• copycat

BIM Maj, 2016

Ååh nu är det måndag! Stämmer mina två senaste cykler ska jag ha mens idag. Ni vet, kort lutealfas, ÄL+7 idag men dag 26 på cykeln vilket är den dag jag fått mens på de senaste två gångerna. Är sååå nervös! Vill inte ha skiten! Men har absolut fortsatt molvärk så det är väl det som är på g... :/ blä. Kommer knappt vilja gå på toa idag för jag orkar verkligen inte se mensen. Bläblä. Snälla mens kom ICKET! Ser att jag sa BIM 4/5, måste tänkt fel, och samtidigt trodde jag verkligen inte jag skulle ha ÄL på dag 19, så nu vet jag ingenting gällande dagar hit och dit...bara invänta mens eller att dagarna går så jag kan testa...

• copycat
    Pennie22 skrev 2016-05-02 06:41:37 följande:
    spännande!! håller tummar och tår för dig ( :
    Åh tack <3
  • copycat

Gah...varit så nervös över att mensen ska komma idag. MEN, ingen mens! Däremot molvärk och vattniga/vita flytningar. Brukar jag aldrig ha när jag väntar mens. Brukar bara vars torrt. Behöver såklart inte betyda nåt men kan ändå inte låta bli att glädjas över utebliven mens. Får se hur morgondagen blir....

• copycat
    Videungen skrev 2016-05-02 20:39:20 följande:
    Åh! Håller tummarna :) Det är så bra med alla ni som har BIM här omkring! Spänningen här skingrar mina tankar till nästa vecka då min BIM är... När har du BIM?
    Haha ja jag förstår det:)
    Ja det är det jag inte riktigt vet. Mina två senaste cykler har varit på dag 26, vilket det är idag. Men denna månad är första gången vi testade med ÄL-test och det gav inte utslag förens dag 18! Och jag tror jag hade ÄL dag 19. Vilket ju innebär superkort lutealfas om jag skulle vänta mens idag på dag 26. Antingen har jag en längre cykel denna månad och BIM plötsligt ligger på dag 30, har ingen aning. Nu bara väntar jag...eftersom jag bara är på ÄL+7 idag är det ju för tidigt att testa också. Så jobbigt läge! Haha. Bara å vänta...

Hur är det med dig då, några känningar? Vilken dag är du på?
  • copycat
    Videungen skrev 2016-05-02 22:05:35 följande:

Åh, låter jobbigt. Inte så lätt med oregelbunden mens-cykel. Själv har jag också oregelbunden, men tror att min lutealfas är på 12 dagar. Och vet jag då ungefär när min ÄL är kan jag ju räkna ut när min BIM är. 

Jag är ganska säker på att min ÄL var i går eller idag. Har sett det på mina flytningarna och en kort smärta i nedre delen av magen i går. Så då är min BIM typ den 13-14/5. Så det är för tidigt för mig att känna något. Hoppas verkligen din cykel var lång denna månaden! Håller tummarna :)

Ah jag förstår! Så spännande ändå, resan mot BIM, mycket roligare jakt än jakten på ÄL :P
  • copycat

Men sååå otroligt roligt att logga in och att flera plus har ramlat in!:)

ÄL+8 här. Väntade ju mens igår men ännu ingenting. Fortfarande mycket molvärk dock och vita/vattniga flytningar. Hoppas så...

• copycat

Grattis till alla plus! Gud så roligt detta är!:)

ÄL+9 här, sååå sugen på att testa men tänker att det kanske är för tidigt? Ser att några av er testat så tidigt och plussat men jag vet inte om jag vågar :0) skulle ju haft mens i måndags om jag går efter mina två tidigare cykler, idag är det onsdag och ännu ingen mens, bara vita/vattniga flytningar och molvärk i tre dagar......iiih när ska jag våga testa?! Borde kanske vänta till typ äl+14 för att vara säker men det är ju ååååår bort (5 dagar)

• copycat

Åh så fint! Testar du med test från billigatester.se? Ser ut som såna jag har:) är på ÄL+9 idag, undra ommanskulle våga testa imorgonbitti:0)

Bäbiiiis skrev 2016-05-04 10:40:20 följande:

Dagens gravtest på äl+10:

Det blir starkare och starkare :D

• copycat
    Nykär15 skrev 2016-05-04 12:33:00 följande:
    Har du kort lutealfas eftersom du säger att du skulle haft mens i måndags? Om du är på ÄL+9 idag så var du isf på ÄL+7 i måndags bara? De flesta har ju en lutealfas på 14 dasgar, så alltså brukar man ha BIM på ÄL+14. Aldrig hört någon som har så kort som 7 dagar! 
    Precis så är det:) kort lutealfas. Du kan läsa mer om du klickar på mina inlägg:) har ju varit så nervös att kroppen inte ska hinna fatta att den är gravid, men eftersom jag skulle haft mens i måndags men inget kommit ännu kanske den har gjort det nu...fattat alltså:) nervöst..
  • copycat
    Videungen skrev 2016-05-04 12:53:11 följande:
    iih, håller tummarna ännu! När ska du testa?
    Jag vet inte?! Har tester från billigatester.se hemma samt ett cb digital med veckoindikator. Förstår ju att jag borde vänta till iaf ÄL+12 men jag vill helst testa nu!:) med dottern plussade jag SVAGT BIM+1 så jag kanske borde låta det gå lite längre....kanske tom till ÄL+14, är ju så svåååårt..har ju isf grym molvärk och haft sen måndags, så rädd att mensen ska dyka upp.
Svar på tråden BIM Maj, 2016