• elmadumle

Bada som tjock

Jag är 157 och väger ca 85 kg, jag var "normal" upp till mellanstadiet och blev sedan tjock. Ingen i familjen är tjock, vi åt vanlig mat, hemlagad från grunden, på bestämda tider, inget godis och dricka då mer än på lördagar på den tiden, (är född -67), jag och min bror fick dela på en dricka, så det finns inget att beskylla mina föräldrar för. Jag har också genom åren fått höra att jag är fet, ja jag är hellre tjock i kroppen än tjockskallig. Ingen har någon som helst rättighet att påpekan någons kropp alls. 
    Och jag är fullständigt frisk, friskare och har bättre värden än många av mina smala vänner. Våra barn är inte heller överviktiga. 

• elmadumle
    Anonym (mor) skrev 2016-05-28 05:06:04 följande:
    Så du har blivit tjock av..........vad?
    Ja har du hört om hormoner och pubertet? det är den enda förklaringen som hittades när mamma pratade med läkare, så en del av oss blir tjocka trots normal kost. Sedan att jag inte överansträngt mig för att bli av med det under åren är en annan sak. Är snart 50 och vet du vad? om du ser mig i korta kjolar, linne och bikini så får du väl blunda om du mår illa, det är ditt problem.
Svar på tråden Bada som tjock