Misstänker adhd på min son. Hjälp!
Jag har de senaste 2 åren misstänkt att min son har adhd. Han fyller 4 år i augusti så får inte göra någon utredning förrän han fyllt 5 år. Jag har gjort internettester och läst på mycket om adhd och jag tycker han stämmer in på många punkter.
Saken är den att han har alltid varit super snäll och gullig emot sin 8 månaders lillasyster. Men nu börjar det ändras. Han gör illa henne emellanåt och skrattar. När hon ramlar och gör illa sig så skrattar han. När jag blir arg på han så skrattar han. Han tappar humöret snabbt och kan växla från glad till arg lätt och är extremt lättretlig. Han har en storasyster på 6 år också som retas och han blir verkligen jättearg och det går inte stoppa han från att slåss. Han ger sig liksom inte tills han får ge igen. Han lyssnar väldigt dåligt och har svårt att vänta på sin tur eller vänta ö.h.t. Han är väldigt energisk, kan inte leka själv utan vill för det mesta ha en vuxen med sig jämt. Ja, det är några få saker bara.
Vad tror ni? Behöver stöd och råd tills jag kan få påbörja en utredning. Vet intr var jag ska vända mig. Han är kärleksfull och go också, även om man sällan ser den sidan :p han kan dessutom inte prata bra alls. Vi väntar på tid hos logoped.