• Pimpinellan

Pergotime biverkningar (ni som ätit Pergotime)

Jag fick för tunn slemhinna vilket inte märktes förrän den jättefjösiga mensen kom.

• Pimpinellan
    Annamalmo90 skrev 2016-05-09 16:41:02 följande:
    Meddelandet gick iväg för snabbt. Tunn slemhinna - betyder det att ägget inte fäster om det blir befruktat? :( . 
    Ja, precis. Det kvittade dock för jag kunde aldrig få barn med egna ägg hur som haver. Men för andra kan det spela roll, det är en inte alldeles ovanlig biverkan.
  • Pimpinellan
    Annamalmo90 skrev 2016-05-11 09:48:03 följande:
    ???????????? jag beklagar.
    Okej, jag tar den sista tabletten nu, men jag får boka en tid till gyn o kolla mig om några dagar o se.
    Du ska väl göra VUL ändå för att räkna antal äggblåsor och kolla storleken och då kan läkaren kolla slemhinnan också.

Jag blir gravid med andras ägg så mitt hopp står till det just nu. Drömmer

Lycka till!
  • Pimpinellan
    Annamalmo90 skrev 2016-05-11 18:05:27 följande:
    Min gyn sa inget om det, men jag får ringa dem o fråga. Känner inget alls nånstans. Det enda jag kände för några dagar sen var lite stickningar. Nu i morse kunde jag knappt gå ur sängen, jag var såå trött. :(  Men det är det enda som jag har känt. Kanske inte blivit så många ägg för jag har inte haft ont, kan man tänka så? hehe är så trög på detta. haha

Okej, vad bra. Vet du när det kan tänkas bli av då? :) 
    Tack så mycket och lycka till du också ! :D :D
    Inte ens äl-test eller progesteronprov? Då vet du ju ingenting egentligen. Känna nåt p.g.a äl måste man inte, men lite koll på om och när den infaller är ju bra. Glad  Annars får ni bara sexa och hoppas!

Jag är gravid just nu, men har haft flera m.f så jag tar inte ut nåt i förväg.
  • Pimpinellan
    Annamalmo90 skrev 2016-05-12 17:43:56 följande:
    Nej, inget. Men när jag var där och skulle få utskrivit så tog jag några prover på sköldkörteln, prov på hypofysen nånting (kommer inte ihåg vad provet heter) :) hehe, o lite annat. Men sen skrev han ut det o han sa inget om att jag ska komma tillbaka för att kolla något efter tabletterna är slut. 
    Jag vill inte stressa med att testa med äl-test hemma o göra mig bara upprörd och  orolig så jag tänkte att vi får sexa varje/varannan dag. Hoppas äl infaller innan han åker o tittar på fotboll i ett helt annat land, o det är nästa vecka. :)
    Hoppas allt går vägen för dig :) 
    Då kör ni på det receptet! Glad  Tack!
  • Pimpinellan
    Annamalmo90 skrev 2016-05-15 21:15:02 följande:
    Yarrow:
    Okej. Oj då det var en lång cykel du fick. Är det vanligt att få lång cykel när man äter Pergotime?
    Kortare oftast om man aldrig har äl. Har man äl i sig själv blir den oftast längre. Men det finns förstås alls varianter.
  • Pimpinellan
    Annamalmo90 skrev 2016-05-16 17:11:51 följande:
    Okej. Jag har redan en lång cykel tycker jag, runt 34-35 dagar. Tänkte om jag fick ännu längre nu när jag ätit Pergotime. Men det tror jag inte.
    Troligen kortare såvida du får äl.
Svar på tråden Pergotime biverkningar (ni som ätit Pergotime)