BF Februari 2017
Har också varvat mina vanliga gamla leggings med mammabrallor men nu börjar det bli för tajt så får överge dem på ett tag. :)
Köpte också några omamma (alltså vanliga) överdelar på HM idag som kommer funka. Men synd att de inte har mer överdelar i mamma.
funka
Jag tycker också det är omöjligt att hitta sköna mammajeans. Kör på tights så länge och har adderat tre sköna stretchiga klänningar som jag köpt ur vanligt utbud, ej mamma men som kommer funka. Har rejäl mage redan (v.20) men har fortfarande inte ökat något alls i vikt så vanliga kläder utom byxor och bh:ar går rätt bra.
Barnkläder tycker jag är lätt att hitta "könsneutrala" nu är jag kanske inte så kinkig utan tycker att allt går att ha på alla barn, så här går det ärvas från det äldre barnet oavsett kön. Däremot blir det fel årstid så i början blir det svårt att återanvända sommarkläder i jan/feb. För färgglada unisexkläder i gult, turkost mm: kolla in maxomorra, geggamojja, Minirodini, polarn o pyret, meandi, villervalla mfl. För lite mera pastelliga; ekotjusigt.com, Kappahl, Lindex har mycket, Joha, Marmar, bonooint mm, kolla in babyshop.se, de har gigantiskt utbud.