• Anonym (Stina0)

Bada som tjock

Hej jag är en ung kvinna på snart 20 som ska resa snart och då kommer jag sola och bada
    Jag har väldigt mycket celluliter och fett på kroppen som jag inte hinner göra nått åt innan jag åker så jag undrar om ni tycker att jag bara ska bada och strunta i vad folk kanske tycker eller om jag ska försöka dölja dom delar av min kropp jag inte vill att folk ska titta på för att de är så stora och har celluliter? Hur kan jag isåfall dölja? Kan inte bada med sarong

• Svar på tråden Bada som tjock
  • Anonym (mor)
    Ordinär Man skrev 2016-05-27 18:59:45 följande:
    Självklart ska även feta få bada utan elaka kommentarer. Problem uppstår däremot när detta ohälsosamma tillstånd normaliseras. Att det skulle vara fel att påpeka att det hälsosamma idealet är att vara smal. Och att om man gör det så skulle man påstå att feta skulle vara mindre värda.

Jag minns för övrigt tre feta elever i mina parallellklasser på högstadiet. Fler var de inte, för då var inte övervikt normalt. De är alla tre döda nu efter några tiotals år.
    Jag var ung på 70-talet och då var de flesta av oss unga pinnsmala och fettona på skolan (stor skola) kunde man räkna på ena handens fingrar. Smalt var självklart och helt naturligt.  Idag är det annat! Sannerligen, OCH så vill fettona tuta i oss att det är dom som är "Beautiful and sexy" (hahahahah typ) och liksom ska fladdra med fläsket i ansiktet på en ständigt..................
  • Anonym (ämnesomsättning)
    Anonym (mor) skrev 2016-05-28 05:06:04 följande:
    Så du har blivit tjock av..........vad?

Ja du jag har blivit tjock av ämnesomsättningssjukdomar.

Vad har du blivit elak och intolerant av??  

• Anonym (mor)
    Anonym (ämnesomsättning) skrev 2016-05-28 05:35:08 följande:

Ja du jag har blivit tjock av ämnesomsättningssjukdomar.

Vad har du blivit elak och intolerant av??  

"Ämnesomsättningssjukdomar"? Om du har låg ämnesomsättning så kan du få fart på den genom att motionera. Fungerar i 100 fall av 100.  Har man problem med sköldkörteln så finns medicin. Har man ngn ovanlig hormonell störning så ska man tala med sin läkare och det finns säkert hjälp att få. Jag är inte elak och intolerant utan realistisk och rakt på sak. VAD vinner en fet människa på att bli ömkad och "tyckt synd om"?
  • Anonym (ämnesomsättning)
    Anonym (mor) skrev 2016-05-28 05:42:29 följande:
    "Ämnesomsättningssjukdomar"? Om du har låg ämnesomsättning så kan du få fart på den genom att motionera. Fungerar i 100 fall av 100.  Har man problem med sköldkörteln så finns medicin. Har man ngn ovanlig hormonell störning så ska man tala med sin läkare och det finns säkert hjälp att få. Jag är inte elak och intolerant utan realistisk och rakt på sak. VAD vinner en fet människa på att bli ömkad och "tyckt synd om"?

Nej faktiskt inte hjälper inte i 100 fall av 100 hade varit toppen om det var så enkelt.... Jag går hos läkare och "får hjälp" för min hormonella störning men ja dessvärre går jag inte ner. Trots dieter och träning och gud vet vad som prövats tillsammans med mediciner. Men behöver inte bli ömkad och tyckt synd om... Men vanligt hyfs och respekt när man inte känner till den andre personens historia är väl det minsta man kan kräva. Så nej du är inte realistisk och rakt på sak du är intolerant, ignorant och elak. 

Kan tycka synd om dig lite grann för måste vara fruktansvärt jobbigt att vara en sån intolerant och elak människa. Inte bra för själen. 

Och till TS... Våga leva livet!! Du blir inte smalare av att sitta hemma i heltäckande kläder!! Gå ut, bada, njut av livet!! Bara på en sån sak kan du börja komma i form! Så skit i vad bittra människor tycker och tänker. Du är bättre än dem! Det är lättare att gå ner i vikt än att bli av med ingrodd idioti och elakhet. Så du har redan vunnit över dem!  

• Anonym (mor)
    Anonym (ämnesomsättning) skrev 2016-05-28 05:50:27 följande:

Nej faktiskt inte hjälper inte i 100 fall av 100 hade varit toppen om det var så enkelt.... Jag går hos läkare och "får hjälp" för min hormonella störning men ja dessvärre går jag inte ner. Trots dieter och träning och gud vet vad som prövats tillsammans med mediciner. Men behöver inte bli ömkad och tyckt synd om... Men vanligt hyfs och respekt när man inte känner till den andre personens historia är väl det minsta man kan kräva. Så nej du är inte realistisk och rakt på sak du är intolerant, ignorant och elak. 

Kan tycka synd om dig lite grann för måste vara fruktansvärt jobbigt att vara en sån intolerant och elak människa. Inte bra för själen. 

