Anonym (mor) skrev 2016-05-28 05:42:29 följande:
"Ämnesomsättningssjukdomar"? Om du har låg ämnesomsättning så kan du få fart på den genom att motionera. Fungerar i 100 fall av 100. Har man problem med sköldkörteln så finns medicin. Har man ngn ovanlig hormonell störning så ska man tala med sin läkare och det finns säkert hjälp att få. Jag är inte elak och intolerant utan realistisk och rakt på sak. VAD vinner en fet människa på att bli ömkad och "tyckt synd om"?
Nej faktiskt inte hjälper inte i 100 fall av 100 hade varit toppen om det var så enkelt.... Jag går hos läkare och "får hjälp" för min hormonella störning men ja dessvärre går jag inte ner. Trots dieter och träning och gud vet vad som prövats tillsammans med mediciner. Men behöver inte bli ömkad och tyckt synd om... Men vanligt hyfs och respekt när man inte känner till den andre personens historia är väl det minsta man kan kräva. Så nej du är inte realistisk och rakt på sak du är intolerant, ignorant och elak.
Kan tycka synd om dig lite grann för måste vara fruktansvärt jobbigt att vara en sån intolerant och elak människa. Inte bra för själen.
Och till TS... Våga leva livet!! Du blir inte smalare av att sitta hemma i heltäckande kläder!! Gå ut, bada, njut av livet!! Bara på en sån sak kan du börja komma i form! Så skit i vad bittra människor tycker och tänker. Du är bättre än dem! Det är lättare att gå ner i vikt än att bli av med ingrodd idioti och elakhet. Så du har redan vunnit över dem!