• copycat

BIM Maj, 2016

Hej på er!
    Hoppar in jag med:) nästa ÄL bör vara runt 19-20 april och BIM 4 maj. Håller tummarna att vår lilla loppa som bli två nästa helg snart ska få bli storasyster:) aldrig pysslat med ÄL-tester men ska försöka ta tag i det nu:) detta blir andra riktiga försöket att pricka ÄL.

• copycat
    sawyer skrev 2016-04-07 22:02:52 följande:
    Har lagt till dig i listan :)
    Toppen, tack!:)
  • copycat
    Bäbiiiis skrev 2016-04-08 16:47:26 följande:

Kul att vi har folk med bim redan från 1 maj och nästan varje dag framåt. Då blir hela maj spännande. Jag håller tummarna för er alla och statistiskt sett borde det ju bli en hel del pluss :)

Och kanske är det några av er som har ägglossning redan nästa vecka. Jag kommer tyvärr vara bortrest två dagar precis innan äl men hoppas på livskraftiga simmare som kan överleva tre fyra dagar.

Ja maj blir verkligen spännande för oss alla! :) håller tummarna så hårt! Min dotter blir 2 nästa helg och jag hade lekt med tanken på att jag då skulle vara gravid (alltså att vi skulle blivit gravida nu i april) men det är bara att blicka framåt och hoppas på maj:)
  • copycat

Hörrni tjejer vilka ÄL-tester rekommenderar ni? jag har ju en dotter sen tidigare (blir två år nästa helg) som blev till på andra försöket, utan ÄL-tester. Vi hade tänkt köra på samma sätt nu för att undvika "bebisverkstad/tvångsligga" hehe, ifall det inte tar SJUKT lång tid det vill säga, då tänkte vi försöka börja "planera" liggandet. Men nu känner vi plötsligt att vi gärna vill att det händer snarast och inte om sjukt länge. Vi vill ju så gärna och när då vänner runt omkring börjar bli gravida så hade det varit så himla roligt att tajma även med deras bebisresa :) Och eftersom att jag nu, från ingenting, plötsligt har galet oregelbunden cykel - alltid haft 28 dagar men sen jag slutade i november så har ingen cykel varit den andra lik och då känns det svårt med kalendermetoder osv...såååå?om vi ska börja äl-testa, vad ska man köpa? blir det inte sjukt dyrt att pyssla med dessa äl-tester? help..

• copycat
    Loncelot skrev 2016-04-09 23:27:38 följande:
    Jag har Clearblues fertilitetsmonitorn lite dyrt men tycker det är värt det samtidigt så får man även 4 graviditetstest i varje paket, hur lätt o använda som helst o man behöver inte tänka mer än att kissa på stickan o föra in den i monitorn så sköter den resten, låg hög eller maxchans att bli gravid, för oss den är toppen!
    Alright, ska läsa på!:) tack för svar:)
  • copycat
    Bäbiiiis skrev 2016-04-10 09:34:57 följande:
    Jag har beställt detta paket. Hur bra det är vet jag inte men i alla fall billigt och endast ca 2 dagars leveranstid.

www.billiga-tester.se/mobile_product_info.php
    Ja det där lät ju ekonomiskt, det gillar vi:) undrar också, när jag läst på om ÄL-tester (stickor) har jag uppfattat det som att det är väldigt viktigt vilken tid man tar? Att det bara är under ett visst tidsintervall under dagen det ger som bäst utslag, vet ni om det stämmer? Eller ska man alltid köra morgonurin? Känns ju annars som att det också kan vara ett bra sätt att slösa test, om man tar en "dålig" tid?
  • copycat
    sawyer skrev 2016-04-10 16:18:07 följande:
    Jag har testat att ta ÄL test både morgon & eftermiddag/kväll, alltid fått starkast utslag på em/kväll :) från 14-tiden och framåt. Försöker alltid hålla mig minst 2 timmar och är sparsam med att dricka den tiden. Sen om det är så för alla vet jag inte, är kanske olika från person till person :)
    Hm okej. Varför är det så egentligen? Borde inte hormonet man letar efter, oavsett vafan det är, vara som starkast på morgonen då det är som mest koncentrerat?:) hade varit så skönt om det var så, så slipper man "testa" sig fram å slösa både test och tålamod, haha:)
  • copycat
    sawyer skrev 2016-04-10 20:14:11 följande:
    Hittade detta på graviditetskollen om deras ÄL tester iallafall, men verkar vara olika från olika tillverkare, så man får läsa i bruksanvisningen på just det testet man har :)

ATT TA?NKA PA? INNAN DU TESTAR

? Anva?nd inte morgonurin da? LH- halten ej pa?visas fo?rra?n senare pa? dagen.

? Det ba?sta urinet samlas in mellan 10 pa? fo?rmiddagen och 8 pa? kva?llen. Anva?nd urin fra?n ungefa?r samma tidpunkt varje dag.

? Reducera va?tskeintaget ungefa?r 2 timmar innan du testar, annars kan utslaget bli felaktigt.
    Åh men tack! Skönt med en liten manual i djungeln:)
  • copycat
    Verro skrev 2016-04-11 16:05:45 följande:

Hej flickor :)

Idag börjar vi jakten på äglossningen :D

Enligt min app ska den komma på onsdag nästa vecka men jag har alltid haft oregelbunden mens innan jag började med p-piller.

Spännande o se om mina beräkningar stämmer med ÄL-testerna :)

Hur gör ni för att hitta ÄL?

Har ni börjat äta folsyra?

// Veronica

Ätit folsyra sen november :)
    Försöker ha koll på ÄL via kalendermetoden, känna kroppen/titta i trosan (haha) samt ÄL-tester tänkte vi inviga denna månad :)
  • copycat

Alltså....fattar ingenting. Denna månad ska vi försöka med ÄL-tester för första gången. Har köpt Apotekets egna och eftersom mina senaste två cykler varit 26 dagar så gick jag efter det i instruktionerna. Då står det att vid en cykel på 26 dagar ska man börja testa på dag 10. Det var i lördags. Har alltså testat nu i tre dagar men teststrecket är verkligen svagt. Och har varit lika svagt alla dagar. Hur funkar det egentligen, jag tänker att strecket borde bli starkare och starkare? Eller funkar det inte så. Är ju ändå på dag 12 i cykeln nu, att jag ska ha ÄL inom 24-48h känns ju rimligt, men strecket är som sagt supersvagt. Har iofs haft skumma cykler sen vi slutade med p-medel i november. Med p-medel hade jag alltid en cykel på 29 dagar, samma dag, samma tid. När jag slutade har cyklerna varit 35, 32, 32, 31, 26 och 26. Så jag vet inte...längtar ju efter ÄL men verkar ju inte ens vara i närheten enligt testen....
    Har hållet mig från att dricka minst 2h innan jag tagit testen. Dock tagit olika tider (12.00, 15.00 och 16.30)

Svar på tråden BIM Maj, 2016