Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

BF Februari 2017

Blåiris skrev 2016-06-21 17:47:43 följande:

Ansluter mig till tråden! Plussade för drygt 1 v och har BF 13/2. Gick in i v 7 idag. Är dock extremt nojig över att det inte är något liv där inne då j inte har speciellt mkt symtom. Ömma bröst o molvärk...har vul om 1 v. Är mitt första plus efter 10 ivf:er????

Välkommen! Härligt att äntligen få plus efter så många försök. :) Det är helt normalt att ha både mindre o mer symptom. Försök att inte oroa dig. Det kommer gå super! :) 
  • Gamlamamman
    dennadagenettliv skrev 2016-06-21 18:57:12 följande:

Tack snälla! Imorgon ska jag försöka få fatt i mvc och boka en tid för inskrivning. Jag fyller 35 år till hösten och då antar jag att man erbjuds KUB? Känner att jag har dålig koll på detta så jag får nog läsa på. Har liksom varit "ung" mamma innan men tillhör det äldre spannet nu. 

Ja, det verkar ju finnas en uppsjö med nya tester. ;) 
    Samma här! Fick min äldsta dotter när jag var 26 och har alltid varit bland de yngsta i alla sammanhang. Nu fyller jag strax 40 och det blir väl raka motsatsen. Dock känns det kul att göra detta igen när mina tjejer är så stora. Lite som att det är första gången. :)
  • Gamlamamman
    hurtänktedunu skrev 2016-06-22 17:44:26 följande:

Blev ett vul idag. 6+4 och där syntes en liten en med ett fint tickande hjärta. Så skönt

WOW! Mysigt! 
  • Gamlamamman

Nej! :(

Beklagar verkligen.

Hanalaya skrev 2016-06-22 20:21:19 följande:

Missfall idag. Blödning i storlek med mellanstor mensblödning. Ingen smärta än. Vecka 5+1. Jävla skit.

• Gamlamamman

Hahaha. Ja, känner igen mig där. :) Gör endast det absolut nödvändigaste ftf. Vi åker iväg i em o jag har inte packat än, ej heller orkat tjata på barnen att de ska packa. O så ska jag hinna jobba idag också. :P

stor grön drake skrev 2016-06-22 18:19:09 följande:

Åååå vad mysigt <3

Är helt slut nu. Skulle kunna gå och lägga mig. Men har massor som måste göras innan vi åker till midsommarfirandet i skärgården imorgon. Och det är verkligen måste, inte borde. Borden har jag gett upp för länge sen.

• Gamlamamman

Välkommen o grattis! :)

Fyller snart 40. Mitt tredje barn men sambons första. Min yngsta är född -05 så detta känns lite som första gången igen. :)

Emmaa90 skrev 2016-06-22 22:56:02 följande:

Hej! Bf 17/2 här ???? Andra barnet! Har en dotter på 2,5 år. Är ni förstagångsföderskor eller har ni barn sen innan?

• Gamlamamman

Hahaha!

Klockren packning tycker jag. ;)

Det blir bättre! Djupandas. Hjälper mig massor.

stor grön drake skrev 2016-06-23 08:17:02 följande:

Packa? Vad är det? Går det att äta?

6.5 åringen har packat leksaker, snacks, lördagsgodis och ett kramdjur.

Jag är sjukskriven pga utmattning/utbrändhet och hade möte ang återgång på jobb igår, de hade bokat fel tid så hela min dagsplanering gick åt skogen, och den stressen blev lite mycket för mig i nuläget. Hoppas att idag blir en bättre dag

• Gamlamamman

Jag håller alla tummar jag kan och hoppas att allt kommer att bli bra till slut.

Stort lycka till! Försök att slappna av även fast det känns svårt. Kram!

Hanalaya skrev 2016-06-24 00:33:26 följande:

Ville ge ifrån mig ett livstecken. Ni är många som skrivit stödjande ord

Som sagt, igår på vecka 5+1 börjadw jag blöda. Klarrött. Som en mellandag på mens. Missfall tror både jag och IVF-mottagningen

Gårdagen och idag är ett töcken av enorm sorg. Det var vårt första plus. På över åtta år.

Men sedan igår em/kväll har jag inte blött alls. Ingen kraftig smärta heller. Har fått instruktioner om att ta ett nytt graviditetstest på onsdag i nästa vecka. Och höra av mig till IVF-mottagningen. Men samma dag har jag inbokat inskrivning på mvc. Skall man avboka den? Eller gå dit och ta gravtest?

Just nu känner jag att det är väntan som är det fruktansvärda. Som äter upp mitt psyke. Som gör att jag inte kan sova eller ibland inte kan föra rationella samtal. Som gör att jag får regelrätta ångestanfall. Jag vill stoppa i mig lugnande och sömntabletter för att få sova och få hjärnkapacitet att hantera situationen mer rationellt - men eftersom missfallet inte är fastställt har jag svårt att tro att jag får klartecken att ta dessa mediciner.

Jag skulle behöva besked som inte lämnar frågetecken. - är det dags att sörja eller att tända det lilla hoppets fackla?

• Gamlamamman

Så ledsen för er skull. :(

Hanalaya skrev 2016-06-27 01:43:27 följande:

Och nu är det helt kört. Har verkligen störtblödigt.

• Gamlamamman

Så otroligt ledsen för er skull. :(

Livet kan vara så fruktansvärt orättvist. Jag önskar er all lycka i framtiden.

Kram!

Hanalaya skrev 2016-06-27 20:11:42 följande:

Tack för snälla ord. Har varit på gynakuten och de såg inget alls förutom typ blod på vul. Skall dit på återbesök den 11/7.

Sedan bröt jag samman och blev skickad till psykakut. Nu hemma med massa lugnande.

Så den här tråden är inte längre för mig. Och inte barn heller uppenbarligen. Vi lovade varann att inte utsätta oss för fler ivf-försök.

Åtta års försök och sex ivf-försök får räcka. Nu skall vi bara ägna oss åt varandra och hundarna.

Lycka till alla ni och jag hoppas innerligt att ni slipper gå igenom samma helvete som jag och min man. Och att ni får problemfria graviditeter och friska barn. Ni har varit ett stort stöd för mig under denna kaotiska vecka från positivt gravtest tills dagens besked.

Svar på tråden BF Februari 2017