Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

BF Februari 2017

Kul! Grattis! :)

O välkommen förstås! :)

many87 skrev 2016-06-27 18:54:12 följande:

Hej jag hoppar gärna in här hos er (gärna något på Fb med om jag får :) )

Plussade helt otroligt idag. Vi har fått till oss att jag inte kan bli gravid "på egen hand" men efter 1 1/2v illamående o lite kräkningar så köpte mannen ett test som visa + direkt :D

Vi har två barn sen innan en dotter född 2011 och en son 2014. Dottern ivf och sonen pergotime.

Så vi är väldigt chockade men såklart glada. Är i v 8.

Lycka till alla :)

• Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-28 15:46:56 följande:

Hörrni jag tar nog ett litet uppehåll från den här tråden ett tag. Jag är konstant nojig över missfall och har inte ork att läsa saker som att det inte finns några garantier även om man sett ett hjärta slå. Jag vet mycket väl att det är så, jag är ingen naiv idiot, men just nu behöver jag en tråd med pepp och inte "vänta bara det kan minsann gå illa även om det ser bra ut nu". Ha det gott så ses vi senare ;)

Känner likadant. Nojjar mer o mer o googlar på statistik osv. Jag är eg inte en person som oroar mig stup i kvarten så känner inte riktigt igen mig själv. 
    Tar nog en paus jag med. :)
  • Gamlamamman

Hej igen alla!

Hoppar tillbaka in efter att ha hållit mig undan ett tag. ;)

Här var det ju en vild debatt. :)

Jag har varit med om att känna rörelser tidigt så jag tror stenhårt på det och hoppas få känna det snart igen. :)

Tiden tickar på och jag är i v 11. Tröttheten börjar ge med sig och jag behöver inte sova minst en timme varje em. Så himla skönt att slippa planera hela sitt liv efter sovpauser. Haha.

Hoppas ni alla och era gryn mår bra och att vi får följas åt i drygt 30 veckor till. ;)

• Gamlamamman

Wow! Fin! Grattis!

Camiswe skrev 2016-07-27 17:11:28 följande:

Var på kub idag v 12+1 :) 1:20000  Blev lite kär <3

Någon som kan det där med skall- och/eller nubteorin?

• Gamlamamman

Välkommen igen! :)

Då är jag precis en vecka efter dig. 11+1 för mig idag. Kub ul nästa vecka och är sjukt nervös inför det. Vill ändå göra det men jag tror att alla dessa tester nu för tiden gör en nervösare än man skulle behöva vara. Och det är en sannolikhet, så det säger eg inte ett skvatt...

Tänker på hur det var när min mamma väntade mig och det inte ens fanns vanligt ul. Tror inte att de var nervösa på samma sätt då iaf. :)

Har ingen aning om mammakläder, men får nog börja googla på det snart. ;)

Svansjön skrev 2016-08-01 06:49:10 följande:

Nu är det längesen jag var här inne, har inte orkat läsa ikapp :)

Idag är jag i vecka 12+1, är konstant kissnödig och känns som kissblåsan sväller upp och värker i magen. Blir väl som med sonen, det försvinner inte förrän bebis är ute ur magen.

Igår köpte vi syskonvagn :)

En bugaboo Donkey duo mes ståbräda/pall.

Nu har vi 5 vagnar så jag måste sälja tre stycken =D Kommer även spara vår BJ city mini GT.

Är någon intresserad av billiga vagnar är ni välkomna att köpa. Har en crescent trike exa, jättefint skick i svart, sitt och liggdel.

Har en Brio Smile dock bara sittdel. Samt en sprillans ny och ouppackad Maxi cosi Stella endast sittdel.

För övrigt börjat illamåendet smyga sig ikapp igen, hur är det för er?

Har dessutom valt att inte göra KUB, tror inte det kommer säga oss så mycket utan mest oroa oss i onödan. Känner en tjej som fick 1:2000 men hon var just den 1:an.

Någon som har tips på var man kan köpa gravidkläder utöver hm, Lindex, mamalicius mm??

Sorry för långt inlägg!

• Gamlamamman

Vad härligt!

Jag är i 11+5 (min 3:e) och har inte känt ett skvatt än. :)

Men hoppas på att kunna känna rörelser själv åtminstone om nån vecka. Har känt hyfsat tidigt med mina andra barn.

Svansjön skrev 2016-08-04 22:28:36 följande:

Måste bara få berätta!

Min man kunde känna sparkarna med handen idag vecka 12+4, helt otroligt! :)

• Gamlamamman

Vad skönt att nästan redan ha allt!

Jag har ju två stora barn sedan ett tidigare förhållande och har absolut inte kvar något alls. Jo, en åkpåse och en bärsele tror jag. :)

Å andra sidan ska det bli kul att handla också, men lite dyrare än att redan ha grejer.

Får man fråga vilken vagn du köpt? :)

stor grön drake skrev 2016-08-09 04:24:11 följande:

Köpte vagn veckan efter midsommar då Drömvagnen kom upp på blocket i min närmaste stad för 1 500kr. Annars har jag redan "allt" sparat från sonen. Behöver i stort sett köpa bilstol och blöjor bara. ..

• Gamlamamman

[quote=76869317][quote-nick]stor grön drake skrev 2016-08-09 19:18:06 följande:[/quote-nick].Det är en Emmaljunga Big Star Supreme, de säljs bara nya i Danmark och kostar som en Edge, men är bara liggdel och den är 98cm lång om emmaljungor vanligtvis kallas pansarvagnar så är denna ett slagskämpe jag har en sittdel sparad sen sonen som passar på, och kommer att komplettera med ett begagnar Nitro chassi till sommaren sen.

Jag är ekorre (ärftligt, mamma är likadan) och sparar allt [/

Ahhh! Fin vagn!

O vilken koll du verkar ha på vagnar. Jag kan inte ett smack om det längre. Haha.

Men snart blir det dags att börja kolla iaf. :)

Kul!

• Gamlamamman

Ni som kan... :)

Vilken är den minsta och smidigaste vagnen som finns nft? Gärna snygg också då förstås. ;)

Svansjön skrev 2016-08-10 09:51:00 följande:

Ah då vet jag, ja det är en rejäl vagn det.

Själv fick det bli en Donkey duo och så behåller vi BJ city mini GT till sonen.

• Gamlamamman

Tack för hjälpen! ;)

Den såg lite väl spejsig ut för min smak, men ska kolla in de andra också. :)

Svansjön skrev 2016-08-10 11:38:16 följande:

Minsta måste vara Babyzen yoyo.

Svar på tråden BF Februari 2017