• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • copycat

Hörrni tjejer vilka ÄL-tester rekommenderar ni? jag har ju en dotter sen tidigare (blir två år nästa helg) som blev till på andra försöket, utan ÄL-tester. Vi hade tänkt köra på samma sätt nu för att undvika "bebisverkstad/tvångsligga" hehe, ifall det inte tar SJUKT lång tid det vill säga, då tänkte vi försöka börja "planera" liggandet. Men nu känner vi plötsligt att vi gärna vill att det händer snarast och inte om sjukt länge. Vi vill ju så gärna och när då vänner runt omkring börjar bli gravida så hade det varit så himla roligt att tajma även med deras bebisresa :) Och eftersom att jag nu, från ingenting, plötsligt har galet oregelbunden cykel - alltid haft 28 dagar men sen jag slutade i november så har ingen cykel varit den andra lik och då känns det svårt med kalendermetoder osv...såååå?om vi ska börja äl-testa, vad ska man köpa? blir det inte sjukt dyrt att pyssla med dessa äl-tester? help..

• Loncelot
    copycat skrev 2016-04-09 20:38:12 följande:

Hörrni tjejer vilka ÄL-tester rekommenderar ni? jag har ju en dotter sen tidigare (blir två år nästa helg) som blev till på andra försöket, utan ÄL-tester. Vi hade tänkt köra på samma sätt nu för att undvika "bebisverkstad/tvångsligga" hehe, ifall det inte tar SJUKT lång tid det vill säga, då tänkte vi försöka börja "planera" liggandet. Men nu känner vi plötsligt att vi gärna vill att det händer snarast och inte om sjukt länge. Vi vill ju så gärna och när då vänner runt omkring börjar bli gravida så hade det varit så himla roligt att tajma även med deras bebisresa :) Och eftersom att jag nu, från ingenting, plötsligt har galet oregelbunden cykel - alltid haft 28 dagar men sen jag slutade i november så har ingen cykel varit den andra lik och då känns det svårt med kalendermetoder osv...såååå?om vi ska börja äl-testa, vad ska man köpa? blir det inte sjukt dyrt att pyssla med dessa äl-tester? help..

Jag har Clearblues fertilitetsmonitorn lite dyrt men tycker det är värt det samtidigt så får man även 4 graviditetstest i varje paket, hur lätt o använda som helst o man behöver inte tänka mer än att kissa på stickan o föra in den i monitorn så sköter den resten, låg hög eller maxchans att bli gravid, för oss den är toppen!
  • MamatillJ

Ingen december bebis här heller...så besviken när mensen dök upp idag på bim -1.

Har haft alla symptom den gångna veckan men ändå så skett det sig. Nu jäklar kör jag (och sambon ) all in på en januari bebis istället!

• Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-04-09 20:38:12 följande:

Jag har beställt detta paket. Hur bra det är vet jag inte men i alla fall billigt och endast ca 2 dagars leveranstid.

www.billiga-tester.se/mobile_product_info.php
  • copycat
    Loncelot skrev 2016-04-09 23:27:38 följande:
    Jag har Clearblues fertilitetsmonitorn lite dyrt men tycker det är värt det samtidigt så får man även 4 graviditetstest i varje paket, hur lätt o använda som helst o man behöver inte tänka mer än att kissa på stickan o föra in den i monitorn så sköter den resten, låg hög eller maxchans att bli gravid, för oss den är toppen!
    Alright, ska läsa på!:) tack för svar:)
  • copycat
    Bäbiiiis skrev 2016-04-10 09:34:57 följande:
    Jag har beställt detta paket. Hur bra det är vet jag inte men i alla fall billigt och endast ca 2 dagars leveranstid.

www.billiga-tester.se/mobile_product_info.php
    Ja det där lät ju ekonomiskt, det gillar vi:) undrar också, när jag läst på om ÄL-tester (stickor) har jag uppfattat det som att det är väldigt viktigt vilken tid man tar? Att det bara är under ett visst tidsintervall under dagen det ger som bäst utslag, vet ni om det stämmer? Eller ska man alltid köra morgonurin? Känns ju annars som att det också kan vara ett bra sätt att slösa test, om man tar en "dålig" tid?
  • SamsonS

Andra månaden i rad jag får ett svagt plus och sen börjar blöda dagen efter. Antingen helt galet fel på mina ögon eller otur med två missfall.

Men men, efter några dagars depp hakar jag på er här och hoppas att detta är sista bim tråden jag behöver vara med i. 10e försöket på barn nr 2, bim 6/5.

• MamatillJ

Håller tummarna för dig, och mig själv såklart ;D en januaribebis står högst upp på önskelistan just nu.

SamsonS skrev 2016-04-10 14:14:12 följande:

Andra månaden i rad jag får ett svagt plus och sen börjar blöda dagen efter. Antingen helt galet fel på mina ögon eller otur med två missfall.

Men men, efter några dagars depp hakar jag på er här och hoppas att detta är sista bim tråden jag behöver vara med i. 10e försöket på barn nr 2, bim 6/5.

• sawyer
    MamatillJ skrev 2016-04-10 09:29:05 följande:

Ingen december bebis här heller...så besviken när mensen dök upp idag på bim -1.

Har haft alla symptom den gångna veckan men ändå så skett det sig. Nu jäklar kör jag (och sambon ) all in på en januari bebis istället!

Förstår precis hur det känns, man blir lika besviken varje gång.. :(

När har du BIM? Om du vill jag ska lägga till dig i listan? :)
  • sawyer
    copycat skrev 2016-04-10 13:15:17 följande:
    Ja det där lät ju ekonomiskt, det gillar vi:) undrar också, när jag läst på om ÄL-tester (stickor) har jag uppfattat det som att det är väldigt viktigt vilken tid man tar? Att det bara är under ett visst tidsintervall under dagen det ger som bäst utslag, vet ni om det stämmer? Eller ska man alltid köra morgonurin? Känns ju annars som att det också kan vara ett bra sätt att slösa test, om man tar en "dålig" tid?
    Jag har testat att ta ÄL test både morgon & eftermiddag/kväll, alltid fått starkast utslag på em/kväll :) från 14-tiden och framåt. Försöker alltid hålla mig minst 2 timmar och är sparsam med att dricka den tiden. Sen om det är så för alla vet jag inte, är kanske olika från person till person :)
Svar på tråden BIM Maj, 2016