• SamsonS

BIM Maj, 2016

Andra månaden i rad jag får ett svagt plus och sen börjar blöda dagen efter. Antingen helt galet fel på mina ögon eller otur med två missfall.

Men men, efter några dagars depp hakar jag på er här och hoppas att detta är sista bim tråden jag behöver vara med i. 10e försöket på barn nr 2, bim 6/5.

• SamsonS
    MamatillJ skrev 2016-04-10 15:33:10 följande:

Håller tummarna för dig, och mig själv såklart ;D en januaribebis står högst upp på önskelistan just nu.

Ja verkligen! Ja lycka till du också :)
    Fler och fler vänner blir gravida just nu och det känns som att mer än halva umgängeskretsen ska ha barn, känns såklart lite extra tungt samtidigt som jag givetvis är jätteglad för deras skull och tycker det ska bli kul med fler småttingar i "gänget".
    Vi var först ut för 5 år sen (var bara 22), så det är först nu som det är några på gång. Hade ju varit ännu roligare att bli gravid nu och kunna dela, både graviditeten och ledigheten med mina vänner :)
  • SamsonS

Vi är på 10e försöket nu. Misstänker att jag fått 2 tidiga MF då jag plussat svagt ett par dagar innan bim men börjat blöda någon dag efter bara.
    Har provat ett par omgångar med rosenrot och bisolvon, men denna gången kör jag utan och tar bara folsyran.
    Mina dagar svänger verkligen och sista tiden nu sen senaste försöket har jag mest känt mig nere. Tycker det börjar bli riktigt jobbigt nu, försöker släppa det men det ligger där och gnager hela tiden.

Ett tag efter att dottern föddes (hon fyller snart 5) fick jag känslan av att jag aldrig kommer kunna bli gravid igen, sen glömdes den känslan bort men nu är den tillbaka. Bara en magkänsla jag fick då och för stunden känns det som att den känslan var rätt.

• SamsonS

Förstår inte riktigt min kropp just nu. En vecka kvar till äl, men börjar redan få känningar? Molvärk i magen och älvärk i ryggen. Det är väl bara att köra på om det nu är äl på gång redan nu.

• SamsonS

Åh nu har jag fått veta att ännu ett par i vårt "gäng" ska ha barn. Hade varit sååå roligt om man kunde bli gravid nu så man har lite folk att umgås med när man är hemma. Enligt appen äl på fredag, så nu kör vi på äl tester och sex varannan dag :) hoppas hoppas!!

• SamsonS
    copycat skrev 2016-04-21 21:30:52 följande:
    Ja jag håller med. Tycker också att det här med "tvingat" sex är jobbigt. Som igår, det var verkligen en sån dag. Ingen av oss var speciellt sugen men vi körde ändå eftersom vi vet att ÄL är anyday now. Och det resulterade i press som gjorde att det helt enkelt inte gick och vi fick "ge upp" till slut. Det mår såklart min sambo dåligt över och nu är jag rädd att det blir en ond spiral, samtidigt som jag känner "stressen" över att missa denna månad och behöva vänta till att försöka nästa månad istället. Samtidigt vill jag ju inte visa stressen och tyvärr, "irritationen" hur taskigt det än känns att formulera sig så. Men när jag blir stressad visas det oftast i form av irritation tyvärr. Var så mycket enklare med dottern, idag två år, vi lyckades på andra försöket efter avslutade preventivmedel utan att vi ens försökte pricka äl. den dagen hon blev till hade vi sex flera gånger under samma dag. Det händer ju inte idag men småbarnsliv och tröttheten, känns onekligen som att det kommer ta längre tid denna gång. Äsch, idag är en lite låg dag med tanke på det "misslyckade" försöket igår?tror vi båda känt oss lite nedslagna idag. Blä.
    Vi har också det problemet, har dock haft det sen vi började försöka :( de sista 2 försöken har vi faktiskt testat med heminsemination och det går bättre. Känns lite udda, men vad tusan, vi har sex utan press när vi känner för det istället och "sköter" bebisverkstaden på annat sätt.
  • SamsonS
    mixXi skrev 2016-04-22 15:17:47 följande:
    Hur gör ni då? *nyfiken* Håller vi på tillräckligt länge utan att lyckas kanske det kan bli ett alternativ här också
    Han gör sig klar själv i någon typ av mugg,drar upp i en spruta som jag tar över :) sen ligger jag kvar ett bra tag med kudde under rumpan :)
  • SamsonS

Haha vet inte riktigt vad jag tror än, men alternativet för oss just nu är att göra såhär eller ingen utlösning alls så, värt att prova iaf :) fick ett tidigt missfall förra försöket så det verkar ju som att det funkar :)

Har läst runt lite, bland annat här på familjeliv där det faktiskt verkar ha funkat för en del :) Google är ibland ens bästa vän ;)

• SamsonS

Min bim kommer bli senare än jag trott. Är på cd 20 idag och fortfarande inget positivt äl test. Dock ett svagt svagt streck idag jämfört med tidigare så en stegring är väl på gång hoppas jag. Även ryggvärken jag brukar ha vid äl börjar smyga sig på :) vi har kört varannan dag i snart två veckor och det fortsätter vi väl med ett tag till då för att säkert pricka in :)

• SamsonS

Grattis till er som plussat! :)

Cd 22 idag och fortfarande inget utslag på äl testen. Känner mig stressad över att det kanske blir en månad helt utan äl. Har ju lite känningar i ryggen och svag molvärk men inget mer än så...känns på något sätt som att jag gör fel med testen eftersom jag aldrig får något utslag, men jag försöker ta dem samma tidpunkt varje dag, eller att det är dåliga tester. Fick en tydlig stegring förra månaden som höll i sig i 2 dagar men aldrig helt positivt. Använder mig av billiga tester från graviditetskollen....någon som har erfarenhet av dem?

• SamsonS
    Deni81 skrev 2016-04-27 12:43:32 följande:
    Jag fick aldrig fullt utslag med test från graviditetskollen. Den här gången ska jag testa Clearblue tänkte jag!
    Man kanske ska byta till cb då och se om det ger ett bättre resultat :)
  • SamsonS

Min äl verkar inte vilja komma igång riktigt efter MF förra cykeln. Är idag på cd 28 utan positivt äl test och nu har testerna tagit slut och inte hunnit få hem nya. Vi har annars varit väldigt flitiga denna månaden och kört varannan dag sen cd 8...haft lite äl känningar i några dagar, men de sista två dagarna inte kunnat testa. Hade ganska mycket molvärk igår så kanske att jag hade äl då också, får hoppas det. Så mitt bim stämmer inte alls med listan, och är ju fortfarande osäker på när det kan tänkas bli. Får förhoppningsvis hem nya tester imorgon :)

• SamsonS

Jag har verkligen ingen aning var i cykeln jag befinner mig just nu...har fortfarande inte lyckats fånga någon stegring på äl testen (de tog visserligen slut ett par dagar innan jag hann få nya, men inte en enda känning under de dagarna) och är nu på cd 31 och ska enligt appen ha mens idag, fredag. Har tagit både äl och gravtest men inte den minsta tillstymmelse till streck på något av dem. Nu vill jag bara att mensen ska komma så vi kan "börja om". Det verkar ju som att det inte blir någon äl alls denna cykel....om jag nu inte mot all förmodan har missat den....

• SamsonS

Det översta gravtest och det understa äl test, vad tror ni? Inte den blekaste aning om när jag skulle kunna ha bim...

Svar på tråden BIM Maj, 2016