Inlägg från: Anonym (tjockis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tjockis)

Bada som tjock

Till TS vill jag säga: Kör på och bada hur mycket du vill!!

Tyvärr är jag lite i samma sits och drar mig väldigt mkt för att gå till stranden eller badhuset, till min dotters stora sorg. Min sambo avskyr att bada på sånt sätt så han går inte heller med henne på sånt, så hon är ofta den enda som inte hänger på stranden varje dag på sommarlovet bland sina vänner. Tyvärr har min övervikt sen jag var liten gjort att jag inte heller riktigt har lärt mig att simma, och det är ju svårt att säga till folk för det är ju skämmigt.

Däremot när vi var utomlands i somras var det lättare, där riskerade jag inte att möta en enda som jag känner men det var inte alls lätt. Jag höll mig på det grunda så att jag bottnade men kunde iaf hålla min dotter sällskap i vattnet, hon dyker och simmar däremot som en fisk så det var inte så att jag kunde hänga med i hennes takt eller intresse i vattnet. Det är en sorg jag bär med mig.

Anledningen till detta är mkt pga folk som bla han här i tråden som anser att vi inte ska synas lättklädda i onödan bland folk...

Nu är jag gravid och ska få barn i juni så den här sommaren kommer ju inte att bli "slimmad" och spenderas i badmiljöer heller, har en liten förhoppning om att kunna delta lite mer nästa år ifall jag har lyckats gå ner i vikt tills dess.

• Anonym (tjockis)
    Anonym (Samma) skrev 2016-05-23 21:45:56 följande:
    Åh, känner igen mig! Men i sommar ska jag trotsa alla hjärnspöken!! 

Det gick i baklås för två somrar sedan, då en bekant tittade på mig granskande och sa "vad tjock du är" med eftertryck. Den kommentaren sitter kvar, men i sommar är det inte hans röst som ska styra mig! Hoppas du vågar du med!

Tänk om folk kunde förstå hur illa dom gör andra genom såna kommentarer och åsikter som dom anser att dom behöver vädra, likväl som personen här i tråden.
    Det är så äckligt beteende. Beklagar att du fick höra det. Förstår din känsla helt och hållet efter år av mobbing och även från en av mina bröder (som alltid varit vuxen när jag vuxit upp så det går inte att skylla på att "barn är barn") som konstant påmint mig om min övervikt. 

Önskar dig en härlig sommar och hoppas att du kommer att kunna bada mycket!

• Anonym (tjockis)
    Harvester skrev 2016-05-23 22:40:51 följande:

Varför bryr du dig om vad folk tycker? Kan glädja dig med att efter man skaffar barn struntar man i det. Jag leker i vattnet i precis vilka kläder jag vill :)

Det stämmer ju verkligen inte för alla, långt ifrån. Men skönt för dig!
  • Anonym (tjockis)

Mata inte trollet... dvs "(mor)".

Personen gömmer sig bakom anonymitet och spyr ur sig härligheter åt alla håll här. Helt gratis. Generöst och fint av en genuint trevlig och mysig kvinna i sina bästa år som älskar att vara ute i skogen och mark.

Det var ju så mycket bättre förr, vi låter henne leva på det så kan vi fetton ("mors" vackra uttryck) leva här och nu och göra det som vi vill. Hellre ett trevligt fetto än en trolleridam.

Puss på er!

• Anonym (tjockis)
    SoulsWillRise skrev 2016-05-28 13:15:34 följande:

Men det är ju så fruktansvärt vidrigt och provocerande så det blir svårt att ignorera henne/honom :D men du har nog rätt, så dum i huvudet kan ingen vara ;)

Puss puss

Förstår dig, men samtidigt så är det tack och lov inte en person som jag har i min närhet eller umgås med. Hon får göra bort sig själv.
Svar på tråden Bada som tjock