• Anonym (Stina0)

Bada som tjock

Hej jag är en ung kvinna på snart 20 som ska resa snart och då kommer jag sola och bada
    Jag har väldigt mycket celluliter och fett på kroppen som jag inte hinner göra nått åt innan jag åker så jag undrar om ni tycker att jag bara ska bada och strunta i vad folk kanske tycker eller om jag ska försöka dölja dom delar av min kropp jag inte vill att folk ska titta på för att de är så stora och har celluliter? Hur kan jag isåfall dölja? Kan inte bada med sarong

• Svar på tråden Bada som tjock
  • Furienna
    Anonym (ämnesomsättning) skrev 2016-06-07 07:30:47 följande:

Saken är den att du inte kan se det på dem. 

Dessutom så är det väl inte din roll här i världen att döma och bedöma folk?

Varför är du så rädd för att behandla personer med respekt? Är du rädd att du kommer vara värd mindre om du gör det? Att du inser att folk kommer se dig för den du är om du inte trycker ner andra först? 

Tycker synd om dig. Måste vara jobbigt att vara så svag som person. 

Badanka är tydligen en mycket patetisk person, som nu har trakasserat mig i två ytterligare trådar också. Han/hon får tydligen en kick av att göra så. Tragiskt...
  • Anonym (hälsosam)
    Anonym (ämnesomsättning) skrev 2016-06-07 07:25:59 följande:

Nej jag MÅSTE äta rött kött, för det innehåller mycket järn som jag bla behöver väldigt mycket av, äter mycket grönt och inte så mycket kolhyderater men nej jag får inte utesluta det . Jag måste äta balanserat. lagom mycket av allt. 

Som sagt följs av läkare och dietister så vet om att jag äter rätt. 

Ja du får i dig järn från rött kött. Men du får även cancer av det om du har otur.

Det finns andra bra järnkällor än rött kött.
  • Anonym (honey)
    Anonym (Stina0) skrev 2016-05-22 13:00:30 följande:

Hej jag är en ung kvinna på snart 20 som ska resa snart och då kommer jag sola och bada
    Jag har väldigt mycket celluliter och fett på kroppen som jag inte hinner göra nått åt innan jag åker så jag undrar om ni tycker att jag bara ska bada och strunta i vad folk kanske tycker eller om jag ska försöka dölja dom delar av min kropp jag inte vill att folk ska titta på för att de är så stora och har celluliter? Hur kan jag isåfall dölja? Kan inte bada med sarong

Vaddå? 90% av alla kvinnor har celluliter ju.
  • Anonym (badanka)
    Anonym (ämnesomsättning) skrev 2016-06-07 07:30:47 följande:

Saken är den att du inte kan se det på dem. 

Dessutom så är det väl inte din roll här i världen att dömma och bedömma folk?

Varför är du så rädd för att behandla personer med respekt? Är du rädd att du kommer vara värd mindre om du gör det? Att du inser att folk kommer se dig för den du är om du inte trycker ner andra först? 

Tycker synd om dig. Måste vara jobbigt att vara så svag som person. 

Så om 0.5% av alla överviktiga är det till följd av sjukdom ska jag behandla alla som att de är sjuka? Nej du - de allra flesta är bara lata.

Min respekt förtjänar man, den är inte gratis.
    Furienna skrev 2016-06-07 11:39:57 följande:
    Badanka är tydligen en mycket patetisk person, som nu har trakasserat mig i två ytterligare trådar också. Han/hon får tydligen en kick av att göra så. Tragiskt...
    Det är väl en smaksak. Trakassera dig gör jag dock inte.
  • Anonym (ämnesomsättning)
    Anonym (hälsosam) skrev 2016-07-04 11:08:42 följande:
    Ja du får i dig järn från rött kött. Men du får även cancer av det om du har otur.

Det finns andra bra järnkällor än rött kött.

Du kan få cancer av så mycket... bara idioter tror att en balanserad kost ökar risken för cancer mer än vad tex bo i en stad och andas avgaser hela dagen gör, eller att äta kemiska tillskott... 

Jag är mer orolig för sånt än för att jag äter kött. 

Jag tar inte till mig järn från andra källor, min kropp tar helt enkelt inte tills sig järn från grönsaker och så vidare. 

Men hej du kanske vill få numret till mina läkare och dietister och berätta att du vet bättre än läkarvården som följt mig i snart 20 år när jag började bli sjuk... 

• Anonym (Wildrat)
    Anonym (ämnesomsättning) skrev 2016-07-11 12:47:41 följande:

Du kan få cancer av så mycket... bara idioter tror att en balanserad kost ökar risken för cancer mer än vad tex bo i en stad och andas avgaser hela dagen gör, eller att äta kemiska tillskott... 

