• Annamalmo90

Pergotime biverkningar (ni som ätit Pergotime)

Hej alla. Har en fråga till er som ätit Pergotime. Fick ni biverkningar medans ni åt dem eller kom de efter ni slutat med dem? För jag känner ingenting, är inne på min 3:e tablett nu. Är det något fel då, eller har jag bara tur? 

• Svar på tråden Pergotime biverkningar (ni som ätit Pergotime)
  • Pimpinellan
    Annamalmo90 skrev 2016-05-12 17:43:56 följande:
    Nej, inget. Men när jag var där och skulle få utskrivit så tog jag några prover på sköldkörteln, prov på hypofysen nånting (kommer inte ihåg vad provet heter) :) hehe, o lite annat. Men sen skrev han ut det o han sa inget om att jag ska komma tillbaka för att kolla något efter tabletterna är slut. 
    Jag vill inte stressa med att testa med äl-test hemma o göra mig bara upprörd och  orolig så jag tänkte att vi får sexa varje/varannan dag. Hoppas äl infaller innan han åker o tittar på fotboll i ett helt annat land, o det är nästa vecka. :)
    Hoppas allt går vägen för dig :) 
    Då kör ni på det receptet! Glad  Tack!
  • elyse
    Annamalmo90 skrev 2016-05-12 17:54:32 följande:

Okej. Tog du dem varje månad eller man får vänta någon månad innan man börjar igen? 

Så nästa steg om inte Pergo funkar är injektioner? 

Varje månad.

Här i Uppsala är det så i alla fall. Vi fick remiss och skulle få tid i augusti, men jag blev gravid i juli.
  • Annamalmo90
    Pimpinellan skrev 2016-05-12 19:51:44 följande:
    Då kör ni på det receptet! Glad  Tack!
    Haha ja. Hoppas äl är snart . De står 4-10 dagar efter sista tabletten. O sista tog jag i Onsdags. Så jag hoppas inte det är 8-9 dagar efter för då missar vi det :( . Hoppas på Mån-tis nästa vecka :) hehe. 
  • Annamalmo90
    elyse skrev 2016-05-12 22:57:07 följande:
    Varje månad.

Här i Uppsala är det så i alla fall. Vi fick remiss och skulle få tid i augusti, men jag blev gravid i juli.
    Okej. Vad roligt :)
  • Lilleloppa

Säkert olika för alla men jag åt Pergotime under 3 månader, inget positivt resultat men heller inga biverkningar! Det var ett försök i alla fall! :)

• Yarrow

Jag åt 15 kurer pergotime under 5 år. Åt även provera för att få mens. Den enda "biverkningen" var att min cykel blev onödigt lång. Upp emot 60 dagar.

Sen blev jag typ skengravid efter varje kur men det var nog för att jag hoppades så mycket. Ömma brösten, svullen o.s.v.

• Annamalmo90

Lilleloppa:

Åt du enkel kur eller du fick dubbla o sen trippel kur? Hur har det gått för dig efter Pergotime? :)

• Annamalmo90

Yarrow:

Okej. Oj då det var en lång cykel du fick. Är det vanligt att få lång cykel när man äter Pergotime?

• Pimpinellan
    Annamalmo90 skrev 2016-05-15 21:15:02 följande:
    Yarrow:
    Okej. Oj då det var en lång cykel du fick. Är det vanligt att få lång cykel när man äter Pergotime?
    Kortare oftast om man aldrig har äl. Har man äl i sig själv blir den oftast längre. Men det finns förstås alls varianter.
  • Annamalmo90
    Pimpinellan skrev 2016-05-16 15:32:20 följande:
    Kortare oftast om man aldrig har äl. Har man äl i sig själv blir den oftast längre. Men det finns förstås alls varianter.
    Okej. Jag har redan en lång cykel tycker jag, runt 34-35 dagar. Tänkte om jag fick ännu längre nu när jag ätit Pergotime. Men det tror jag inte.
Svar på tråden Pergotime biverkningar (ni som ätit Pergotime)