• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • BjörkW
    thimpan08 skrev 2017-01-19 20:43:13 följande:

I tisdags va vi på TUL, killen beräknades väga 4.5kg då. Upptäckte även vid UL:et att han ligger på tvären, vilket jag misstänkt ett tag. Så på måndag, 23/, så ska vi in på vändningsförsök och lyckas det blir jag igångsatt på en gång, lyckas det inte blir det kejsarsnitt, samma dag. Något nervös men ska bli skönt och få det klart! Med tanke på att han redan är så stor. Senaste förlossningen kom det ut en kille på stadiga 5350g, och jag hade de väldigt jobbigt då. Så de va skönt att läkaren valde att hjälpa till och ta ut denna kille tidigare, 2 veckor tidigare blir det.

Och vi ska på tul imorgon igen för att våran är liten. Vilken kontrast!! Lycka till!
  • BjörkW

Igår var vi på TUL igen och barnet har snarare krympt än vuxit. Så på torsdag ska vi göra nytt TUL och om den fortsätter på samma linje blir jag igångsatt! Dom var inte helt nöjda med flödet från moderkakan även fast det inte var något akut fel. Blev i total chock och är inte mentalt alls där i tanken att jag ska föda barn om 2 dagar!

• Gamlamamman
    BjörkW skrev 2017-01-24 09:48:11 följande:

Igår var vi på TUL igen och barnet har snarare krympt än vuxit. Så på torsdag ska vi göra nytt TUL och om den fortsätter på samma linje blir jag igångsatt! Dom var inte helt nöjda med flödet från moderkakan även fast det inte var något akut fel. Blev i total chock och är inte mentalt alls där i tanken att jag ska föda barn om 2 dagar!

Förstår dig, men det blir nog bra. Tack o lov för den svenska sjukvården. Hur liten är hen? När är din egentliga bf?
  • BjörkW
    Gamlamamman skrev 2017-01-24 11:18:28 följande:
    Förstår dig, men det blir nog bra. Tack o lov för den svenska sjukvården. Hur liten är hen? När är din egentliga bf?
    Ja fy vad tacksam jag är för att bo just här! Känns väldigt "bekvämt" att dom tar hand om oss så väl och jag litar helt på deras omdöme i vården :)
    11 februari så jag är i v 38 så det blir inte så mycket förtidigt. 15% för två veckor sen och igår 30% för liten.
  • Cecilia13

Hur mår alla? Det är ju inte lång tid kvar nu innan vi har våra små!

Jobbar ni fortfarande eller är de flesta hemma och vilar upp sig?

• Applerose
    Cecilia13 skrev 2017-01-24 13:52:01 följande:

Jag mår bra :) har dock tillfällen då det känns av i bäckenet, svårt att sova och känner mig tyngre hehe.
    Jobbar två veckor till, har bf 22/2, mör i huvudet så det känns verkligen att det är tyngre att jobba.
    Hur mår du? :)
  • Gamlamamman
    BjörkW skrev 2017-01-24 13:32:19 följande:

Ja fy vad tacksam jag är för att bo just här! Känns väldigt "bekvämt" att dom tar hand om oss så väl och jag litar helt på deras omdöme i vården :)

11 februari så jag är i v 38 så det blir inte så mycket förtidigt. 15% för två veckor sen och igår 30% för liten.

Det blir ju alldeles lagom tidigt tycker jag!

Och det blir nog en alldeles superfin bebis också. :)
  • Gamlamamman
    Cecilia13 skrev 2017-01-24 13:52:01 följande:

Mår bra, men tröttare både fysiskt och psykiskt. Funderar allvarligt ibland på min mentala hälsa. Haha.

Även mer sliten och får sona min kropp vid för mkt aktiviteter.

Jobbar fortfarande 100% och gör nog det även nästa vecka. Jobbar ev hemifrån sista tiden sen. Bf 18/2.
  • Krickalicka

Jag har slutat jobba och hoppas att bebis bestämmer sig för att komma lite tidigt iaf. Har gått längre nu än med storasyster så börjar vara mentalt inställd på att det ska sätta igång snart. Bf 12/2. Har haft förvärkar de senaste söndagarna men annars bara massa sammandragningar. Sjuuuukt kissnödig hela tiden när det trycks på neråt.

• Cecilia13
    Applerose skrev 2017-01-24 15:36:50 följande:

Jag mår bra :) har dock tillfällen då det känns av i bäckenet, svårt att sova och känner mig tyngre hehe.

Jobbar två veckor till, har bf 22/2, mör i huvudet så det känns verkligen att det är tyngre att jobba.

Hur mår du? :)

Då har vi bf samma dag :) Men dottern kom 17 dagar före beräknat och det skulle inte förvåna mig om det blir före bf den här gången också... Jag jobbar bara två dagar till, ska bli skönt att få ta det lugnt! Har en del jobbiga sammandragningar, lite foglossning, kramp i benen ibland och så mår jag illa när jag ätit. Nu börjar bebis bli så stor att det kan kännas ganska obehagligt ibland, typ så man tror att det verkligen ska sticka ut en fot ;)
Svar på tråden BF Februari 2017