• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • mixXi
    Bäbiiiis skrev 2016-04-08 17:03:58 följande:

Ps. Finns många goda alkoholfria öler på systemet som jag ofta föredrar om man nu skulle bli sugen. Alkoholfritt vin är lite sämre, speciellt rött.

Nä har inte heller nåt svårt att skippa helt mellan äl och mens. Men jag har ju bara försökt i en månad =p Man kanske blir less på det så småningom? Eller så blir man inte alls det utan inser att det går rätt bra att skippa alkoholen. Dricker inte speciellt mycket men det är ju gott med en öl eller så till middagen ibland
  • Bäbiiiis

Har du några äl-känningar ännu mixXi? Du är ju först på bim-listan så det kan väl inte vara så långt kvar till äl?

Jo det är klart att om det tar lång tid att bli gravid att man kanske inte vill avstå att festa på t.ex midsommar eller andra speciella tillfällen men jag tror inte det gör någon direkt skada heller. Möjligtvis att det blir lite svårare att bli gravid just den månaden. Men vi få hoppas att det gå snabbt för oss alla. Sedan blir det 9 helt vita månader men då har vi ju motivation så det räcker ;)

• mixXi
    Bäbiiiis skrev 2016-04-08 18:17:22 följande:

Har du några äl-känningar ännu mixXi? Du är ju först på bim-listan så det kan väl inte vara så långt kvar till äl?

Jo det är klart att om det tar lång tid att bli gravid att man kanske inte vill avstå att festa på t.ex midsommar eller andra speciella tillfällen men jag tror inte det gör någon direkt skada heller. Möjligtvis att det blir lite svårare att bli gravid just den månaden. Men vi få hoppas att det gå snabbt för oss alla. Sedan blir det 9 helt vita månader men då har vi ju motivation så det räcker ;)

Nä inga äl-känningar ännu. Är ju nån dryg vecka kvar till äl för min del. Mensen var slut slut för ett par dagar sedan. Jag och sambon håller för fullt på med varannan-dag-sex =)
  • copycat
    Bäbiiiis skrev 2016-04-08 16:47:26 följande:

Kul att vi har folk med bim redan från 1 maj och nästan varje dag framåt. Då blir hela maj spännande. Jag håller tummarna för er alla och statistiskt sett borde det ju bli en hel del pluss :)

Och kanske är det några av er som har ägglossning redan nästa vecka. Jag kommer tyvärr vara bortrest två dagar precis innan äl men hoppas på livskraftiga simmare som kan överleva tre fyra dagar.

Ja maj blir verkligen spännande för oss alla! :) håller tummarna så hårt! Min dotter blir 2 nästa helg och jag hade lekt med tanken på att jag då skulle vara gravid (alltså att vi skulle blivit gravida nu i april) men det är bara att blicka framåt och hoppas på maj:)
  • Milli_1

Kollade förra graviditeten och då fick jag utslag på äl Stickan dag 12, är det bra eller dåligt att ha fler dagar mellan mens och äl? I sådana fall har jag 16 dagar?

Såg att jag plussade starkt på bim -1 då och cb visade 2-3 veckor. Ska bli kul och se när jag väl får plus om det blir något liknande! Har världens värk runt äggstockarna redan och är på cd 5 idag... Är det f tidigt?

• Bäbiiiis
    Milli_1 skrev 2016-04-08 20:40:05 följande:

Kollade förra graviditeten och då fick jag utslag på äl Stickan dag 12, är det bra eller dåligt att ha fler dagar mellan mens och äl? I sådana fall har jag 16 dagar?

Såg att jag plussade starkt på bim -1 då och cb visade 2-3 veckor. Ska bli kul och se när jag väl får plus om det blir något liknande! Har världens värk runt äggstockarna redan och är på cd 5 idag... Är det f tidigt?

