• Djurvän03

Jävla tonåring!

Nu är det såhär att jag är bonusmamma till min sambos dotter som är 18 år. Den här månaden har varit väldigt tufft ekonomiskt för oss, och vi har ju fortfarande kvar massa utgifter. Jag och sambon väntar vårat första barn och jag är gravid i 7 månaden. Eftersom vi har det så tufft ekonomiskt just nu och ändå behöver köpa bebisens prylar, barnvagn, spjälsäng, skötbord, kläder mm så tänkte vi ta lite från dotterns sparade pengar till det. Men då hade hon bokat en Londonresa för tre dagar!! Så hon hade inte jättemycket sparade pengar på sitt kort som vi tänkte ta till bebben. Ok att det är hennes sparade pengar att hon får göra vad hon vill med dem, men man tycker ju att bor hon hemma fortfarande så kunde hon köpt något till sitt nya syskon. Och sen frågar man sina föräldrar om det är ok att man bokar resan när man går i skolan. Inte för att jag är hennes "riktiga" mamma, men blir ändå förbannad över att hon bara bokar en resa sådär. Den här dottern har varit väldigt bortskämd som barn fram tills hon började sommarjobba när hon var 14. Så en del av de sparade pengarna är faktiskt hennes föräldrar som har sparat, och lite har hon sommarjobbat för själv. Jag tycker hon ska få inblick i vad saker faktiskt kostar innan man hux flux bokar en resa till London på tre dagar. Hon ska få följa med och kolla på vad en barnvagn kostar till exempel, men känner jag henne rätt kommer hon att sura och säga att vi ska köpa en begagnad. Det vägrar jag. Hur hade ni reagerat om eran tonåring hade bokat en resa hux flux?

• Svar på tråden Jävla tonåring!
  • EnAnonumius
    Djurvän03 skrev 2016-05-08 11:48:51 följande:
    Nu är det såhär att jag är bonusmamma till min sambos dotter som är 18 år. Den här månaden har varit väldigt tufft ekonomiskt för oss, och vi har ju fortfarande kvar massa utgifter. Jag och sambon väntar vårat första barn och jag är gravid i 7 månaden. Eftersom vi har det så tufft ekonomiskt just nu och ändå behöver köpa bebisens prylar, barnvagn, spjälsäng, skötbord, kläder mm så tänkte vi ta lite från dotterns sparade pengar till det. Men då hade hon bokat en Londonresa för tre dagar!! Så hon hade inte jättemycket sparade pengar på sitt kort som vi tänkte ta till bebben. Ok att det är hennes sparade pengar att hon får göra vad hon vill med dem, men man tycker ju att bor hon hemma fortfarande så kunde hon köpt något till sitt nya syskon. Och sen frågar man sina föräldrar om det är ok att man bokar resan när man går i skolan. Inte för att jag är hennes "riktiga" mamma, men blir ändå förbannad över att hon bara bokar en resa sådär. Den här dottern har varit väldigt bortskämd som barn fram tills hon började sommarjobba när hon var 14. Så en del av de sparade pengarna är faktiskt hennes föräldrar som har sparat, och lite har hon sommarjobbat för själv. Jag tycker hon ska få inblick i vad saker faktiskt kostar innan man hux flux bokar en resa till London på tre dagar. Hon ska få följa med och kolla på vad en barnvagn kostar till exempel, men känner jag henne rätt kommer hon att sura och säga att vi ska köpa en begagnad. Det vägrar jag. Hur hade ni reagerat om eran tonåring hade bokat en resa hux flux?
    WTF???

1) Dottern, din bonus, bad aldrig att få ett syskon
    2)  Du har ingen rätt att kräva  eller tillgå hennes pengar alls, för att ni har det dåligt ekonomiskt och bebis är på väg
    3) Dottern, din bonus, har ingen skyldighet att ge pengar till er  bara för att hon bor hemma hos er.

Dessutom är det bara osmakligt att läsa hel ditt inlägg i hur du resonerar. Dottern, din bonus, bad aldrig om att bli född och vara då "tacksam" för att hon bor hemma hos er är bara så otroligt smaklöst att läsa. Din man hennes biopappa och hennes biomamma skall försörja dottern tills hon gått ut gymnasiet. Och hon har SAMMA rättigheter till sin pappas hem som du har till det hemmet så länge som föräldrarna är lagfest försörjningsskyldig.

