Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

BF Februari 2017

Har också varvat mina vanliga gamla leggings med mammabrallor men nu börjar det bli för tajt så får överge dem på ett tag. :)

Köpte också några omamma (alltså vanliga) överdelar på HM idag som kommer funka. Men synd att de inte har mer överdelar i mamma.

funka

Elderflowerblossom12 skrev 2016-09-14 15:39:20 följande:

Jag tycker också det är omöjligt att hitta sköna mammajeans. Kör på tights så länge och har adderat tre sköna stretchiga klänningar som jag köpt ur vanligt utbud, ej mamma men som kommer funka. Har rejäl mage redan (v.20) men har fortfarande inte ökat något alls i vikt så vanliga kläder utom byxor och bh:ar går rätt bra.

Barnkläder tycker jag är lätt att hitta "könsneutrala" nu är jag kanske inte så kinkig utan tycker att allt går att ha på alla barn, så här går det ärvas från det äldre barnet oavsett kön. Däremot blir det fel årstid så i början blir det svårt att återanvända sommarkläder i jan/feb. För färgglada unisexkläder i gult, turkost mm: kolla in maxomorra, geggamojja, Minirodini, polarn o pyret, meandi, villervalla mfl. För lite mera pastelliga; ekotjusigt.com, Kappahl, Lindex har mycket, Joha, Marmar, bonooint mm, kolla in babyshop.se, de har gigantiskt utbud.

• Gamlamamman

Åh vad härligt!

En hel vecka kvar för oss.

Svansjön skrev 2016-09-19 10:32:27 följande:

RUL gjort idag. Blev tidigarelagd 2 dar.

Bebis mådde bra och allt såg fint ut. Nu känns allt mycket verkligare!

• Gamlamamman

Spännande!

Hoppas allt gått bra!

stor grön drake skrev 2016-09-19 07:57:27 följande:

RUL om 4 timmar... vet inte vart jag ska ta vägen under tiden att återlämna en släpkärra, köra ett databord till välgörenhet och andra ärenden känns bara oviktigt

• Gamlamamman

18+1 idag. Så blir 19+2 på rulet. I senaste laget kan jag tycka. :)

Men det ska bli så himla spännande. Nervöst så klart men det räknas väl mer som regel än undantag nu för tiden. Haha.

Vilken vecka är du i? Skulle ni kolla kön?

Applerose skrev 2016-09-19 14:07:26 följande:

En hel vecka kvar för oss också, känns otroligt spännande och nervöst! Vilken vecka är du i?

• Gamlamamman

Japp. Vi ska kolla. :)

Vi tror ju stenhårt på kille allihop så det ska bli så kul att se.

Applerose skrev 2016-09-19 15:22:12 följande:

Hehe ja. 17+4 idag så kommer vara i 18+5. Vi har inte tänkt att kolla kön men kanske inte kan hålla oss när vi väl är där hehe. Själva då? :):)

• Gamlamamman

Åh vad mysigt!

stor grön drake skrev 2016-09-19 18:08:49 följande:

RUL gick bra, vi fick veta kön för det syntes så tydligt att vi hade förstått det själva även om inte läkaren samtalet rakt ut i pur förvåning så det var väll meningen (vi ville inte veta, men inte så att de behövde undvika den delen av kroppen)

Allt såg bra ut, även om vi bara hittade halva höger arm. Men det var nedre halvan och handen viftade så troligtvis finns överarmen där någonstans.

Moderkakan i framvägg men högt upp. Tre flöden i navelsträngen. Bebis som snurrade för att komma undan den där pinnen som bökade på honom och höll händerna över ansiktet för att inte synas

• Gamlamamman
    Svansjön skrev 2016-09-20 11:41:47 följande:

Fick precis besked om att vara med i en undersökning där de ska höra 3D och 4D ultraljud på mig i vecka 24. Ska bli väldigt spännande. Sen blir det även ett TUL i vecka 32.

Vad kul!

Hur är 4D?

Endast gjort vanliga ul under mina graviditeter hittills. :)
  • Gamlamamman

Hahaha!

Ja, det är ju ju nästan. ;)

Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-09-23 07:44:43 följande:

Så häftigt! Och så duktig han är som kunde det, jag känner mig som en stenåldersmamma nu, haha ;)

• Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-09-23 07:44:43 följande:

Så häftigt! Och så duktig han är som kunde det, jag känner mig som en stenåldersmamma nu, haha ;)

Är VI ju nästan skulle det stå. ;)
  • Gamlamamman
    1900920802 skrev 2016-09-23 11:29:58 följande:

Hej, nu har väl dom flesta varit på rul, hur gick de för er? (Jag har inte hängt med här senaste dagarna, glömmer bort å gå in å läsa här ibland) :)

Vi var på rul 19de.. en liten frisk flicka i v 18+3 som var 16 cm och huvudmått 43.5 mm diameter! (De enda ja kmr ihåg att bm sa) :D man var så inne i sina egna gjädjetankar! Jag är nyfiken på hur era mått var på era små när ni var på rul och hur de gick :)

Äntligen kan man köpa baby tjejkläder!! Galen på att handla kläder men inte vågat köpa förrän nu :D

Åh vad kul! Vi har vårt rul på tisdag och längtar ihjäl mig. Sjukt orolig men hoppas att allt kommer gå bra. Gör det det så går vi o kollar barnvagnar efteråt. :)
Svar på tråden BF Februari 2017