Och till TS... Våga leva livet!! Du blir inte smalare av att sitta hemma i heltäckande kläder!! Gå ut, bada, njut av livet!! Bara på en sån sak kan du börja komma i form! Så skit i vad bittra människor tycker och tänker. Du är bättre än dem! Det är lättare att gå ner i vikt än att bli av med ingrodd idioti och elakhet. Så du har redan vunnit över dem!  

Så du menar att om du äter färre kcal/dag än du förbrukar så går du ändå inte ner i vikt? Vilken fasansfull sjukdom. Har den ngt namn? Vilken mardröm att svälla upp liksom................typ av sig själv..............! Jag är liten och smal och älskar att röra på mig i skog och mark och om jag drabbades av en sjukdom om gjorde att jag blev fet utan att äta för mkt så skulle jag bli panikslagen. Jag skulle sluta äta helt! Hur är det om du skulle slutar äta helt? Du sväller väl inte upp ändå? Jag blir rädd.
  • Furienna
    Ordinär Man skrev 2016-05-27 18:59:45 följande:
    Självklart ska även feta få bada utan elaka kommentarer. Problem uppstår däremot när detta ohälsosamma tillstånd normaliseras. Att det skulle vara fel att påpeka att det hälsosamma idealet är att vara smal. Och att om man gör det så skulle man påstå att feta skulle vara mindre värda.

Jag minns för övrigt tre feta elever i mina parallellklasser på högstadiet. Fler var de inte, för då var inte övervikt normalt. De är alla tre döda nu efter några tiotals år.
    Du är ju bara för vidrig. Tro mig på att övervikt är på inget sätt eller vis normaliserat. Om det var så normaliserat, varför är det då så svårt för mig att hitta kläder? Varför kan det bli svårt för mig ens att hitta en stol, som jag törs sitta på? Jo, för det är trångsynta idioter som du som styr världen och föraktar alla som är annorlunda.
  • elmadumle
    Anonym (mor) skrev 2016-05-28 05:06:04 följande:
    Så du har blivit tjock av..........vad?
    Ja har du hört om hormoner och pubertet? det är den enda förklaringen som hittades när mamma pratade med läkare, så en del av oss blir tjocka trots normal kost. Sedan att jag inte överansträngt mig för att bli av med det under åren är en annan sak. Är snart 50 och vet du vad? om du ser mig i korta kjolar, linne och bikini så får du väl blunda om du mår illa, det är ditt problem.
  • SoulsWillRise
    Anonym (mor) skrev 2016-05-28 06:13:34 följande:

Så du menar att om du äter färre kcal/dag än du förbrukar så går du ändå inte ner i vikt? Vilken fasansfull sjukdom. Har den ngt namn? Vilken mardröm att svälla upp liksom................typ av sig själv..............! Jag är liten och smal och älskar att röra på mig i skog och mark och om jag drabbades av en sjukdom om gjorde att jag blev fet utan att äta för mkt så skulle jag bli panikslagen. Jag skulle sluta äta helt! Hur är det om du skulle slutar äta helt? Du sväller väl inte upp ändå? Jag blir rädd.

Men så duktig du är lilla mor. Ute och traskar i skog och mark.

Du är dryg. Jag är också smal, ÄNDOCK spelar det ingen som helst roll, ALLA ska kunna visa sig i baddräkt eller bikini. Det var det tråden handlade om, inte hur man har hamnat i den situationen som är och varför. Kan inte du sluta äta först eftersom det var ditt förslag? Så kan du höra av dig efter en månad och berätta hur du mår?
  • Anonym (tjockis)

Mata inte trollet... dvs "(mor)".

Personen gömmer sig bakom anonymitet och spyr ur sig härligheter åt alla håll här. Helt gratis. Generöst och fint av en genuint trevlig och mysig kvinna i sina bästa år som älskar att vara ute i skogen och mark.

Det var ju så mycket bättre förr, vi låter henne leva på det så kan vi fetton ("mors" vackra uttryck) leva här och nu och göra det som vi vill. Hellre ett trevligt fetto än en trolleridam.

Puss på er!

• SoulsWillRise
    Anonym (tjockis) skrev 2016-05-28 12:57:45 följande:

Mata inte trollet... dvs "(mor)".

Personen gömmer sig bakom anonymitet och spyr ur sig härligheter åt alla håll här. Helt gratis. Generöst och fint av en genuint trevlig och mysig kvinna i sina bästa år som älskar att vara ute i skogen och mark.

Det var ju så mycket bättre förr, vi låter henne leva på det så kan vi fetton ("mors" vackra uttryck) leva här och nu och göra det som vi vill. Hellre ett trevligt fetto än en trolleridam.

Puss på er!

Men det är ju så fruktansvärt vidrigt och provocerande så det blir svårt att ignorera henne/honom :D men du har nog rätt, så dum i huvudet kan ingen vara ;)

Puss puss
Svar på tråden Bada som tjock