• Anonym (@)

Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!

Vad e viktigast ? Ert barn eller er barnfria tid för andra kvällen ?

• Anonym (@)
    Anonym (?) skrev 2016-04-09 15:01:41 följande:
    Varför ska man välja?

Det var ju ingen kris, de hade barnvakt. Då är naturligtvis den barnfria kvällen viktigast just då.
    Barnen går alltid först så är det bara
  • Anonym (@)
    Panduro skrev 2016-04-09 15:28:10 följande:
    Anonym (nej) skrev 2016-04-09 14:04:18 följande:

Dina barn = ditt ansvar. Ingen ska sitta barnvakt åt era barn så sluta fråga dom vill ju uppenbarligen inte men törs inte säga nej.

Men snälla vänner, skojar ni?
    Nä jag skojar inte . Varför tjafsa för att det bara blir en barnledig kväll istället för två .
    Ibland måste man ändra sina planer helt enkelt .
  • Anonym (@)
    Anonym (?) skrev 2016-04-09 15:42:19 följande:
    Ja, om det är kris. Nu var det inte det, utan de hade skaffat barnvakt.
    Mina barn går före även om det inte är kris . Skulle aldrig ens tänka tanken att lämna bort dom två nätter heller på raken o skulle aldrig ens tjafsa om en sån här simpel sak
  • Anonym (@)
    Anonym (?) skrev 2016-04-09 16:07:00 följande:
    Fast nu handlar det inte om det. 

Utan om att de lovat TS att vara barnvakt och sedan bara vägrade. Så gör man inte. Eller du tycker det  är OK att lova en sak och sedan bara ångra sig utan anledning?
    Jag skulle inte bry mig då jag med glädje skulle umgåtts med mitt barn om det hände . Vem vill att barnet ska vara där om dom inte vill ha det ?
  • Anonym (@)
    Anonym (Förstår) skrev 2016-04-09 16:17:05 följande:
    Men herrejesus. Du måste ju vara en riktig stålmorsa i jämförelse med ts som önskade en HEL helg själv med sin man. Duktiga starka du!! HUR kan man vilja ha en vuxenhelg bara med sin man?

Ts. Förstår helt och hållet att du är besviken. Dina föräldrar har helt klart burit sig illa åt då de brutit sitt löfte till er.
    Ja du tyck vad du vill men vi har vuxentid trots 4 barn vi
  • Anonym (@)
    Anonym (Förstår) skrev 2016-04-09 17:24:43 följande:
    Ja vi har också fyra barn och de få gångerna under deras uppväxt som vi har haft barnvakt hade jag blivit mäkta besviken om barnvakten gjorde som ts föräldrar. Man gör inte så.
    Jag lägger inte negativ energi på sånt fjantigt beteende alls
  • Anonym (@)
    Anonym (j) skrev 2016-04-09 17:58:19 följande:
    Fast du måste ju förstå att det är skillnad när man har ett barn med funktionshinder. Ett barn som är 11 år utan funktionshinder skulle säkerligen kunna sova över hos vänner och då hade TS kunnat få egentid med sin man men med tanke på bl a sondmatningen så är det förmodligen inte så lätt att hitta vänner vars föräldrar känner sig bekväm med att ta hand om detta. 

Var är era barn när ni har vuxentid? 
    Våra barn sover faktiskt på nätterna tex , o vet du vad , vi har en son med svår EP som kräver tillsyn dygnet runt så jag vet vad det handlar om .
  • Anonym (@)
    Anonym (Förstår) skrev 2016-04-09 19:31:27 följande:
    :D förstår att du låter bitter om du och din man aldrig unnar er att åka iväg någonstans och ha "riktig" vuxentid ibland. Testa vet jag! Tror du skulle gilla det!
    Vi har så mycket vuxentid vi behöver , har barnvakt ibland vi oxå men då är dom hemma hos oss , oftast är det största barnet som flyttat hemifrån som kommer hem o vi kan gå ut o äta o mysa men vi har vår vuxentid på kvällar när barnen sover , räcker bra .
    Resor vill vi ha barnen med på då dom älskar att resa o vi gör det ofta .
  • Anonym (@)
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-09 21:23:40 följande:
    Varför har ni barnvakt alls? Älskar ni inte era barn? Tror du inte att era barn skulle uppskatta att få följa med ut och äta istället för att bli bortvalda av er själviska föräldrar och lämnade hemma? Dessutom har ni ert äldsta barn som barnvakt!!! Vaddå, så ni skaffade barn för att de skulle ta hand om varandra??? Sjukt oansvarigt!!

Och varför hänger ni kvar uppe när era barn somnat? Varför väljer ni att utestänga era barn från delar av era liv. Vilka oerhört egoistiska människor ni verkar vara -borde inte ha barn så ego som ni verkar!
    Absolut älskar Vi våra barn o just därför har vi endast barnvakt ca 1 gång per år av storebror o när barnen somnat o hemma innan dom vaknar .
    Vi har inte skaffat barn för att låta andra ta hand om dom utan vi tar vår vuxentid efter 20.00 då alla sover sött o då har vi flera timmar för oss själv .
Svar på tråden Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!