Vet inte riktigt om jag förstod din fråga men jag tror inte det spelar någon roll hur många dagar man har från mensen fram till äl. Sedan kan det vara problem om man har för få dagar från äl fram till mrns/bim idall det är så pass få att man riskerar att ägget inte hunner fästa vilket jag tror det gör någon gång mellan 4-8 dagar efter äl. Spännande at du redan har äl-känningar. Hoppas det kommer snart. Testar du med äl-stickor denna gång eller tempar eller något liknande? Om du får tidig äl får du säkert tidig bim också ;)
  • Milli_1
    Bäbiiiis skrev 2016-04-08 20:54:21 följande:

Vet inte riktigt om jag förstod din fråga men jag tror inte det spelar någon roll hur många dagar man har från mensen fram till äl. Sedan kan det vara problem om man har för få dagar från äl fram till mrns/bim idall det är så pass få att man riskerar att ägget inte hunner fästa vilket jag tror det gör någon gång mellan 4-8 dagar efter äl. Spännande at du redan har äl-känningar. Hoppas det kommer snart. Testar du med äl-stickor denna gång eller tempar eller något liknande? Om du får tidig äl får du säkert tidig bim också ;)

Ok då är det nog bara en fördel att ha tidig äl. Nackdelen är väl att man kan missa den. Mina äl stickor kommer på måndag börjar testa på onsdag.

När jag var gravid sist så åt jag tydligen citroner helgen innan bim för att jag blev akut sugen på det vi får se, känner på mig att detta är min månad<3
  • Rosenblad
    mixXi skrev 2016-04-07 20:42:47 följande:

Har två funderingar till er andra

1. Ni som tidigare drack en del alkohol (typ vin/öl till maten på helger) Hur gör ni med alkohol nu? Dricker som ni gjorde förut? Dricker generellt mindre hela tiden? Dricker som vanligt fram till äl och efter äl ingenting? Är lite nyfiken. Jag själv dricker generellt mindre än innan och försöker hålla mig ifrån helt och hållet från äl till mens.

2. Hur gör ni med rese-planering? Jag själv är en sån som alltid vill ha nån resa inplanerad. Men har insett nu att det kanske är dumt att planera in nån resa i vinter t.ex =p Funderar på om man ska ha en vecka öppet för sista-minuten om det skulle fungera. Man kan ju aldrig veta om man kommer va gravid eller ej samt hur man kommer må

1. Varken jag eller min man dricker alkohol så slipper tänka på de, men hade vi gjort det hade vi båda druckit mindre med tanke på att det kan minska chanserna vad jag förstår och hade inte druckit efter äl eftersom jag då hade kunnat va gravid och vill inte påverka fostrets utveckling negativt.

2. Jag är likadan, vi har åkt utomlands varje år flera år tillbaka men detta året blir det inget då vi har mer utgifter. Haft lite funderingar på att åka i höst istället (brukar åka på våren) och isåfall någon sista minuten som är lite billigare men troligen inte för min man fyller 30 och annat som kommer kosta. Blandat med flytt osv så då blir det till att vänta och nästa resa blir förhoppningsvis med en unge istället :) Har drömt tidigare år hur det hade varit med ett barn med på resan, bada på stranden och sånt. Haha kan drömma mig iväg..jag tror inte man ska boka in något för man kanske har en riktig jobbig graviditet, det kan man ju inte veta nu så då kanske man inte är så pepp på resa eller inte kan njuta av den. :)
  • Stellan88

1. Jag och min kille dricker inte heller mycket alkohol till vardags. Problemet är dock att vi ska åka utomland med ett par vänner precis runt ÄL. Jag har ÄL samma dag vi flyger och om jag känner dem rätt så kommer det vara ganska mycket fokus på att dricka gott till middagar etc och eventuellt gå ut. Är det här något problem??? Finns det någon risk i att dricka runt ÄL?

2. Vi planerar också sensommarsemester. Vintersemestern får helt enkelt anpassa sig beroende på status ;) 

• Verro

Hej! Veronica heter jag 30 år.

Jag hoppar gärna in här oxå! BIM 6/5. Slutade med minipiller 22Mars och har fått tillbaka mensen, så nu är Clearblue ÄL tester beställda. Enligt mina beräkningar så är ÄL runt 18/4

Har två barn sen tidigare (9,4).

Gällande frågan med resa...så har vi en inbokad resa 14 december ???? Skulle vi bli gravida så bokar vi om den till en hös resa istället... Man vill ju att det ska ta sig på första försöket men vi är inställda på att det kan ta tid.

Svar på tråden BIM Maj, 2016