BF Februari 2017
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Jag har inte ledsnat än utan just nu älskar jag att vara gravid! :D Det var värre på mitten när man mest såg tjock ut, haha ;) Men visst är det galet att det snart är dags! Så himla härligt! Jag har tagit ut semester fram till bf och ska bara vila och njuta (och förbereda bebis ankomst och städa förrådet). Om jag hade kunnat flexa lite på arbetstiderna och jobba hemifrån ibland så hade jag kunnat jobba längre helt klart (jag jobbade 100% hela tiden), men vis av erfarenhet från förra graviditeten så är det ju ett heltidsarbete dygnet runt som börjar när bebis väl har kommit så jag tänker vila med gott samvete :) Jobbar du heltid fortfarande så är det kanske en idé att gå ner lite i arbetstid? Kompromissa lite med sambon ;)
Jag jobbar med kor så vist klassas det som tungt, men jag skippar dom tunga säckarna och använder säckkärra istället för att bära. Magen är så liten så når fortfarande ner till marken ;) Bm sa att jag kanske skulle tänka på att varva ner lite. Så jag har gått ner lite i arbetstid men tycker det är så svårt att bara ta det lugnt! Har inte tagit ut semester på 5 år för min rastlöshets skull. Haha.22 dagar kvar till BF och jag mjölkar fortfarande kor dagligen, hade jag aldrig trott för några månader sen :D
Jag jobbar med kor så vist klassas det som tungt, men jag skippar dom tunga säckarna och använder säckkärra istället för att bära. Magen är så liten så når fortfarande ner till marken ;) Bm sa att jag kanske skulle tänka på att varva ner lite. Så jag har gått ner lite i arbetstid men tycker det är så svårt att bara ta det lugnt! Har inte tagit ut semester på 5 år för min rastlöshets skull. Haha.22 dagar kvar till BF och jag mjölkar fortfarande kor dagligen, hade jag aldrig trott för några månader sen :D
Härligt att det funkar så bra
Jag har just överlevt min första dag som mammaledig (denna gång alltså) och den var fullpackade med "att göra" från morgon till kväll. Jag är dålig på att vila...
I tisdags va vi på TUL, killen beräknades väga 4.5kg då. Upptäckte även vid UL:et att han ligger på tvären, vilket jag misstänkt ett tag. Så på måndag, 23/, så ska vi in på vändningsförsök och lyckas det blir jag igångsatt på en gång, lyckas det inte blir det kejsarsnitt, samma dag. Något nervös men ska bli skönt och få det klart! Med tanke på att han redan är så stor. Senaste förlossningen kom det ut en kille på stadiga 5350g, och jag hade de väldigt jobbigt då. Så de va skönt att läkaren valde att hjälpa till och ta ut denna kille tidigare, 2 veckor tidigare blir det.
Just det! Du har ju obligatorisk mammaledighet nu. Tänker att det nog är ganska skönt ändå att det är bestämt så o lika för alla. Jag har bf 18/2 o vet ff inte hur länge jag ska jobba. Blir nog länge till om ingen stoppar mig. Haha.
Oj! Hade de misstänkt att bebisen var så stor eller var det för att du fick en så stor bebis sist som de gjorde TUL? Men vilken himla tur att ni gjorde det så det upptäcktes att han ligger på tvären. Hur kände du det?
Tänk så spännande! I början av nästa vecka har ni bebis! Wow! :)
I tisdags va vi på TUL, killen beräknades väga 4.5kg då. Upptäckte även vid UL:et att han ligger på tvären, vilket jag misstänkt ett tag. Så på måndag, 23/, så ska vi in på vändningsförsök och lyckas det blir jag igångsatt på en gång, lyckas det inte blir det kejsarsnitt, samma dag. Något nervös men ska bli skönt och få det klart! Med tanke på att han redan är så stor. Senaste förlossningen kom det ut en kille på stadiga 5350g, och jag hade de väldigt jobbigt då. Så de va skönt att läkaren valde att hjälpa till och ta ut denna kille tidigare, 2 veckor tidigare blir det.
Nu har jag äntligen jobbat sista dagen, dryg vecka kvar till snitt och kroppen var sååå redo för att vila kan jag säga. Sista besöket hos bm har varit, och om bebis kommer nu räknas den som fullgången och inte prematur. Har haft viktiga åtaganden in i det sista så det känns så skönt att ha det klart. Nu kan bebis få komma när hon vill.
Ja visst är det en välbehövlig vila så här på slutet, jag ångrar inte att jag tog några veckor semester :) Så spännande att bebis är ute snart! Vilket datum var det beräknat till? :)
Nu har jag äntligen jobbat sista dagen, dryg vecka kvar till snitt och kroppen var sååå redo för att vila kan jag säga. Sista besöket hos bm har varit, och om bebis kommer nu räknas den som fullgången och inte prematur. Har haft viktiga åtaganden in i det sista så det känns så skönt att ha det klart. Nu kan bebis få komma när hon vill.