• Djurvän03

Jävla tonåring!

Nu är det såhär att jag är bonusmamma till min sambos dotter som är 18 år. Den här månaden har varit väldigt tufft ekonomiskt för oss, och vi har ju fortfarande kvar massa utgifter. Jag och sambon väntar vårat första barn och jag är gravid i 7 månaden. Eftersom vi har det så tufft ekonomiskt just nu och ändå behöver köpa bebisens prylar, barnvagn, spjälsäng, skötbord, kläder mm så tänkte vi ta lite från dotterns sparade pengar till det. Men då hade hon bokat en Londonresa för tre dagar!! Så hon hade inte jättemycket sparade pengar på sitt kort som vi tänkte ta till bebben. Ok att det är hennes sparade pengar att hon får göra vad hon vill med dem, men man tycker ju att bor hon hemma fortfarande så kunde hon köpt något till sitt nya syskon. Och sen frågar man sina föräldrar om det är ok att man bokar resan när man går i skolan. Inte för att jag är hennes "riktiga" mamma, men blir ändå förbannad över att hon bara bokar en resa sådär. Den här dottern har varit väldigt bortskämd som barn fram tills hon började sommarjobba när hon var 14. Så en del av de sparade pengarna är faktiskt hennes föräldrar som har sparat, och lite har hon sommarjobbat för själv. Jag tycker hon ska få inblick i vad saker faktiskt kostar innan man hux flux bokar en resa till London på tre dagar. Hon ska få följa med och kolla på vad en barnvagn kostar till exempel, men känner jag henne rätt kommer hon att sura och säga att vi ska köpa en begagnad. Det vägrar jag. Hur hade ni reagerat om eran tonåring hade bokat en resa hux flux?

• Svar på tråden Jävla tonåring!
  • Jacqueline
    Djurvän03 skrev 2016-05-08 12:08:28 följande:
    Ja det är jag? Vi är akut behov av pengar till våra utgifter därför är jag irriterad på att hon bara HUX FLUX väljer att åka iväg när London aldrig har varit i hennes intresse!
    Det är ert ansvar som vuxna/föräldrar att se till att det ekonomiska funkar ,ge fan i tonåringens besparingar.
    Resonerar du på detta korkade vis kan du likväl gå ut och råna nån på pengar eller gå in och låna utav grannen för dem har lika lite ansvar för er ekonomi som er tonåring har.
    Skärpning för sjutton
  • Nonym
    Panduro skrev 2016-05-08 12:06:52 följande:

Bättre lycka nästa gång! Men bra försök ändå. Liite för tydligt bara.

Blivande mamman har nog svans va?
  • Aikido
    Djurvän03 skrev 2016-05-08 12:03:58 följande:
    För att vi verkligen behöver de pengarna just nu.
    Prova banken. Checkkredit, kortkredit eller blankolån.
  • somek

Ni får väl köpa begagnat eller låna av vänner. Skötbord är inte ens nödvändigt... Spjälsäng använde vi inte förrän efter 3 mån. Innan dess sov han i babynest i vår säng.

Har ni tänkt på att hon kanske inte alls vill ha ett syskon utan känner att hon vill "fly" iväg till London med kompisarna... Bara för att ni är exalterade och längtar betyder ju inte det att hon gör det.

• mliten

Om du är seriös så blir jag sjukt mörkrädd. Herregud, gå en kurs i hur man beter sig normalt.

Den enda ändan och har du sett vilket sätt!
  • Anonym (Seriöst)

Är detta seriöst? Känns inte så men om det nu är det så tycker jag ni kan vänta med tex spjälsäng. De flesta nyfödda samsover ändå då de äter så ofta och vill ha mkt närhet. Ni har ju 2 månader kvar till att spara till en vagn, även om den är ny behöver man inte ha en värstingvagn med full utrustning. Ni har inte rätt att ta hennes pengar, även om hon bor hos er. Ni kanske har något hemma ni kan sälja, ordna med en loppis. Lycka till

• Aikido
    mliten skrev 2016-05-08 12:17:59 följande:
    Om du är seriös så blir jag sjukt mörkrädd. Herregud, gå en kurs i hur man beter sig normalt.
    Provat det. Hjälpte inte mig ett smack.
  • Fighter57

Hon är myndig och gör vad hon vill med sina pengar.. Har ni inte råd så kanske ni inte skulle skaffa barn just nu? Hon ska inte försörja er eller barnet. Så sjukt.. Och sen att skriva jävla tonåring.. Haha dör ....

• Anonym (daf)

Haha detta måste ju vara en trolltråd

Svar på tråden Jävla tonåring!