• Annamalmo90

Pergotime biverkningar (ni som ätit Pergotime)

Hej alla. Har en fråga till er som ätit Pergotime. Fick ni biverkningar medans ni åt dem eller kom de efter ni slutat med dem? För jag känner ingenting, är inne på min 3:e tablett nu. Är det något fel då, eller har jag bara tur? 

• Svar på tråden Pergotime biverkningar (ni som ätit Pergotime)
  • Pimpinellan
    Annamalmo90 skrev 2016-05-16 17:11:51 följande:
    Okej. Jag har redan en lång cykel tycker jag, runt 34-35 dagar. Tänkte om jag fick ännu längre nu när jag ätit Pergotime. Men det tror jag inte.
    Troligen kortare såvida du får äl.
  • Yarrow

för min del blev cyklen lång eftersom jag fick pergotime för att få mens med. Så efter varje kur fick jag så att säga starta om min cykel med hormoner igen. va ett jävla massa väntande och räkna dagar...

• Lilleloppa
    Annamalmo90 skrev 2016-05-15 21:11:50 följande:

Lilleloppa:

Åt du enkel kur eller du fick dubbla o sen trippel kur? Hur har det gått för dig efter Pergotime? :)

Hej!

Jag åt enkel kur alla tre gånger. Jag vet att jag har ägglossning även utan dessa tabletter men i och med att det inte har funkat på nästan tre år vid denna tid så kunde vi lika gärna testa med Pergotime. Man vet ju aldrig om man har halvdålig kvalitet på äggen och Pergotime kan kanske göra skillnad på så sätt också. Men under dessa tre månader hände inget tyvärr :/. Det var värt ett försök, för många går det ju vägen :)

Vi slutade sedan med Pergotime i februari då vi fick tid för IVF och behövde ha en period helt utan konstigheter i kroppen innan vi kunde börja. Så nu har vi precis gjort klart vårt första IVF försök och har drygt en vecka kvar innan vi kan ta ett gravtest! En evig väntan...

En Parentes, det är väldigt intressant hur jobbig denna barnaverkstads-situation är samtidigt som man ändå klarar av att gå igenom det! Förhoppningsvis behöver ingen av oss vänta mycket länge till innan vi ser ett +!

• Annamalmo90
    Lilleloppa skrev 2016-05-17 13:22:43 följande:

Hej!

Jag åt enkel kur alla tre gånger. Jag vet att jag har ägglossning även utan dessa tabletter men i och med att det inte har funkat på nästan tre år vid denna tid så kunde vi lika gärna testa med Pergotime. Man vet ju aldrig om man har halvdålig kvalitet på äggen och Pergotime kan kanske göra skillnad på så sätt också. Men under dessa tre månader hände inget tyvärr :/. Det var värt ett försök, för många går det ju vägen :)

Vi slutade sedan med Pergotime i februari då vi fick tid för IVF och behövde ha en period helt utan konstigheter i kroppen innan vi kunde börja. Så nu har vi precis gjort klart vårt första IVF försök och har drygt en vecka kvar innan vi kan ta ett gravtest! En evig väntan...

En Parentes, det är väldigt intressant hur jobbig denna barnaverkstads-situation är samtidigt som man ändå klarar av att gå igenom det! Förhoppningsvis behöver ingen av oss vänta mycket länge till innan vi ser ett +!

Okej, ja jag får ju se om det hjälpte mig. tror jag har äl idag för hade ont i magen igår och idag (förlåt) så kom det mycket äggviteliknande flytningar i morse. Så vi får se om det hjälper mig. 
    Jag hoppas och håller tummarna för att det går vägen för dig att du får ett +.
    Lycka till! :)  Skriv gärna hur det gick, om du vill såklart :) 
  • Lilleloppa
    Annamalmo90 skrev 2016-05-17 13:44:37 följande:
    Okej, ja jag får ju se om det hjälpte mig. tror jag har äl idag för hade ont i magen igår och idag (förlåt) så kom det mycket äggviteliknande flytningar i morse. Så vi får se om det hjälper mig. 
    Jag hoppas och håller tummarna för att det går vägen för dig att du får ett +.
    Lycka till! :)  Skriv gärna hur det gick, om du vill såklart :) 
    Kan tillägga att jag fick kortare cykler av pergotimen, vanligtvis har jag allt från 32-38 dagar medan med pergotime hade jag 28-30! Super skönt. plus att man kände ägglossningen mycket mer tydligt! det är säkert så att du har ägglossning inom de närmsta dagarna då! Så planera in all din lediga tid med mannen där hemma ;)
    Tack! Jag håller dig uppdaterad! Hoppas ni träffar ägglossningen och att det blir något av det! :D Jag håller tummarna!
  • Annamalmo90
    Lilleloppa skrev 2016-05-17 13:50:15 följande:
    Kan tillägga att jag fick kortare cykler av pergotimen, vanligtvis har jag allt från 32-38 dagar medan med pergotime hade jag 28-30! Super skönt. plus att man kände ägglossningen mycket mer tydligt! det är säkert så att du har ägglossning inom de närmsta dagarna då! Så planera in all din lediga tid med mannen där hemma ;)
    Tack! Jag håller dig uppdaterad! Hoppas ni träffar ägglossningen och att det blir något av det! :D Jag håller tummarna!
    Vad skönt att det var på det hållet och inte att du fått en längre cykel.
    Jag läste att får man mycket äggviteliknande flytningar så har man antingen ägglossning nu eller om en dag. Men nu åker han till utlandet och tittar på fotboll imorgon. :( så vi får sexa på idag och imorgon bitti innan jag drar till jobb. Hoppas hoppas, jag håller tummarna på att kanske simmarna stannar där inne tills äl inträffar då, och att det blir något.  Tack så mycket :) :) 
  • Lilleloppa
    Annamalmo90 skrev 2016-05-17 16:47:54 följande:

