• Annamalmo90

Pergotime biverkningar (ni som ätit Pergotime)

Hej alla. Har en fråga till er som ätit Pergotime. Fick ni biverkningar medans ni åt dem eller kom de efter ni slutat med dem? För jag känner ingenting, är inne på min 3:e tablett nu. Är det något fel då, eller har jag bara tur? 

• Svar på tråden Pergotime biverkningar (ni som ätit Pergotime)
  • Annamalmo90

Poppy75:

Ja jag har heller inte hört det av min gyn. Jag tar också lägsta dos. Kan nog stämma att om man får högre dos så måste man kolla så det inte blir för många ägg, men då tror jag att man får ont av det också. Men jag vet inte. Jag känner nu ingenting så jag hoppas det funkar på mig :) får se om några veckor :)

• Annamalmo90

Maräng87:

Okej. Hade du känt av din ägglossning innan du tog Pergotime?

Åh vad kul för dig att det tog sig på första kuren, hoppas för mig med :D.

Ååhh så roligt , snart dags. :D lycka till! :D :D

• elyse

Ibland kan det vara svårt att veta vad som är vad. Personligen var jag i ett rätt dåligt skick rent psykiskt när vi kom igång med Pergotime. Men yrsel och illamående var väl de främsta biverkningarna.

• Maräng87
    Annamalmo90 skrev 2016-05-11 23:47:15 följande:

Maräng87:

Okej. Hade du känt av din ägglossning innan du tog Pergotime?

Åh vad kul för dig att det tog sig på första kuren, hoppas för mig med :D.

Ååhh så roligt , snart dags. :D lycka till! :D :D

Nej inte vad jag kan komma ihåg. Men å andra sidan tog jag ju pergon för att jag själv äglossade så sällan :)
  • Annamalmo90
    elyse skrev 2016-05-12 00:55:45 följande:

Ibland kan det vara svårt att veta vad som är vad. Personligen var jag i ett rätt dåligt skick rent psykiskt när vi kom igång med Pergotime. Men yrsel och illamående var väl de främsta biverkningarna.

Ojdå :(. Jag är glad över att jag inte har haft några hemska biverkningar. Som sagt det enda jag har känt är lite stickningar, rätt trött på morgonen när jag ska upp. Inget annat.
    Hjälpte Pergotime dig? Vilken dos fick du? 
  • Annamalmo90
    Maräng87 skrev 2016-05-12 08:14:03 följande:
    Nej inte vad jag kan komma ihåg. Men å andra sidan tog jag ju pergon för att jag själv äglossade så sällan :)
    Okej, nej för jag har aldrig innan känt av ägglossningen, jag ägglossade också väldigt sällan o sist jag ägglossade så var det inte så bra tyckte gyn så därför fick jag detta utskrivit. Så det kan variera från månad till månad tydligen och det visste inte jag. Hoppas jag kan känna av det lite nu då. :) 
  • Pimpinellan
    Annamalmo90 skrev 2016-05-11 18:05:27 följande:
    Min gyn sa inget om det, men jag får ringa dem o fråga. Känner inget alls nånstans. Det enda jag kände för några dagar sen var lite stickningar. Nu i morse kunde jag knappt gå ur sängen, jag var såå trött. :(  Men det är det enda som jag har känt. Kanske inte blivit så många ägg för jag har inte haft ont, kan man tänka så? hehe är så trög på detta. haha

Okej, vad bra. Vet du när det kan tänkas bli av då? :) 
    Tack så mycket och lycka till du också ! :D :D
    Inte ens äl-test eller progesteronprov? Då vet du ju ingenting egentligen. Känna nåt p.g.a äl måste man inte, men lite koll på om och när den infaller är ju bra. Glad  Annars får ni bara sexa och hoppas!

Jag är gravid just nu, men har haft flera m.f så jag tar inte ut nåt i förväg.
  • elyse
    Annamalmo90 skrev 2016-05-12 15:03:08 följande:

Ojdå :(. Jag är glad över att jag inte har haft några hemska biverkningar. Som sagt det enda jag har känt är lite stickningar, rätt trött på morgonen när jag ska upp. Inget annat.

Hjälpte Pergotime dig? Vilken dos fick du? 

Jag tog enkel, dubbel och två trippel. Hjälpte inte, dvs blev inte gravid på det. Sedan blev jag gravid ett halvår senare, i väntan på injektioner...
  • Annamalmo90
    Pimpinellan skrev 2016-05-12 15:46:36 följande:
    Inte ens äl-test eller progesteronprov? Då vet du ju ingenting egentligen. Känna nåt p.g.a äl måste man inte, men lite koll på om och när den infaller är ju bra. Glad  Annars får ni bara sexa och hoppas!

Jag är gravid just nu, men har haft flera m.f så jag tar inte ut nåt i förväg.
    Nej, inget. Men när jag var där och skulle få utskrivit så tog jag några prover på sköldkörteln, prov på hypofysen nånting (kommer inte ihåg vad provet heter) :) hehe, o lite annat. Men sen skrev han ut det o han sa inget om att jag ska komma tillbaka för att kolla något efter tabletterna är slut. 
    Jag vill inte stressa med att testa med äl-test hemma o göra mig bara upprörd och  orolig så jag tänkte att vi får sexa varje/varannan dag. Hoppas äl infaller innan han åker o tittar på fotboll i ett helt annat land, o det är nästa vecka. :)
    Hoppas allt går vägen för dig :) 
  • Annamalmo90
    elyse skrev 2016-05-12 17:03:48 följande:
    Jag tog enkel, dubbel och två trippel. Hjälpte inte, dvs blev inte gravid på det. Sedan blev jag gravid ett halvår senare, i väntan på injektioner...
    Okej. Tog du dem varje månad eller man får vänta någon månad innan man börjar igen? 
    Så nästa steg om inte Pergo funkar är injektioner? 
Svar på tråden Pergotime biverkningar (ni som ätit Pergotime)