• Anonym (@)

Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!

viseversa skrev 2016-04-10 08:23:21 följande:
    Men kan du ge dig? Vad har du för problem? Blir stum!
    Undrar bara hur det kan ändra sig
  • Anonym (@)
    Anonym (Vienna) skrev 2016-04-10 08:24:57 följande:
    Ok så DIN gör det, alla är olika och har olika rutiner, vissa är morgonmänniskor och vissa är kvällsmänniskor. Är du och dina barn ngr slags supermänniskor som är helt perfekta och det NI gör är det enda rätta? 

Kan säga att majoriteten av alla 10 + går knappast å lägger sig 20.00 på helgerna! NO WAY!
    Har jag aldrig sagt nå om heller . Var nån som sa att 11 åringar inte sover 20.00 o därför inlägget om du kollar vad jag citerade
  • Anonym (@)
    Anonym (j) skrev 2016-04-10 08:31:35 följande:
    Men det är ju inte det som är problemet, snälla människa!

Problemet är att de har blivit lovade två nätter och således gjorde planer för vad de skulle göra två kvällar och två nätter. Då blir man ju såklart besviken om planerna sedan ändras. Det kan väl ändå inte vara så konstigt? Får man inte var besviken om planer inte blir som man först trodde?

Ni som använder ert äldsta barn som barnvakt, vilket absolut inte är fel. Skulle inte ni bli besvikna om ni ska gå ut och äta och efter förrätten måste gå för att er äldsta har ändrat sig vad gäller att hjälpa er med barnvakt? Självklart åker ni hem, era barn går först men visst hade ni blivit besvikna? Eller hade du sagt att det är inget att sura för, ni fick ju äta förrätt?
    Nä skulle inte bli så besviken så jag skriver på fl o anser min barnvakt är idiot nä .
    Det är mitt / mina barn o då har jag huvudansvaret o åker hem o tar det .
    Varför lägga negativ energi på nå sånt ?
  • Anonym (@)
    Anonym (Vienna) skrev 2016-04-10 08:37:30 följande:
    Ja eftersom ts har större barn. Å du påstår att barn sover vid 20.00 oavsett ålder mer eller mindre. Att dina barn minsann sover 20.00 vardag som helg. Men om DINA barn sover vid 20 även på hegerna, så dels har det ju å göra med hur gamla barnen är, å har du nu en 10-åring så känns det ite synd om hen faktiskt som inte får vara med å mysa med er framför tv eller middag efterson hen måste sova vid 20....
    Har jag påstått att alla barn över 10 sover 20.00 ? Var ?
    Min 10 åring lägger sig frivilligt mellan 19-20 varje dag , hon är ingen kvällsmänniska o gillar att sova mycket o länge på morgonen . Tv tittar hon inte på alls utan läser heller en bok .
    Middag äter vi 18.00 så mat äter hon faktiskt med oss .
  • Anonym (@)
    Anonym (Y) skrev 2016-04-10 08:43:21 följande:
    Men att lägga negativ energi på andras problem är tydligen ok?

Du är bitter. Det är synd faktiskt. Tycker att du ska försöka ställa om och lägga kärlek och glädje omkring dig så ska du se att du kommer få kärlek och glädje tillbaks.

Bitterhet går att bota.

Puss
    Är inte ett dugg bitter , lägger inte negativ energi på detta , kärlek lägger jag på alla runt om mig o får massor tillbaka så det är inte ett problem .
    Men det känns ännu bättre nu när ts börjar glömma vad hon skrivit så man vet att hon trollat för då inser man att det inte fanns en så konstig människa som hon verkar vara i ts
  • Anonym (@)
    Anonym (j) skrev 2016-04-10 08:49:04 följande:
    Jaha, så det är där skon klämmer?

Men nu är det ju så att man på familjeliv får starta vilka trådar man vill. Du får givetvis svara i alla dessa om du vill.

TS tog också sitt föräldraansvar och hämtade sitt barn. Där är ni lika.
    Hon blev besviken, det hade inte du blivit. Där är ni olika.

Att vara empatisk handlar om att kunna sätta sig in i en annan persons känslor. Det behöver inte betyda att man håller med dem om det de känner. Jag tycker att du ska försöka träna på din empatiska förmåga.
    Skon klämmer var ?
  • Anonym (@)
    Anonym (Vienna) skrev 2016-04-10 09:01:37 följande:
    ja jag har förstått att ni aldrig lämnar hmmet och gör något annorlunda. Men i många familjer gör man det så att då kanske inte middagen blir vid 18 eller så äter man middagen hos släkt och kommer inte hem förrän efter 21 osv, men ni verkade vara så inrutade på att så här ska det vara att ni inte kan göra ngt annorlunda. Och dessutom är inte er unge representant för alla barn.
    Vi gör massa saker i vår familj utanför hemmet bad nu detta har med saken att göra
  • Anonym (@)
    Anonym (j) skrev 2016-04-10 09:05:00 följande:
    Att du inte tycker att man ska sitta på familjeliv och gnälla.
    Nä men att man ska lägga massa negativ energi på struntsaker
  • Anonym (@)
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-10 09:13:48 följande:
    Men då kanske du skulle lägga ner nu och inte sprida en massa negativ energi på "struntsaker" här.

Förresten, sover10-åringen och hens syskon 13-14 timmar/natt?

Annars borde du väl inte sitta här och tjafsa, var det inte du som ville umgås med dina barn?
    Syskonen är små o ja hon sover från ca 20 till ca 9.30 på helgerna
  • Anonym (@)
    sandlilja skrev 2016-04-10 09:32:17 följande:

Anonym (@) skrev 2016-04-09 14:58:28 följande:[/quote-nick]Vad e viktigast ? Ert barn eller er barnfria tid för andra kvällen ?

Så dum fråga. På lång sikt mår barnet bra av att föräldrarna mår bra, får en paus och kan vårda sin parrelation. I varje enskilt moment är barnet viktigare än hotell, men en hotellhelg kan vara det som får föräldrarna att orka vara riktigt bra föräldrar med glatt humör.[/quote]Själv blir jag glad av att umgås med min familj
Svar på tråden Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!