• Anonym (Stina0)

Bada som tjock

Hej jag är en ung kvinna på snart 20 som ska resa snart och då kommer jag sola och bada
    Jag har väldigt mycket celluliter och fett på kroppen som jag inte hinner göra nått åt innan jag åker så jag undrar om ni tycker att jag bara ska bada och strunta i vad folk kanske tycker eller om jag ska försöka dölja dom delar av min kropp jag inte vill att folk ska titta på för att de är så stora och har celluliter? Hur kan jag isåfall dölja? Kan inte bada med sarong

• Svar på tråden Bada som tjock
  • Anonym (mor)
    SoulsWillRise skrev 2016-05-28 17:06:04 följande:
    Det är klart det inte är bra att vara tjock, det vet ju alla. Men det spelar liksom ingen roll just nu, skadan är redan skedd och det är toppen om ts jobbar aktivt för att gå ner i vikt. Men jag tycker inte hon borde skämmas utan hon borde dra på sig bikinin och skita fullständigt i vad såna som du tycker och bara ha roligt på sin utlandsresa och SEN när hon känner själv att hon orkar, först då borde hon jobba för att gå ner i vikt, enbart för sin egen skull, inte för att nån okänd på familjeliv tycker det :p
    Men å andra sidan så kan det ju vara så att TS  ev skam får henne att ta itu med sitt problem(!?) Hon äter för mycket och rör sig för lite. As simple as that! Finns ju sajter där man kan räkna ut sitt approximativa kcal-behov/dygn och jag tror många blir chockade och förvånade över hur lite kcal man har att spela med.
  • Anonym (mor)
    Anonym (mor) skrev 2016-05-28 17:28:33 följande:
    Men å andra sidan så kan det ju vara så att TS  ev skam får henne att ta itu med sitt problem(!?) Hon äter för mycket och rör sig för lite. As simple as that! Finns ju sajter där man kan räkna ut sitt approximativa kcal-behov/dygn och jag tror många blir chockade och förvånade över hur lite kcal man har att spela med.
    *Alltså OM man inte vill gå upp i vikt.
  • Anonym (ämnesomsättning)
    Anonym (mor) skrev 2016-05-28 06:13:34 följande:
    Så du menar att om du äter färre kcal/dag än du förbrukar så går du ändå inte ner i vikt? Vilken fasansfull sjukdom. Har den ngt namn? Vilken mardröm att svälla upp liksom................typ av sig själv..............! Jag är liten och smal och älskar att röra på mig i skog och mark och om jag drabbades av en sjukdom om gjorde att jag blev fet utan att äta för mkt så skulle jag bli panikslagen. Jag skulle sluta äta helt! Hur är det om du skulle slutar äta helt? Du sväller väl inte upp ändå? Jag blir rädd.

Ja du min kropp förbränner inget i det närmsta trotts att jag tränar mycket. 

Och inte äta... om du nu är så okunnig att du inte vet att man dör om man inte äter... Näring behövs och jag måste därför äta. Men äter minimalt, äter dessutom väldigt nyttigt enligt meny ihopsatt av dietister. Men har jag tur kan jag hålla mig på den vikten jag har och inte gå upp... Satsar hårt på att gå ner något kilo om året... Lyckas ibland gå ner 1 eller ett halvt... Men då får jag verkligen kämpa omänskligt mycket. Så jag är glad om jag kan hålla mig på den vikten jag har. 

Men oroa dig inte... Ditt fett har satt sig någon annanstans. Du är tjockskallig så det förslår, ditt fett syns inte i spegeln men märks på din attityd. Och det skulle vara värre för mig än att ha min kroppshydda... Jag är älskad, har gjort modelljobb, vet om att jag är vacker, och har inget behov av att kränka andra personer vars liv och anledningar jag inte vet något om... Man måste vara en verkligt bitter och tråkig människa om man är mer rädd för att bli tjock än för att vara idiot.....

• Anonym (ämnesomsättning)
    Anonym (mor) skrev 2016-05-28 15:06:58 följande:
    Hoppla hoppla! Här tog det skruv. Menar du att alla som INTE peppar TS och säger "go girl" och "var stolt över din kropp" etc etc är troll? Jag tycker det är riktigt sorgligt att en ung kvinna på 20 år är så fet och har så mkt celluliter så hon tvekar att visa sig på en badstrand. Man kan väl inte tycka att det är ngt bra som ska uppmuntras med glada tillrop. Jag HOPPAS hon skäms rejält och börjar banta för det är det allra bästa för henne.

