• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • stor grön drake

Jag samlar vätska pm jag tar det lugnt. Om du inte redan använder stödstumpor är det dags att börja, det hjälper massor! Jag fuskar än så länge när jag inte är på jobb, men det är för att jag nöter ut hälarna på dem och jag orkar inte köpa fler par nu (har nött ut 7 par hittills denna graviditet) så jag kör barfota/vanliga strumpor när jag är hemma/ledig. Börjar samla lite i händerna, karpaltunlarna har börjat ge sig till känna igen, så det blir oktober på till natten nu.

Jag har svårt att fatta hur tiden runnit iväg! Då i oktober undrade jag hur det skulle kännas i början av december när vissa skulle börja gå på ledigt, och nu har jag själv bara 1,5 vecka kvar på jobb och känner mig helt oförberedd. Minns med sonen hur jag räknade ner veckorna (hade 8 veckor att jobba när jag kom från semestern) och att det var oändligt... och nu bara svisch liksom...

• Goochigoo

Någon annan som mår illa? Min man har googlat (hehe) och tror att det är dags hela tiden, just eftersom att jag mår illa. Kroppen har börjat ställa in sig på konstig sömnrytm, somnar inte förrän sent (00-01.00) trots att jag går upp vid 05.30 och är inte speciellt trött på dagen i alla fall. Halsbränna och som sagt ett konstant illamående. Sista jobbdagen blir 7 februari, är beräknad till den 16! Hela familjen tror dock att bebben kommer tidigare, så vi får väl se!

Mycket spänd på vem det är som är där inne och förlossning - hoppas att det inte går för fort!

• Harmonica
    stor grön drake skrev 2017-01-08 19:32:16 följande:

Jag har börjat bli rädd för "vem" eller "vad" som ska komma ut ur detta. Typisk noja över "jag vet vad jag har men inte vad jag får" men tankarna snurrar. Jag var ju inte såhär orolig inför sonens födelse, jag visste inte bättre då oroade jag mig "bara" för att spricka mycket och för annat rent fysiskt. Nu finns såklart en liten oro över sånt med, men mycket mer över vad som händer sen. När vi kommer hem. Sambon kommer vara hemma minst en vecka direkt, sedan en vecka till första månaden (det måste pusslas lite på jobbet då vi riskerar att krocka med sportlovet) och med sonen var jag ju själv, för pappan var inhoppare på färja och låg ute på sjön.

Så känner jag också. Detta är mitt första och jag är livrädd för att mitt liv inte kommer bli detsamma på ett dåligt sätt, att jag kommer att förändras, att relationen till min man kommer bli sämre, att föräldraskapet kommer vara mer jobbigt än positivt, att jag inte kommer älska mitt barn som jag borde osv.
  • Fia 28
    Goochigoo skrev 2017-01-09 11:24:20 följande:

Någon annan som mår illa? Min man har googlat (hehe) och tror att det är dags hela tiden, just eftersom att jag mår illa. Kroppen har börjat ställa in sig på konstig sömnrytm, somnar inte förrän sent (00-01.00) trots att jag går upp vid 05.30 och är inte speciellt trött på dagen i alla fall. Halsbränna och som sagt ett konstant illamående. Sista jobbdagen blir 7 februari, är beräknad till den 16! Hela familjen tror dock att bebben kommer tidigare, så vi får väl se!

Mycket spänd på vem det är som är där inne och förlossning - hoppas att det inte går för fort!

Konstig sömnrytm har jag också fått och dålig matlust. Tabletter mot halsbränna rekommenderar jag varmt, det blev så mycket lättare när jag började med dem.

Börjar bli trött på att va gravid nu.
  • Gamlamamman

Ja sömnen... somnade vid 01 inatt o vaknade 04.30 ca o kunde inte somna om... Hoppas på att kunna sova hrla natten inatt men det är lite halvjobbigt när man vaknar varje gång man ska vända sig o gå på toa osv. :)
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Jag lämnar inte hemmet utan nycklar, mobil och Novalucol, haha ;) Det trycker som tusan uppåt nu men det vänder ju snart så det är bara att hålla ut lite till. De flesta jag känner tycker att magen börjar sjunka men jag har svårt att se det själv, men även folk som inte känner mig speciellt väl säger att jag börjar se färdigbakad ut. Får se när det vlir dags, jag tycker det är så spännande!

För min del gör det inget om det går rätt så fort, men jag hoppas bara det startar tydligt så vi hinner tillkalla barnvakten osv och ändå åka in i rätt så god tid så jag hinner få bedövning hehe ;)

• stor grön drake
    Harmonica skrev 2017-01-09 11:39:52 följande:

Så känner jag också. Detta är mitt första och jag är livrädd för att mitt liv inte kommer bli detsamma på ett dåligt sätt, att jag kommer att förändras, att relationen till min man kommer bli sämre, att föräldraskapet kommer vara mer jobbigt än positivt, att jag inte kommer älska mitt barn som jag borde osv.

Det är ju så. Jag var livrädd att få en knubbig bebis när jag väntade sonen, för jag var rädd att jag inte skulle älska honom. Orsaken var att alla bebisar jag varit nära med varit smalisar. Blev så otroligt lättat, samtidigt som jag skämdes för det, när sonen föddes spinkig som en fågelunge.
  • Svansjön

Drömde att jag började blöda och att slemproppen gick i natt.
    Nu börjar man verkligen längta till förlossningen drar igång och man får träffa bebis. Bf om 29 dar!!! Sonen kom bf-6 så jag hoppas att denna lilla groda vill komma tidigare likaså.
    Är så less på detta tillstånd med förvärkar, sammandragningar, foglossning, extremt illamående, trötthet och dåliga humör.

Har ni några känningar om att det är på gång snart?

• Ettanvändarnamningenannanhar

Inga känningar direkt, men nu börjar jag ändå inbilla mig att det är dags snart eftersom "folk" tycker jag ser "färdiggången" ut (hur man nu ser ut då, haha ) Har en del sammandragningar och molvärk (förvärkar?) men inte regelbundet alls... Däremot drömde jag också om slemproppen häromnatten

Svansjön skrev 2017-01-11 08:40:12 följande:

Nu börjar man verkligen längta till förlossningen drar igång och man får träffa bebis. Bf om 29 dar!!! Sonen kom bf-6 så jag hoppas att denna lilla groda vill komma tidigare likaså.

Är så less på detta tillstånd med förvärkar, sammandragningar, foglossning, extremt illamående, trötthet och dåliga humör.

• Fia 28
    Svansjön skrev 2017-01-11 08:40:12 följande:

Inga känningar här. Det är väl ändå bara bra för bebisen väger bara 2,4kg ännu så han får gott växa lite till innan han kommer ut.

Det tänkte dock starta för 2 veckor sen iom att jag fick magsjuka, men fick en spruta så det lugnade ner sej.
Svar på tråden BF Februari 2017