• Annamalmo90

Pergotime biverkningar (ni som ätit Pergotime)

Hej alla. Har en fråga till er som ätit Pergotime. Fick ni biverkningar medans ni åt dem eller kom de efter ni slutat med dem? För jag känner ingenting, är inne på min 3:e tablett nu. Är det något fel då, eller har jag bara tur? 

• Svar på tråden Pergotime biverkningar (ni som ätit Pergotime)
  • Annamalmo90
    Pimpinellan skrev 2016-05-09 15:30:15 följande:

Jag fick för tunn slemhinna vilket inte märktes förrän den jättefjösiga mensen kom.

Meddelandet gick iväg för snabbt. Tunn slemhinna - betyder det att ägget inte fäster om det blir befruktat? :( . 
  • amandajavisst
    Annamalmo90 skrev 2016-05-09 16:33:47 följande:

Okej, jag började med mina i lördags. Varför du har fått större bröst o har humörsvängningar kanske pga ägglossningen som är på väg,. Ja jag har 75D nästan 75E, beroende på modell visst. De bh:ar som finns i den storleken är så tråkiga :) hehe

Ja så kan det va, tycker bara det är en sån konstig biverkning :p

Ja men ellerhur! Jag vill ha fina bhar med spets och sådär... Men det går inte :p
  • Annamalmo90
    amandajavisst skrev 2016-05-09 17:45:28 följande:
    Ja så kan det va, tycker bara det är en sån konstig biverkning :p

Ja men ellerhur! Jag vill ha fina bhar med spets och sådär... Men det går inte :p
    Ja det förstår jag. Jag har nu börjat få nån stickning lite då o då i nedre delen av magen på sidan (svårt att förklara) , men jag ska ta sista tabletten imorgon. Vet inte riktigt vad de stickningar betyder men men. 

haha ja det vill jag också ha. :P 
  • Pimpinellan
    Annamalmo90 skrev 2016-05-09 16:41:02 följande:
    Meddelandet gick iväg för snabbt. Tunn slemhinna - betyder det att ägget inte fäster om det blir befruktat? :( . 
    Ja, precis. Det kvittade dock för jag kunde aldrig få barn med egna ägg hur som haver. Men för andra kan det spela roll, det är en inte alldeles ovanlig biverkan.
  • Annamalmo90
    Pimpinellan skrev 2016-05-10 20:03:26 följande:

Ja, precis. Det kvittade dock för jag kunde aldrig få barn med egna ägg hur som haver. Men för andra kan det spela roll, det är en inte alldeles ovanlig biverkan.

???????????? jag beklagar.

Okej, jag tar den sista tabletten nu, men jag får boka en tid till gyn o kolla mig om några dagar o se.
  • Annamalmo90

Pimpinellan:: 

Frågetecknen ska inte vara där. Ska vara :( :( :( .Förbannade Iphone, olika smileys på luren blir frågetecken. Konstigt. Än en gång, jag beklagar. :( :( 

• Pimpinellan
    Annamalmo90 skrev 2016-05-11 09:48:03 följande:
    ???????????? jag beklagar.
    Okej, jag tar den sista tabletten nu, men jag får boka en tid till gyn o kolla mig om några dagar o se.
    Du ska väl göra VUL ändå för att räkna antal äggblåsor och kolla storleken och då kan läkaren kolla slemhinnan också.

Jag blir gravid med andras ägg så mitt hopp står till det just nu. Drömmer

Lycka till!
  • Annamalmo90
    Pimpinellan skrev 2016-05-11 16:23:52 följande:
    Du ska väl göra VUL ändå för att räkna antal äggblåsor och kolla storleken och då kan läkaren kolla slemhinnan också.

Jag blir gravid med andras ägg så mitt hopp står till det just nu. Drömmer

Lycka till!
    Min gyn sa inget om det, men jag får ringa dem o fråga. Känner inget alls nånstans. Det enda jag kände för några dagar sen var lite stickningar. Nu i morse kunde jag knappt gå ur sängen, jag var såå trött. :(  Men det är det enda som jag har känt. Kanske inte blivit så många ägg för jag har inte haft ont, kan man tänka så? hehe är så trög på detta. haha

Okej, vad bra. Vet du när det kan tänkas bli av då? :) 
    Tack så mycket och lycka till du också ! :D :D
  • Poppy75

Jag fick aldrig göra något vul där de räknade äggblåsor. Min läkare sa ingenting om att man brukar göra det. Jag tog lägsta dosen, kanske spelar det roll hur hög dos man får ? Det kanske bara är om man får en högre dos som man brukar göra det. Är det någon som vet ? Om jag gjort vul kanske jag hade fått sexförbud. Nu fick vi tvillingar och det är jag glad över men fyrlingar eller femlingar hade nog inte varit lika roligt.

• Maräng87

Det enda jag kände var att ägglossningen kändes rätt rejält. Hade molvärk flera dagar innan den faktiska äl. Blev iaf gravid på första kuren, trots att det bara fanns ett moget ägg! Bf om 4 v :)

Svar på tråden Pergotime biverkningar (ni som ätit Pergotime)