• Anonym (@)

Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!

Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-10 10:09:47 följande:
    Så om din man lovar att byta golv i vardagsrummet och nöjer sig med att bryta upp den gamla parketten och lämna det så, ja då tindrar du av lycka, för du blev ju i alla fall av med det gamla fula golvet?
    Allt kan inte ske på en dag , så varför skulle jag bli sur för det . Har jag tid lägger jag nya golvet själv om han inte vill eller har tid . Inga problem med det .
  • Anonym (@)
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-10 10:17:52 följande:
    Men, flickan gick ju upp kl 09.00 och de yngre barnen ännu tidigare, så din timma måste ju ha gått för länge sedan???

Nämen, har vi en liten trollmamma här som tillskansar sig av extratid utan barnen!
    Jag gick o la mig sista gången 8 så ja lite mera än en timme sov jag nog , sorry
  • Anonym (@)
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-10 10:32:39 följande:
    Nä, du sov ju inte alls, utan lämnade barnen bara för att få sitta här och låtsas vara duktigare än alla andra (går ju rätt lätt att se vilka tider vi alla skriver våra inlägg -värt att minnas om en vill behålla sin präktighetsgloria)
    Ok va bra att du vet om jag sovit en stund eller inte . Därför jag är trött än då kanske .
  • Anonym (@)
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-10 10:32:39 följande:
    Nä, du sov ju inte alls, utan lämnade barnen bara för att få sitta här och låtsas vara duktigare än alla andra (går ju rätt lätt att se vilka tider vi alla skriver våra inlägg -värt att minnas om en vill behålla sin präktighetsgloria)
    Å vd du , jag ligger fortfarande i sängen , jag kan skriva i liggande position oxå som du ser
  • Anonym (@)
    Anonym (?) skrev 2016-04-10 10:42:27 följande:
    Fast du har ju postat meddelande här från 8 och fram till nu med jämna mellanrum. Så när sov du din timmer efter kl 8?
    Gick o la mig sista gången 8 skrev jag
  • Anonym (@)
    Anonym (?) skrev 2016-04-10 10:44:10 följande:
    Skulle de inte bli besvikna då?
    Nä dom skulle acceptera det , inte visa det i alla fall
  • Anonym (@)
    Anonym (?) skrev 2016-04-10 11:00:48 följande:
    OK, är de vana vid att saker blir inställda eller har de svårt att visa känslor?
    Vi har aldrig ställt in nått planerat men dom har lärt sig att saker kan ändra sig o det kan bli andra planer
  • Anonym (@)
    Anonym (?) skrev 2016-04-10 10:59:44 följande:
    Nej, du skrev så här:

Jag gick o la mig sista gången 8 så ja lite mera än en timme sov jag nog 

Så när sov du den där timmen?
    Klockan var nog 4 eller 5 när jag somnade en stund sista gången
  • Anonym (@)
    suziz skrev 2016-04-11 12:41:19 följande:
    Fast jag har läst det inlägget och det står absolut ingenting om att ts dotter får akutmedicin för allergi varje dag...
    Nä det står att just den helgen ska hon ha det
  • Anonym (@)
    Anonym (....) skrev 2016-04-11 12:58:13 följande:
    Om det är något hon är i behov av varje gång hon/ni är till dina föräldrar så förstår jag inte varför du utsätter henne för det? Är på gränsen till barnmisshandel..
    Varför frågar du mig ?
  • Anonym (@)
    Anonym (....) skrev 2016-04-11 13:01:20 följande:
    Det var ditt inlägg jag svarade på. Ts med två nick?
    Nä jag är inte ts , långt ifrån
  • Anonym (@)
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-11 15:29:02 följande:
    Nej, inlägg 85 är ett svar på ett förslag hon fick om att hon och maken skulle ha tagit med sig barnet till hotellet som de betalt för.

Låt mig försöka förklara det för dig:

Om barnet vistas i miljöer som inte är allergisanerade (som det hotellet då uppenbarligen inte var) behöver barnet medicinera. Om barnet däremot vistas i hemmiljö (eller annan allergisanerad plats ex.vis hos mormor&morfar som gissningsvis också sett till att deras hem inte är skadligt att vistas i för deras barnbarn) så klarar hon sig utan mediciner.
    Är nog bara du som uppfattar det inlägget så . Inte ens ett svar på vad hon är allergiskt emot har dom som frågat fått
  • Anonym (@)
    Anonym (Suck) skrev 2016-04-11 15:36:50 följande:

Börjar ärligt fundera på vem av anonym ... Och anonym @ det är störst fel på när jag läst igenom hela tråden.

TS, jag har full förståelse för att du är besviken på dina föräldrar! Oerhört omoget beteende och och väldigt tråkigt att eran ensamma helg slutade såhär.

Även för att man har barn så har man också rätt att få vara själva någon gång ibland. Det är ett måste för att kunna vårda sin relation.

Har aldrig sagt att man inte får bli besviken utan att det känns så onödigt att lägga så mycket negativ energi på det
  • Anonym (@)
    Anonym (B) skrev 2016-04-11 17:16:24 följande:
    Hur tänker du om den negativa energin du själv ger i denna tråd? Känns inte det onödigt?
    Den är inte ett dugg negativ
  • Anonym (@)
    Anonym (B) skrev 2016-04-11 19:46:26 följande:
    Jo, och de flesta tycker det i tråden också. Säger inte det dig någonting? Känns det inte pinsamt att vara sådan?
    Nä alla har vi olika syn på saker o rätt att utrycka sin syn på det
  • Anonym (@)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-13 17:04:57 följande:

Har pratat återigen med mina föräldrar utan att egentligen ha fått något riktigt svar. Se var väldigt övertrevliga (nästan fjäskiga) och det var tydligt att de hade dåligt samvete. Jag och min man förklarade lugnt utan att bli osams med dem att oavsett vilken orsaken var till deras agerande så ska de inte behöva vakta dottern mer. Tog också upp hur mycket det förstörde våra planer och då bad de om ursäkt. Vi sa att vi heller inte känner oss trygga med en barnvakt vi tidigare kunnat lita blint på men som nu inte svarar i telefon eller är tillgänglig som utlovat. Då blev de lite sura och tyckte vi förstorade upp allt men det märktes att de verkligen började tänka efter kring sitt beteende innerst inne. Så vi är inte osams på något sätt men vi har markerat att deras sätt inte var okej.

Vaddå inte litar på en barnvakt som inte svarar i telefon , när ni ringde hade väl dom inte er dotter ? Ska man vara tillgängligt dygnet runt för att vara en pålitlig barnvakt ?
  • Anonym (@)
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-13 17:55:23 följande:
    Eftersom det, enligt det som TS skrivit, var överenskommet att flickan skulle tillbaka till morföräldrarna efter simningen är det nog för normalbegåvade personer självklart att vara kontaktbar vid tidpunkten som barnet skall överlämnas.

Det betyder ju inte att TS förväntar sig att de skulle ha telefonjour 24-7.
    Men varför sluta lita på nån som inte svarar i telefon en gång ?
Svar på tråden Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!