Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

BF Februari 2017

Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-17 22:33:51 följande:

Tack gulliga du! Jag sysselsätter mig och tänker på annat så gott det går men ibland kommer tankarna och känslorna över mig ;) Oftast känner jag mig mest bara lugn och kär i den lilla i magen <3

Så rolig du är med "just denna minut mår jag bra", haha ;) Vissa dagar känns det verkligen så ;)

Haha, ja man mår verkligen konstigt och nojjar för vad som helst. Mår bra just nu igen och tycker att det är lite väl konstigt även fast jag vet hur det är att vara gravid. :) 
  • Gamlamamman
    vem bryr sig skrev 2016-06-18 15:22:22 följande:

Jag plussade igår. Det blir mitt tredje barn och sambons första.
    Enligt FL:s graviditetskalender är BF 28 februari.

Grattis! 
    Samma här... också mitt tredje o min sambos första. :)
  • Gamlamamman
    Cykeltratt skrev 2016-06-20 16:37:15 följande:

Vad har ni för symptom och hur känner ni er?

Jag börjar få små hugg på vänster sida, ömma bröst, yr och ingen matlust alls. Är väldigt orolig att värken ska bli värre och få missfall.. Tycker inte brösten växer heller men de kanske bara är ömma i början? Inget galet illamående heller bara pyttelite.. Är bara i v5 men vet verkligen ingenting om det här.. Ringde BM imorse och de ska ringa på onsdag så får vi se vad de säger! Hoppas ni alla mår bra <3

Känner bara av molvärk idag och så ont i brösten. Illamåendet är som bortblåst och känner mig bara normalt trött. Försöker ta dagen som den kommer o inte oroa mig. Försök att slappna av du med. :) 
  • Gamlamamman

Grattis o välkommen! :)

Sia87 skrev 2016-06-21 02:54:44 följande:

Hej Allihopa!

Plussade för en vecka sedan.. BF 19 Feb.

Jag är 28 år och de är första barnet.

• Gamlamamman

Håller tummarna! Försök att tänka positivt. Det är fullt normalt att inte ha några symtom alls, att ha massa symtom och att ha lagom symtom. Allt är normalt i graviditetsvärlden. :)

Kolla om du kan få prata m en Bm så kanske det känns bättre sen.

Försök att inte oroa dig i onödan. Även fast det kan vara svårt.

Hanalaya skrev 2016-06-20 23:38:26 följande:

Åh, vad rörd jag blir av att du tänker på mig :)

Det var de två minimala klumparna så kom det inget mer. Är ju tio timmar sedan nu, så borde vara lugnt.

Men är ändå väldigt nere. Främst oron för att ha försökt i så många år (över åtta) att det skall skita sig nu liksom. Men också oron hur jag skall klara av att vara såhär psykiskt labil ett bra tag framåt.

Jag har ju inte många symptom. Förutom att vara psykiskt labil, så är det bara den där molande känslan i livmodern, lite ont i ryggen ibland, förhöjd kroppstemperatur och ofta kissenödig.

Inte det minsta känsliga bröst och inget illamående.

Om 20 min blir det vecka 5+0.

• Gamlamamman

Men alltså vilket myyys! Visste inte att du skulle göra ul idag. Kul! :)

Härligt att du kan slappna av!

Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-21 11:57:23 följande:

Allt såg så bra ut på ultraljudet idag och jag är så kär i mitt lilla frö! Men det var nervöst innan. Sa till läkaren att jag mår oförskämt bra så det inte skulle förvåna mig om den var död, och då sa hon "då tittar vi direkt!" Och så fick jag skutta upp i stolen ;) Läkaren, en läkarstudent och blivande pappan stirrade tyst på skärmen och det kändes som flera minuter tills hon sa att allt såg bra ut! <3 Hjärtat pickade på fint, storleken stämmer med uträkningarna (så när som på en dag, men det kan ju röra sig om timmar, haha) och det satt bra i livmodern (vad det nu innebär). Jag är sååå lycklig och kan äntligen börja slappna av lite!

Så ja, man kan vara gravid och må oförskämt bra utan några "stora symtom" ;)

• Gamlamamman
    dennadagenettliv skrev 2016-06-21 17:46:27 följande:

Hej hopp ! Tittar in här. Jag har BF 5 februari och detta är vårt fjärde barn!! Jag mår fantastiskt fint men är sådär vrålhungig och lite trött. Har mått riktigt illa mina andra graviditeter så kanske slipper jag denna gången, hoppas på det. 

Välkommen! :) 
Svar på tråden BF Februari 2017