5. Medan denna gång har ägget fäst exempelvis dag 10, alltså tre dagar sen. Då lär jag ju inte ens få "gravid 1-2" om jag testar imorgon, också ÄL+14. Eller hur? Är ni med på hur jag tänker? Eller hur funkar det? Sambon kommer ju som sagt hem med cb digital veckoindikator idag. Är det liks att vänta till nästa vecka med att ta det med andra ord? Hur ska jag klara det, är ju ljusår bort!
copycat: Tror jag förstår hur du menar och jag har funderat i ungefär liknande banor.
Om man tex har ägglossning på dag 14 och ägget fäster fem dagar senare, dvs dag 19.
Är man då längre gången sen än om man har ägglossning samma dag, dag 19 och ägget fäster 9 dagar efter ÄL istället, dvs dag 23.
Tror dock just gällande hcghalten att det kan variera från graviditet till graviditet hur snabbt den ökar oavsett när ägget fäster.
Jag funderar på att testa med CB, så tråkigt om man inte får det ordentliga plusset :/
BIM idag eller imorgon (fick positiva test två dagar i rad). Ingen mens än. Förväntar mig dock att den kommer imorgon. Har inga direkt symptom på varken graviditet eller mens. Men har bara haft en mens efter jag drog ut kopparspiralen så vet inte riktigt hur det ska kännas när det är "helt naturligt" i kroppen. Spiralen fångade liksom på både mängd mens och mensvärk.
BIM idag eller imorgon (fick positiva test två dagar i rad). Ingen mens än. Förväntar mig dock att den kommer imorgon. Har inga direkt symptom på varken graviditet eller mens. Men har bara haft en mens efter jag drog ut kopparspiralen så vet inte riktigt hur det ska kännas när det är "helt naturligt" i kroppen. Spiralen fångade liksom på både mängd mens och mensvärk.
Alltså...är jag helt dum? Tog stickan nu. Och det HAR ökat. Såg det otroligt mycket snabbare nu och slapp "titta nära". Blev glad. Doppade digitala. "Inte gravid". Vad är det här? Eftersom det har ökat, varför får jag inte utslag på digitala? Vad ska jag göra? Det där var min sista sticka också.....så himla förvirrad:(