• Anonym (@)

Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!

Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 22:37:17 följande:
    Vi är erbjudna mycket avlastning som vi inte löser ut för vi vill ungås med vår dotter och vi anser inte att det är helt övermäktigt med hennes handikapp även om det är jobbigt.

Men vi kanske får skaffa avlastning en helg om året via samhället (snart kommer någon vråla om att dottern stjäl era skattepengar) om hennes morföräldrar som hittills alltid vill vara med dottern plötsligt blivit schizofrena och nu bytt personligheter.

Vi är idioter som inte är med dottern jämt
    Vi är idioter som har barnvakt
    Vi är idioter som inte skaffar avlastning
    Vi är idioter som inte räknar med brutna löften
    Vi är idioter som ens har ett handikappat barn känns det som om folk egentligen vill säga ibland
    Du tolkar allt som skrivs på ditt eget sätt .

Ingen vad jag kan se säger i nått inlägg att ni är idioter
  • Anonym (@)
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-09 22:43:31 följande:
    ...och dessutom lämnar ni inte tomten utan sitter ute i husvagnen och delar på ett paket hots! ...ja, inte HELA paketet då, för ni har ju sparat så att baaaaarnen får äta korv dagen därpå under tiden som ni gör avbön för att ni lämnade dem i tre långa timmar!

(Tänkte att du kanske behövde hjälp att frisera och försköna din berättelse lite mer eftersom vi annars kunde få för oss att du är en totalt värdelös förälder)
    Du är ju inte frisk på en fläck .

Vad yrar du om ?
  • Anonym (@)
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-09 22:51:57 följande:
    Mohahaha, och det skall komma från dig som dumpar din avkomma på deras storebror så fort du har chansen?

Känns det bra att gå iväg och veta att din son kanske får ett EP-anfall och varken du eller din man är där för att hjälpa honom? Känns det bra att utnyttja ditt eget barn för att DU har behov av vuxentid med din man?

Varför skaffade ni barn egentligen?
    Känns helt ok dom tre timmarna
  • Anonym (@)
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-09 22:54:59 följande:
    Hm, just som jag tänkte, ni är ansvarslösa egoister som inte borde skaffat barn eftersom ni inte vill vara med dem.
    Så är det o därför vill jag inte utsätta mig för det så ofta
  • Anonym (@)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 22:48:33 följande:
    Hon är inte födoämnesallergiker.

Vårt hem är handikappanpassat och utrustad med luft, hiss och andra hjälpmedel.

Ja, jag har en man som lär slita lika mycket som jag om vi nu skulle ta med dottern på hotell (vilket vi inte gjorde på grund av ovan anledning).

Korttids är hon för ung för och assistent behöver hon inte då vi som sagt fått hem och utrustning anpassad. Vi "utnyttjat" mormor och morfar 2 dagar om året och jag tvivlar på att detta skulle sluta ut dem såpass mycket att de säger upp kontakten.

Gick inte så bra med påhoppen för dig.
    2 dagar om året ? Var det inte första helgen på 6 år som ni var barnlediga ?
  • Anonym (@)
    Anonym (Vienna) skrev 2016-04-09 22:40:38 följande:
    så barn 11+ sover vid 20.00?? Men visst du....,.
    Ja min 10 åring lägger sig 20.00
  • Anonym (@)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-10 07:43:40 följande:
    Jag vet inte, när hon är 12 får hon komma på korttids enligt kommunen. Innan dess kan hon få avlastningsfamilj vid behov.

Det finns två boenden i vår kommun, ett som är inriktat på barn med neuropsykiatriska hinder, där vet jag att det går nioåringar minst. Sen ett boende för funktionshindrade (psykiska o fysiska) som ska vara från 12 år om man inte har särskilt behov av just ett boende som avlastning. Ska kolla upp det igen, det var några månader sen vi kollade alternativ sist.
    Ni hade ju redan avlastning men ni vill ju heller umgås med er dotter skrev du ju tidigare
  • Anonym (@)
    Anonym (???) skrev 2016-04-10 07:38:05 följande:
    Men du hackar på ts för att hon behöver en barnfri helg? Vad är ditt jävla problem? Du är väl bara ute efter att trycka ner och såra antar jag.
    Nä jag skriver att det är fånigt att sitta på familjeliv o sura när man redan fått en kväll/ natt o inte får en till
  • Anonym (@)
    Ego Lovers skrev 2016-04-10 00:32:42 följande:
    Och ge det äldre barnen livslånga men om syskonet dör i ett EP anfall. Nä man lämnar det ansvaret på en annan vuxen inte på äldsta barnet. Inte när man har sjuka barn
    Det kan hända absolut o ja det är värt det
  • Anonym (@)
    Anonym (???) skrev 2016-04-10 08:22:12 följande:
    Nej du sitter och är otrevlig. Klart ts är ledsen. Hon kommer aldrig ifrån. Sen visar det sig att du lämnar dina barn till äldre barn. Och du påstår att ts har problem?!!
    Ja ts har problem för att hon anser att man måste ha två dygn o för att hon inte nöjer sig med en
Svar på tråden Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!