Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

BF Februari 2017

jesssicahansen skrev 2016-10-07 07:25:05 följande:

Det gick bra, allting såg bra ut och vi väntar en tjej så det blir triss i flickor

Kul! Triss i tjejer för oss med. :)
  • Gamlamamman
    BjörkW skrev 2016-10-03 19:59:38 följande:

Hej. Länge sen jag var inne här nu.

Var på rul och läkar ul för en vecka sen och är nu i 21+2. Har moderkakan i framvägg denna gång så därför jag inte känt så tydliga rörelser. Men den lilla krabaten var minst lika aktiv som sitt syskon och det tog 30 min längre tid för läkaren att mäta och kolla på allt för den inte ville ligga stilla ;) Magen är fortfarande pytteliten (även fast den känns stor!!) så ingen ser att jag väntar barn.

Konstigt nog har foglossningarna lugnat sig, bara ont i ryggen och ibland i höfterna, och jag är igång än :) Mår väldigt illa till och från, kräks lite då och då, men annars mår jag oförskämt bra! 

Hur mår ni andra?

Välkommen tillbaka!

Jag mår toppen! Vårt rul såg bra ut o vi ska få en liten tjej. :)

Känns så overkligt fortfarande alltihop. :)
  • Gamlamamman
    Svansjön skrev 2016-10-19 11:29:59 följande:

Vad tror ni pojk eller tös?

Wow vad häftigt!

Blir lite sugen på att göra ett 3d. :)

Jag tror på kille el tjej. Haha. ;)
  • Gamlamamman
    Svansjön skrev 2016-10-20 08:39:53 följande:

Fick även 4D då filmar de bebis i 3D format. Man ser hur den suger på tummen och kör runt. Jättehäftigt!

Mycket intresserad så googlar o kollar ställen. Haha. Verkar dock bara finnas ett i Sthlm som gör.
  • Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-10-20 18:41:34 följande:

Någon mer än jag som känner att det sparkar ordentligt neråt? Nästan så man tror det ska titta ut en liten fot där nere? Jag tycker allt bebis kan vända sig och sparka uppåt istället ;)

Ibland känns det som att hon ligger o krafsar runt där nere. Haha. Väldigt märklig känsla.

Men det är så kul nu när man märker att de växer o det kan sparka uppe o nere samtidigt. :)
  • Gamlamamman
    jesssicahansen skrev 2016-10-20 14:48:45 följande:

Har bokat tid för 3d i december, ska bli spännande att se :)

Går idag in i vecka 22 (bf 1 mars men hängt här sedan jag fick plus på testet)

Har sedan några veckor tillbaka haft/känt av mycket sammandragningar och hemsk 'mensvärk' i tjejmagen, tagit många varma bad som avslappning, men igår morse ringde jag gyn och fick komma dit.

Allting såg bra ut med tjejen i magen, tappen normal och stängd så det var skönt, glädje mig att få se henne igen och att allting såg bra ut och hon mådde bra!

Fick order igen för säkert 300e gången att ta det lugnt och inte stressa upp mig.. Har 2 barn sen innan men minns då inte att det var såhär såhär tidigt med dom

Känner tydliga sparkar och kullerbyttor flera gånger om dagen med, helt fantastiskt att ett barn gror i magen!!

Skönt att allt var bra!

Jag har sammandragningar då o då. Dock inga som gjort ont.

Däremot märker jag att jag får ont om jag promenerar för fort/stressar. Så fantastiskt ändå att kroppen säger till en att ta det lugnt. :)

Och visst är det fantastiskt att det växer en helt ny människa därinne. :)
  • Gamlamamman
    jesssicahansen skrev 2016-10-26 07:37:50 följande:

Någon som har råd att ge mig?

Vaknade inatt av att yngsta barnet vaknade, gick in till henne sedan på det vanliga toalettbesöket och kissa. Efter det fick jag kraftigt ont i magen och bak i ryggen, det riktigt knöt sig och kände precis som en första värk.

La mig i sängen och kände av det ca 1 minut till.

Vet inte om jag legat och sovit på nåt konstigt vis eller kan det varit en värk? Orolig då jag varit in på koll förra veckan pga mycket sammandragningar, men det var då ingen fara och inget som påverkat tappen.

Går in i vecka 23 imorgon så känns tidigt att ha sån värk redan nu, känns som kroppen SKRIKER efter vila, är även så himla trött igen som man vanligtvis är i början av grav..

Ring in o kolla är mitt råd om det gör ont på det sättet. O vila! :)
  • Gamlamamman
    Fia 28 skrev 2016-10-26 14:16:40 följande:

Är det bara jag som förvånas över hur stor magen är redan? Har 15 veckor kvar till bf, så den kommer ju bli enorm tills dess!

Hade heller inte räknat med att bebisen sparkar så mycket redan, känns som han håller på och bryter sej ut. Trodde det var först längre fram som sparkarna skulle kännas så tydligt så hela magen guppar.

Jag är i v 24 nu o känner mig så himla stor emellanåt. Börjar bli jobbigt att ta på strumpor o skor osv redan. Och jobbigt att sitta bekvämt i jobbstolen. :)

Ändå är ju magen förhållandevis liten nu med tanke på hur den förmodligen kommer att bli.
  • Gamlamamman
    Fia 28 skrev 2016-10-26 15:59:52 följande:

Ja jobbstolen är nästan värst. Min mage är väldigt högt uppe, och jag sitter hela dagarna då jag har kontorsarbete. I slutet av dan blir jag lite öm under bröstkorgen, så det kommer jag troligen få mera besvär med sen om inte magen sjunker lite. 

Kontor här med och magen blir liksom tillplattad under dagen. Har inte möjlighet att stå upp heller så får sträcka på mig o gå runt ganska ofta. :)
Svar på tråden BF Februari 2017