Vad skönt att det var på det hållet och inte att du fått en längre cykel.

Jag läste att får man mycket äggviteliknande flytningar så har man antingen ägglossning nu eller om en dag. Men nu åker han till utlandet och tittar på fotboll imorgon. :( så vi får sexa på idag och imorgon bitti innan jag drar till jobb. Hoppas hoppas, jag håller tummarna på att kanske simmarna stannar där inne tills äl inträffar då, och att det blir något.  Tack så mycket :) :) 

Ja verkligen! Tur att de inte blev längre i alla fall! Det verkar väldigt olika för olika människor det där, vissa får längre o andra kortare..

Precis, det kallas billingsmetoden. Man kan titta på flytningarna och se vart man är i cykeln! Lite små äckligt men rätt intressant faktiskt! Kolla familjeplanering.se!

Gör så! O som sagt lycka till! ;) :)
  • Annamalmo90
    Lilleloppa skrev 2016-05-17 22:34:11 följande:
    Ja verkligen! Tur att de inte blev längre i alla fall! Det verkar väldigt olika för olika människor det där, vissa får längre o andra kortare..

Precis, det kallas billingsmetoden. Man kan titta på flytningarna och se vart man är i cykeln! Lite små äckligt men rätt intressant faktiskt! Kolla familjeplanering.se!

Gör så! O som sagt lycka till! ;) :)
    Ja det verkar vara olika för alla. Ingenting är äckligt tycker jag när det gäller att få/skaffa barn :) haha sån är jag. :D Jag tycker allt sånt är intressant, hihi.
    Jag ska gå in och kolla där, tack så mycket än en gång :D
  • Lilleloppa
    Annamalmo90 skrev 2016-05-18 14:03:08 följande:

Ja det verkar vara olika för alla. Ingenting är äckligt tycker jag när det gäller att få/skaffa barn :) haha sån är jag. :D Jag tycker allt sånt är intressant, hihi.

Jag ska gå in och kolla där, tack så mycket än en gång :D

Håller helt med! Nu låter jag väldigt "uppe bland molnen" men kvinnokroppen är helt fantastisk!
  • Annamalmo90
    Lilleloppa skrev 2016-05-18 21:42:10 följande:
    Håller helt med! Nu låter jag väldigt "uppe bland molnen" men kvinnokroppen är helt fantastisk!
    Ja, helt rätt :) Helt fantastisk! :)
  • Poppy75
    Annamalmo90 skrev 2016-05-30 13:11:27 följande:

Lilleloppa:: 

Hur har det gått för dig?  :)

Hur har det gått för dig Annamalm ? Glad
  • Annamalmo90
    Poppy75 skrev 2016-09-08 09:25:56 följande:
    Tack för du frågar :) Jo det har gått jättebra. *Pergotime ägglossningen* missade vi MEN månaden därpå blev jag gravid :D superglada både jag o sambon. Har haft lite blödningar o bruna flytningar (ursäkta äcklet) :) men allting har gått bra. Trodde först att jag hade fått ett missfall men ett tickande hjärta på skärmen i vecka 7 nåt visade motsatsen. Idag är jag i vecka 16 o mår faktiskt rätt bra så det gör en också lite nervös nu (nojig som man är) men ska på rutin ultraljud om ca 3 veckor så då vet jag mer. Men jag hoppas att allt är som det ska och att bebisen lever. :)

Hur går det för dig? (har inte varit här inne på ett tag)
  • Annamalmo90
    Poppy75 skrev 2016-09-08 09:25:56 följande:
    Hej igen , kom på nu att det är ju du med tvillingarna :) (förlåt, glömde, nånting som har blivit värre sen innan min graviditet) :) hoppas allt är bra med dem? :) Mysiga små pojkar :D 
Svar på tråden Pergotime biverkningar (ni som ätit Pergotime)