Du borde faktiskt skämmas att du anser att dottern, din bonus, "borde ge något till sitt nya syskon". Om ni skaffar bebis och ni har en ekonomisk kris så skyll er själva, men ta inte ut det på dottern, din bonus, hon bad inte att ni skulle pippa till er ett barn ihop.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Egon den stora
    Djurvän03 skrev 2016-05-08 15:13:33 följande:

Nu är det såhär att hennes pappa vet att hon riskerar att inte bli godkänd i några ämnen i skolan, bl.a. Svenska och engelska pga lässvårigheter. Tycker ni då man ska resa bort när man behöver vara i skolan och träna då eller?! Nä juste, inte särskilt ansvarsfullt gjort.

Nej det är direkt oansvarigt. Hon måste ha ärvt sådana egenskaper från sin far. Hur hjälper ni henne genom att stjäla hennes pengar?
  • Bertram

Men det är ju HENNES pengar, hon är dessutom vuxen.

Man kanske borde förstå vad saker och ting kostar innan man hux flux går och blir gravid?!

• EnAnonumius
    Djurvän03 skrev 2016-05-08 11:48:51 följande:
    Vänta lite.. Glömde att skriva med detta också.
    Du skriker att hon skall borde få en inblick i vad saker kostar?

Du borde nog fan lära dig den läxan det är ju DU och pappan som har en ekonomisk kris. Vad är ert sparade pengar som ni kunde skaffat innan du blev på tjocken?

Vad fan skall hon följa med och lära sig vad saker kostar med att DU shoppar upp HENNES SPARADE pengar på bebisgrejor som skall gå till DITT och PAPPANS barn, som hon har jobbat ihop själv till en hel del?

Dina resonemang är så otroloigt verklighetsfrånvända så du borde ju fan sätta dig på skolbänken och man borde fan straffa DINA föräldrar för deras dåliga uppfostran.
    Djurvän03 skrev 2016-05-08 15:13:33 följande:
    Nu är det såhär att hennes pappa vet att hon riskerar att inte bli godkänd i några ämnen i skolan, bl.a. Svenska och engelska pga lässvårigheter. Tycker ni då man ska resa bort när man behöver vara i skolan och träna då eller?! Nä juste, inte särskilt ansvarsfullt gjort.
    Ja hon har lässvårigheter. Dock så även om man måste träna så kan även en person som kämpar på med lässvårigheter också behöva ta en paus för att slappna av och ha lite kul.

Du resonerar värre än en tjurig fjortis i trotsåldern.

Nej jag säger inte att du är en fjortis, för att du resonerar och dina argument ligger på den nivån.

• EnAnonumius
    Bertram skrev 2016-05-08 17:27:54 följande:
    Men det är ju HENNES pengar, hon är dessutom vuxen.

Man kanske borde förstå vad saker och ting kostar innan man hux flux går och blir gravid?!
    Nej enligt TS så är det 18åringen som skall lära sig vad saker kostar.

Läxan skall 18åringen lära sig via att TS handlar upp 18åringens sparpengar som 18åringen har jobbat ihop via sommarjobb sen hon var 14år bara för att 18åringens biomamma och biopappa hjälpt henne med lite sparpengar. 

Så det är ju inte bara 18åringen som åker på straff i det läget, det är ju även 18åringens biomamma som blir indirekt straffad TS oansvarighet med ekonomi.
  • Fiona M

Varför försöker man ens låtsas att sånt här är på riktigt?

• Anonym (Kanske)
    Fiona M skrev 2016-05-08 18:24:45 följande:

Varför försöker man ens låtsas att sånt här är på riktigt?

Jag vet inte, men en klasskompis till mig råkade faktiskt ut för att hans mamma hade rensat hela hans konto, alla sommar och helgjobbspengar han hade. Och han hade dessutom jobbat väldigt mycket för att vara så ung. Så tyvärr förekommer det.
  • Anonym (nn)

Lugn, din tur kommer :) En vacker dag står du där och tänker vad bortskämd exets unge är ;) Kanske kan exet och hans nya fru norpa lite pengar från din dotters sparkonto då?

• Anonym (Lottis)

Känner också till ett exempel med en galen förälder.

Barnet hade fått rätt mycket pengar av sin farmor, i fonder och liknande. Sedan fyllde hon 18 och fick veta av banken att pengarna var borta. Mamman hade slösat upp rubbet.
    Jag såg inlägget hon gjorde på fb, allt svart på vitt.

Vidrigt gjort.

Svar på tråden Jävla tonåring!