Jag tar inte till mig järn från andra källor, min kropp tar helt enkelt inte tills sig järn från grönsaker och så vidare. 

Men hej du kanske vill få numret till mina läkare och dietister och berätta att du vet bättre än läkarvården som följt mig i snart 20 år när jag började bli sjuk... 

Du får inte cancer av rött kött. Man kanske får cancer av charkprodukter men det finns inget säkert underlag för det heller. Däremot har man ökad cancerrisk om man äter och dricker mycket socker.
  • Anonym (ämnesomsättning)
    Anonym (Wildrat) skrev 2016-07-11 14:04:57 följande:
    Du får inte cancer av rött kött. Man kanske får cancer av charkprodukter men det finns inget säkert underlag för det heller. Däremot har man ökad cancerrisk om man äter och dricker mycket socker.
    Precis.... Om du läser mitt inlägg noga så ser du att jag inte är orolig för cancer i köttprodukter... däremot den som jag svarade drog upp cancerrisken när jag sa att jag bla äter kött för att få ett upptag av järn...
  • Anonym (Stina0)
    Ordinär Man skrev 2016-06-06 20:05:43 följande:
    Nej, det är klart. Alkoholberoende botas med hårdare tag, matberoende med love.
    Vissa blir feta för att de får för lite kärlek och måste då överäta eller vila mycket annars går de in i väggen. Det är ingen dålig ursäkt. Det är samhället som är förjävligt som inte hjälper ensamma människor på ett bättre sätt
  • BandAnna

Bada på och skit i folk. De kommer alltid ha åsikter oavsett hur man än ser ut så var den du är helt enkelt. Du ska inte behöva skyla dig mer bara för att du råkar vara korpulent. 

• Anonym (hälsosam)
    Anonym (ämnesomsättning) skrev 2016-07-11 12:47:41 följande:

Det är onödigt att oroa sig i onödan. Var och en får göra en kalkylerad risktagning med sitt liv. Och sedan förändra det som de kan och vill påverka. Och släppa tankarna på resten eftersom det ändå inte ger någonting.

Du får gärna äta kött för min del. Och leva och tänka precis hur du behagar.
  • Gosedjuret

Jag tycker ju att du skall sträcka på dig och göra som du vill, alltså att bada klädd som du vill. Är själv en fitnesstjej som väl ser bra ut om man gillar den typen av utseende men jag skulle verkligen inte varken störa mig på någons kroppsform eller hur de har valt att se ut i övrigt, det är inte för mig att ha åsikter om.

Däremot så måste jag erkänna att jag tyvärr kan bli pyttelite trött när jag ser en mullig person som ser ut att vilja gömma sig, det är ju inte så sympatiskt. En lika rund som däremot inte bryr sig alls om vad omvärlden tycker utan är stolt och gillar sig själv är faktiskt rätt coolt. Det är ju lätt att säga men kanske inte lika lätt att genomföra, men jag tror mkt på självacceptans.

• Furienna
    Gosedjuret skrev 2016-07-23 23:05:30 följande:

Jag tycker ju att du skall sträcka på dig och göra som du vill, alltså att bada klädd som du vill. Är själv en fitnesstjej som väl ser bra ut om man gillar den typen av utseende men jag skulle verkligen inte varken störa mig på någons kroppsform eller hur de har valt att se ut i övrigt, det är inte för mig att ha åsikter om.

Däremot så måste jag erkänna att jag tyvärr kan bli pyttelite trött när jag ser en mullig person som ser ut att vilja gömma sig, det är ju inte så sympatiskt. En lika rund som däremot inte bryr sig alls om vad omvärlden tycker utan är stolt och gillar sig själv är faktiskt rätt coolt. Det är ju lätt att säga men kanske inte lika lätt att genomföra, men jag tror mkt på självacceptans.

Men nu har inte alla ett gott självförtroende, oavsett om de är tjocka eller smala. Det måste du också kunna acceptera.
  • Anonym (njut!)

Bara läst ts och min åsikt är att du ska bada och njuta av din resa. Om någon har problem med det är det dem det är fel på inte dig :)

Är själv kvinna, väldigt smal och har inga celluliter (om nu det har någon betydelse i sammanhanget) och enda som stör mig då jag badar är otrevliga människor. Tycker inte att någon människa ska behöva gömma sin kropp :)

• Eisregen

Självklart ska du bada! Simma, snorkla, glida på vågorna och ha kul.kom ihåg solkräm bara. Brände mig själv förra veckan.

Hoppas du får en underbar semester, träffar många trevliga människor och får massa fina minnen av sommaren att ta med dig hem :)

• Author7

Jag som också är större brukar känna mig tryggare i baddräkt eller badklänning. Men om du vågar han bikini så har det också!

Självklart ska du bada!

Svar på tråden Bada som tjock