Anonym (mor) skrev 2016-05-28 06:13:34 följande:
Så du menar att om du äter färre kcal/dag än du förbrukar så går du ändå inte ner i vikt? Vilken fasansfull sjukdom. Har den ngt namn? Vilken mardröm att svälla upp liksom................typ av sig själv..............! Jag är liten och smal och älskar att röra på mig i skog och mark och om jag drabbades av en sjukdom om gjorde att jag blev fet utan att äta för mkt så skulle jag bli panikslagen. Jag skulle sluta äta helt! Hur är det om du skulle slutar äta helt? Du sväller väl inte upp ändå? Jag blir rädd.
Ja du min kropp förbränner inget i det närmsta trotts att jag tränar mycket.
Och inte äta... om du nu är så okunnig att du inte vet att man dör om man inte äter... Näring behövs och jag måste därför äta. Men äter minimalt, äter dessutom väldigt nyttigt enligt meny ihopsatt av dietister. Men har jag tur kan jag hålla mig på den vikten jag har och inte gå upp... Satsar hårt på att gå ner något kilo om året... Lyckas ibland gå ner 1 eller ett halvt... Men då får jag verkligen kämpa omänskligt mycket. Så jag är glad om jag kan hålla mig på den vikten jag har.
Men oroa dig inte... Ditt fett har satt sig någon annanstans. Du är tjockskallig så det förslår, ditt fett syns inte i spegeln men märks på din attityd. Och det skulle vara värre för mig än att ha min kroppshydda... Jag är älskad, har gjort modelljobb, vet om att jag är vacker, och har inget behov av att kränka andra personer vars liv och anledningar jag inte vet något om... Man måste vara en verkligt bitter och tråkig människa om man är mer rädd för att bli tjock än för att vara idiot.....