Jag fascineras även av att du tar för givet att TS faktiskt är så stor och med så mycket celluliter. Det kan mycket väl vara att hon är en normalviktig tonåring med ätstörning om tror att hon är större och värre än hon är... Men som sagt... tjockskallighet är svårt att banta bort... och att visa hänsyn och respekt är något som varje normal person borde kunna göra i ett sånt läge. 

Du är bitter... gissar på att ditt liv är ganska sorgligt..

• SoulsWillRise
    Anonym (mor) skrev 2016-05-28 17:28:33 följande:

Men det är ju fel sätt :/ Vart kommer skammen ifrån menar du? Här på familjeliv? Det absolut VIKTIGASTE i det här är att hon är medveten om faran med fetma, och DÄRFÖR borde gå ner i vikt. Inte pga skammen. Fuck skammen säger jag :p Kämpa mot faran istället!
  • Anonym (mor)
    Anonym (ämnesomsättning) skrev 2016-05-28 17:31:05 följande:

Ja du min kropp förbränner inget i det närmsta trotts att jag tränar mycket. 

Och inte äta... om du nu är så okunnig att du inte vet att man dör om man inte äter... Näring behövs och jag måste därför äta. Men äter minimalt, äter dessutom väldigt nyttigt enligt meny ihopsatt av dietister. Men har jag tur kan jag hålla mig på den vikten jag har och inte gå upp... Satsar hårt på att gå ner något kilo om året... Lyckas ibland gå ner 1 eller ett halvt... Men då får jag verkligen kämpa omänskligt mycket. Så jag är glad om jag kan hålla mig på den vikten jag har. 

Men oroa dig inte... Ditt fett har satt sig någon annanstans. Du är tjockskallig så det förslår, ditt fett syns inte i spegeln men märks på din attityd. Och det skulle vara värre för mig än att ha min kroppshydda... Jag är älskad, har gjort modelljobb, vet om att jag är vacker, och har inget behov av att kränka andra personer vars liv och anledningar jag inte vet något om... Man måste vara en verkligt bitter och tråkig människa om man är mer rädd för att bli tjock än för att vara idiot.....

Hoppsan här blir man kallad tjockskallig, bitter och tråkig. Vilken jä...la tur att jag är smal och skiter totalt i okvädningsord. Jag VÄGRAR tro att det finns en sjukdom som får folk som äter dietmat (konsekvent) och tränar, motionerar (konsekvent) att svälla upp som feta ballonger. Man kan faktiskt klara sig helt utan mat rätt länge om man ser till att få i sig vätska. På 70-talet var det inne med fasta och jag minns att min mamma inte åt nt på tre veckor. Hon var pigg som en lärka.
  • Anonym (M)

En snabb fråga till dig mor. Skulle du säga till en person som lider av anorexi att det bara är att äta mer så går man upp i vikt?

• Anonym (mor)
    SoulsWillRise skrev 2016-05-28 17:36:36 följande:
    Men det är ju fel sätt :/ Vart kommer skammen ifrån menar du? Här på familjeliv? Det absolut VIKTIGASTE i det här är att hon är medveten om faran med fetma, och DÄRFÖR borde gå ner i vikt. Inte pga skammen. Fuck skammen säger jag :p Kämpa mot faran istället!
    Men är inte det hårklyverier? Jag tycker att "skammen" är en bra drivkraft. Huvudsaken är att en ung kvinna hittar tillbaka till sin unga, smala naturliga kropp som finns där under fettet?
  • Anonym (CE)
    Anonym (mor) skrev 2016-05-28 17:19:36 följande:
    Jaså? Känner du TS? På vilka grunder gör du dig talesperson?
    Jag grundar mig på hennes inlägg. 
  • SoulsWillRise
    Anonym (mor) skrev 2016-05-28 17:48:38 följande:

Men är inte det hårklyverier? Jag tycker att "skammen" är en bra drivkraft. Huvudsaken är att en ung kvinna hittar tillbaka till sin unga, smala naturliga kropp som finns där under fettet?

Vet du, vi får vara överens om att vi är oense i denna fråga :) Jag tycker det är åt helvete fel att lägga skam på dom som har problem. Skulle du göra samma sak mot dina egna barn? Är det inte bättre att stötta och lägga fram farorna på ett bra sätt istället för att skambelägga? "Du är så fet så du borde skämmas". Eller, "ska vi ta och gå ut på en härlig långpromenad och sen mysa med en härlig sallad?". "Du borde verkligen gå ner i vikt för du är så fet så du borde skämmas". "Jag älskar dig och bryr mig om dig så mycket att jag är rädd att förlora dig i en hjärtinfarkt pga din vikt". "Ät mindre eller sluta äta helt ditt fetto". "Ät bra mat och regelbundet och följ gärna med ut på en skön promenad eller cykeltur".
Svar på tråden Bada som tjock